Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Απεργία αποφάσισαν οι υπάλληλοι της ΠΑΣΥΔΥ στην Πολιτική Αεροπορία


aδιέξοδο στο θέμα μείωσης των θέσεων στις βάρδιες

fileleftheros

Απεργία αποφάσισαν οι υπάλληλοι της ΠΑΣΥΔΥ στην Πολιτική Αεροπορία

Η απεργία θα εξαγγελθεί μετά από συνεννόηση με τις αεροπορικές εταιρείες (φωτ. αρχείου)
Η απεργία θα εξαγγελθεί μετά από συνεννόηση με τις αεροπορικές εταιρείες (φωτ. αρχείου)
Λευκωσία: Την απόφαση λήψης απεργιακών μέτρων ανακοίνωσε ο Κλάδος υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας της ΠΑΣΥΔΥ, μετά την τελευταία συνάντηση που είχε την Πέμπτη το πρωί η Κλαδική με τη διεύθυνση του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας με αντικείμενο τις μειώσεις στην επάνδρωση στις βάρδιες των λειτουργών Αεροπορικών Κινήσεων του Κέντρου Ελέγχου Πτήσεων, αλλά και διαφορές σε θέματα προσωπικού των Γραφείων Κινήσεων στα αεροδρόμια.

Την πρόθεση λήψης απεργιακών μέτρων ανακοίνωσε την Πέμπτη η ΠΑΣΥΔΥ με επιστολή της στον υπουργό Συγκοινωνιών, Ευθύμιο Φλουρέντζο.

«Παρόλο που τα μέλη μας επιμένουν σε άμεση ανάληψη δράσης, τα μέτρα θα ληφθούν εφόσον ενημερωθούν πλήρως οι αεροπορικές εταιρείες για αποφυγή και ελαχιστοποίηση τυχόν ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού», αναφέρει η Κλαδική της ΠΑΣΥΔΥ.

Η Κλαδική αποφάσισε τα απεργιακά μέτρα μετά από ενέργειες του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας για μείωση του βαθμού επάνδρωσης από βοηθούς αεροπορικούς λειτουργούς, κυρίως του Κέντρου Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας, στα πλαίσια εξοικονόμησης πόρων λόγω μείωσης προϋπολογισμών. Αυτό έχει ως άμεση συνέπεια τη δραστική μείωση απολαβών από υπερωρίες και όχι μόνο.

Όπως δηλώνει στον «Φ» ο γραμματέας της Κλαδικής της ΠΑΣΥΔΥ, αποτέλεσμα των περικοπών είναι ένας βοηθός λειτουργός αεροπορικών κινήσεων, σε ώρες αιχμής να πρέπει από μόνος του να κάνει τις διοικητικές εργασίες για 100 περίπου πτήσεις κάθε ώρα - κάτι που πρακτικά είναι ακατόρθωτο. Ουσιαστικά σημαίνει να κάνει, για παράδειγμα, 100 επιβεβαιωτικά τηλεφωνήματα σε μία ώρα πέραν των άλλων υποχρεώσεων.

Ο ίδιος υποδεικνύει πως υπάρχουν πολλοί τρόποι εξοικονομήσεων από μη παραγωγικές δαπάνες, αντί από παραγωγικές εργατοώρες, ωστόσο η διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας επιλέγει τις «εύκολες» λύσεις.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν είναι θέμα μείωσης των απολαβών από υπερωρίες, αφού έχουν υποδείξει πολλές φορές την ανάγκη αριθμητικής ενίσχυσης του προσωπικού. Επίσης, υποδεικνύουν πως οι ελλείψεις και τα προβλήματα καταγράφονται συχνά από ανώτερους λειτουργούς στα μητρώα συμβάντων.

Η διεύθυνση του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας από την πλευρά της θεωρεί ότι αφενός δεν μειώνεται η παραγωγική ικανότητα του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και αφετέρου πως έτσι κι αλλιώς με τις μειώσεις προϋπολογισμών δεν θα έχει δυνατότητα καλύτερης επάνδρωσης των θέσεων στο αμέσως επόμενο διάστημα. Δηλαδή, θα είναι αναγκασμένη να κάνει αυτές τις περικοπές υπερωριών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», το Υπουργείο Συγκοινωνιών θεωρεί ότι δεν πρέπει να προβεί σε οποιανδήποτε ενέργεια για αποτροπή της απεργίας σε αυτό το στάδιο, για τρεις λόγους:
Πρώτον, γιατί η διαφορά αφορά κυρίως θέματα εξοικονομήσεων μέσω μείωσης υπερωριών.Δεύτερον, γιατί η κοινή γνώμη θα είναι με το Υπουργείο.Τρίτον, επειδή τα όποια απεργιακά μέτρα δεν μπορούν να είναι πιεστικά, αφού, με βάση τη νομοθεσία που ομόφωνα προώθησαν κυβέρνηση και Βουλή, τα επιτρεπόμενα απεργιακά μέτρα είναι μηδαμινά και κάθε κίνηση βρίσκεται υπό την απειλή ποινικών μέτρων κατά των συνδικαλιστών και του προσωπικού που θα απεργήσει.

Η μέγιστη επιτρεπόμενη απεργία είναι μέχρι και δύο ώρες της εβδομάδας που να επηρεάζουν όχι περισσότερες από οκτώ πτήσεις - κάτι που σημαίνει στην πράξη, δεδομένου ότι τα μέτρα αφορούν κυρίως τις υπερπτήσεις, ότι δεν θα επηρεαστούν περισσότερες από 5 σε κάθε 1.000 πτήσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου