ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ*
Μεγάλος αναβρασμός παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες ανάμεσα στους συμβασιούχους καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, μετά τη δημοσιοποίηση θέσεων της Τρόικα, αλλά και αντιπροτάσεων κυβέρνησης και κομμάτων.
Πιο συγκεκριμένα στις αντιπροτάσεις της κυβέρνησης στον πίνακα με τα δημοσιονομικά και διαρθρωτικά μέτρα (σημείο 35) υπάρχει η θέση για «μελέτη των απαλλαγών του εκπαιδευτικού προσωπικού από το διδακτικό τους χρόνο και αναδιάρθρωση των επιδομάτων των Πανεπιστημιακών» τα οποία προϋπολογίζεται να εξοικονομήσουν 5 εκατομμύρια το χρόνο για την επόμενη τετραετία.
Στις δε «100+1 προτάσεις για την οικονομία», ο ΔΗΣΥ στο σημείο 38 εμφανίζεται ακόμα βασιλικότερος του βασιλέως όσον αφορά την Παιδεία με θέσεις όπως «εξοικονομήσεις που θα προκύψουν από αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στη Δημοτική, Μέση και Τεχνική εκπαίδευση» που προϋπολογίζεται να εξοικονομήσουν 20 εκατομμύρια το χρόνο για την επόμενη τετραετία.
Οι εξοικονομήσεις όπως διευκρίνισε ο ίδιος ο υποψήφιος πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης (στη συνάντηση με τις ηγεσίες ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ, ΠΟΕΔ) θα προκύψουν και από την αύξηση των διδακτικών ωρών κατά μία και την αύξηση του μέγιστου αριθμού των μαθητών στην τάξη κατά δύο. Αντιλαμβάνεστε ότι κάποιες εκπτώσεις και οπισθοδρομήσεις στην δημόσια παιδεία όχι μόνο θα την υποβαθμίσουν και θα τη φέρουν χρόνια πίσω, αλλά ταυτόχρονα θα αφήσουν εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στους δρόμους.
Κι αυτοί που θα μείνουν στους δρόμους αν εφαρμοστούν αυτές οι «εκσυγχρονιστικές» προτάσεις είναι όλοι οι συμβασιούχοι (πέραν του 10% των εκπαιδευτικών) αλλά ίσως και κάποιοι μόνιμοι να χρειαστεί να απολυθούν ως πλεονάζον προσωπικό (αφού οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα είναι λιγότερες από αυτές που προσφέρει το μόνιμο προσωπικό). Το μέγα βέβαια ερώτημα των περισσότερων συναδέλφων παραμένει. Γιατί η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ δεν αντέδρασε με τον πιο έντονο τρόπο;
Όταν μάλιστα συγκεκριμένες ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ουσιαστικά μιας πολύ μεγάλης μερίδας μελών της έγιναν ενώπιον της. Πολλοί λοιπόν συνάδελφοι αναλύοντας τα δεδομένα με το δικό τους φακό ισχυρίζονται ότι η ηγεσία προσπαθεί να ξεπουλήσει ένα μεγάλο μέρος των μελών της για να γλιτώσουν (όπως νομίζουν) 2-3% στις αποκοπές του μισθού τους. Η αίσθηση αυτή έγινε ακόμα πιο διάχυτη μετά από συγκεκριμένους χειρισμούς της ηγεσίας.
Όταν λοιπόν στην επαρχιακή συνέλευση της Λευκωσίας συνάδελφος κάλεσε την ηγεσία να θέσει ως κόκκινη γραμμή τα όποια μέτρα υποβαθμίζουν την Παιδεία και αφήνουν εκπαιδευτικούς στους δρόμους, ο πρόεδρος της οργάνωσης απάντησε ότι πρέπει να αντιδράσουμε έντονα και για τους μισθούς διότι επηρεάζουν όλους τώρα αλλά και στο μέλλον.
Ακολούθησε σε λίγες ημέρες ανακοίνωση καταπέλτης της ΟΕΛΜΕΚ με συγκεκριμένο λεκτικό που θύμιζε προεκλογική φυλλάδα που αφορούσε μόνο το θέμα της μείωσης των μισθών. Ίσως βέβαια η αυξήσεις στις ώρες διδασκαλίας και οι αυξήσεις των μαθητών να μην αγγίζουν την παρούσα πλειοψηφία στην ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ (για ευνόητους λόγους).
Πρέπει επίσης ξανά να επισημάνω όλες τις διαβουλεύσεις, επαφές, αποφάσεις και ενέργειες της ΟΕΛΜΕΚ τη δεδομένη στιγμή τις παίρνει η Γραμματεία ή το Κεντρικό Συμβούλιο με συγκεκριμένη συνήθως πλειοψηφούσα συγχορδία. Η βάση απλά ενημερώνεται (αν ενημερωθεί) και δεν μπορεί να συμμετέχει ούτε στη διαμόρφωση ούτε στη λήψη των αποφάσεων.
Ούτε καν η Παγκύπρια Συνέλευση Γενικών Αντιπροσώπων δεν παίρνει αποφάσεις διότι η ηγεσία φρόντισε στην προηγούμενη συνέλευση να πάρει εξουσιοδότηση για να χειριστεί τα θέματα όπως κρίνει καλύτερα για το συμφέρον του Κλάδου.
Βέβαια κάποιοι σχολιάζουν ότι η ηγεσία ερμηνεύοντας την απόφαση λειτουργεί προς το συμφέρον του δικού της κλάδου του Κλάδου. Ανακεφαλαιώνοντας η ηγεσία καλείται από το σύνολο των μελών της να βγει δυναμικά προστατεύοντας την Παιδεία του τόπου από οπισθοδρομήσεις,προστατεύοντας παράλληλα το σύνολο των μελών της.
Για να επιτευχθεί τούτο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να εμπλέξει τη βάση στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων για να νιώθουν όλοι συμμέτοχοι στις όποιες αποφάσεις ή ενέργειες γίνουν. Οι αντιδράσεις για τις μειώσεις των μισθών σε συνεργασία με το υπόλοιπο συνδικαλιστικό κίνημα θεωρούνται δεδομένες αλλά δεν είναι το μόνο ζήτημα που απασχολεί τον Κλάδο. Καλείται λοιπόν να αντιδράσει ξεκάθαρα ενάντια σε οποιαδήποτε μέτρα αφήνουν μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών άνεργους και όσους μείνουν να εργάζονται σε συνθήκες άλλων εποχών.
Καλείται επίσης να υιοθετήσει συγκεκριμένες προτάσεις για να πάρει δύναμη και στήριξη από τη βάση, όπως για παράδειγμα η πρόταση που κατέθεσα δημόσια σε άρθρο μου την περασμένη εβδομάδα.
*Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών Λάρνακας, Ταμίας ΟΕΛΜΕΚ Λάρνακας
Υ.Γ. Αντιλαμβάνομαι ότι το ύφος μου είναι πολύ επιθετικό έναντι της ηγεσίας της Οργάνωσης. Αυτό απορρέει από το γεγονός ότι πολύ μεγάλη μερίδα των συναδέλφων, όπως κι εγώ, δεν είμαστε καθόλου ικανοποιημένοι από τους χειρισμούς και τους τακτικισμούς της ηγεσίας. Ελπίζω να με διαψεύσει σύντομα και είμαι έτοιμος να απολογηθώ δημόσια και να αναθεωρήσω πλήρως τη στάση μου.
Μεγάλος αναβρασμός παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες ανάμεσα στους συμβασιούχους καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, μετά τη δημοσιοποίηση θέσεων της Τρόικα, αλλά και αντιπροτάσεων κυβέρνησης και κομμάτων.
Πιο συγκεκριμένα στις αντιπροτάσεις της κυβέρνησης στον πίνακα με τα δημοσιονομικά και διαρθρωτικά μέτρα (σημείο 35) υπάρχει η θέση για «μελέτη των απαλλαγών του εκπαιδευτικού προσωπικού από το διδακτικό τους χρόνο και αναδιάρθρωση των επιδομάτων των Πανεπιστημιακών» τα οποία προϋπολογίζεται να εξοικονομήσουν 5 εκατομμύρια το χρόνο για την επόμενη τετραετία.
Στις δε «100+1 προτάσεις για την οικονομία», ο ΔΗΣΥ στο σημείο 38 εμφανίζεται ακόμα βασιλικότερος του βασιλέως όσον αφορά την Παιδεία με θέσεις όπως «εξοικονομήσεις που θα προκύψουν από αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στη Δημοτική, Μέση και Τεχνική εκπαίδευση» που προϋπολογίζεται να εξοικονομήσουν 20 εκατομμύρια το χρόνο για την επόμενη τετραετία.
Οι εξοικονομήσεις όπως διευκρίνισε ο ίδιος ο υποψήφιος πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης (στη συνάντηση με τις ηγεσίες ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ, ΠΟΕΔ) θα προκύψουν και από την αύξηση των διδακτικών ωρών κατά μία και την αύξηση του μέγιστου αριθμού των μαθητών στην τάξη κατά δύο. Αντιλαμβάνεστε ότι κάποιες εκπτώσεις και οπισθοδρομήσεις στην δημόσια παιδεία όχι μόνο θα την υποβαθμίσουν και θα τη φέρουν χρόνια πίσω, αλλά ταυτόχρονα θα αφήσουν εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στους δρόμους.
Κι αυτοί που θα μείνουν στους δρόμους αν εφαρμοστούν αυτές οι «εκσυγχρονιστικές» προτάσεις είναι όλοι οι συμβασιούχοι (πέραν του 10% των εκπαιδευτικών) αλλά ίσως και κάποιοι μόνιμοι να χρειαστεί να απολυθούν ως πλεονάζον προσωπικό (αφού οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα είναι λιγότερες από αυτές που προσφέρει το μόνιμο προσωπικό). Το μέγα βέβαια ερώτημα των περισσότερων συναδέλφων παραμένει. Γιατί η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ δεν αντέδρασε με τον πιο έντονο τρόπο;
Όταν μάλιστα συγκεκριμένες ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ουσιαστικά μιας πολύ μεγάλης μερίδας μελών της έγιναν ενώπιον της. Πολλοί λοιπόν συνάδελφοι αναλύοντας τα δεδομένα με το δικό τους φακό ισχυρίζονται ότι η ηγεσία προσπαθεί να ξεπουλήσει ένα μεγάλο μέρος των μελών της για να γλιτώσουν (όπως νομίζουν) 2-3% στις αποκοπές του μισθού τους. Η αίσθηση αυτή έγινε ακόμα πιο διάχυτη μετά από συγκεκριμένους χειρισμούς της ηγεσίας.
Όταν λοιπόν στην επαρχιακή συνέλευση της Λευκωσίας συνάδελφος κάλεσε την ηγεσία να θέσει ως κόκκινη γραμμή τα όποια μέτρα υποβαθμίζουν την Παιδεία και αφήνουν εκπαιδευτικούς στους δρόμους, ο πρόεδρος της οργάνωσης απάντησε ότι πρέπει να αντιδράσουμε έντονα και για τους μισθούς διότι επηρεάζουν όλους τώρα αλλά και στο μέλλον.
Ακολούθησε σε λίγες ημέρες ανακοίνωση καταπέλτης της ΟΕΛΜΕΚ με συγκεκριμένο λεκτικό που θύμιζε προεκλογική φυλλάδα που αφορούσε μόνο το θέμα της μείωσης των μισθών. Ίσως βέβαια η αυξήσεις στις ώρες διδασκαλίας και οι αυξήσεις των μαθητών να μην αγγίζουν την παρούσα πλειοψηφία στην ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ (για ευνόητους λόγους).
Πρέπει επίσης ξανά να επισημάνω όλες τις διαβουλεύσεις, επαφές, αποφάσεις και ενέργειες της ΟΕΛΜΕΚ τη δεδομένη στιγμή τις παίρνει η Γραμματεία ή το Κεντρικό Συμβούλιο με συγκεκριμένη συνήθως πλειοψηφούσα συγχορδία. Η βάση απλά ενημερώνεται (αν ενημερωθεί) και δεν μπορεί να συμμετέχει ούτε στη διαμόρφωση ούτε στη λήψη των αποφάσεων.
Ούτε καν η Παγκύπρια Συνέλευση Γενικών Αντιπροσώπων δεν παίρνει αποφάσεις διότι η ηγεσία φρόντισε στην προηγούμενη συνέλευση να πάρει εξουσιοδότηση για να χειριστεί τα θέματα όπως κρίνει καλύτερα για το συμφέρον του Κλάδου.
Βέβαια κάποιοι σχολιάζουν ότι η ηγεσία ερμηνεύοντας την απόφαση λειτουργεί προς το συμφέρον του δικού της κλάδου του Κλάδου. Ανακεφαλαιώνοντας η ηγεσία καλείται από το σύνολο των μελών της να βγει δυναμικά προστατεύοντας την Παιδεία του τόπου από οπισθοδρομήσεις,προστατεύοντας παράλληλα το σύνολο των μελών της.
Για να επιτευχθεί τούτο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να εμπλέξει τη βάση στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων για να νιώθουν όλοι συμμέτοχοι στις όποιες αποφάσεις ή ενέργειες γίνουν. Οι αντιδράσεις για τις μειώσεις των μισθών σε συνεργασία με το υπόλοιπο συνδικαλιστικό κίνημα θεωρούνται δεδομένες αλλά δεν είναι το μόνο ζήτημα που απασχολεί τον Κλάδο. Καλείται λοιπόν να αντιδράσει ξεκάθαρα ενάντια σε οποιαδήποτε μέτρα αφήνουν μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών άνεργους και όσους μείνουν να εργάζονται σε συνθήκες άλλων εποχών.
Καλείται επίσης να υιοθετήσει συγκεκριμένες προτάσεις για να πάρει δύναμη και στήριξη από τη βάση, όπως για παράδειγμα η πρόταση που κατέθεσα δημόσια σε άρθρο μου την περασμένη εβδομάδα.
*Πρόεδρος Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών Λάρνακας, Ταμίας ΟΕΛΜΕΚ Λάρνακας
Υ.Γ. Αντιλαμβάνομαι ότι το ύφος μου είναι πολύ επιθετικό έναντι της ηγεσίας της Οργάνωσης. Αυτό απορρέει από το γεγονός ότι πολύ μεγάλη μερίδα των συναδέλφων, όπως κι εγώ, δεν είμαστε καθόλου ικανοποιημένοι από τους χειρισμούς και τους τακτικισμούς της ηγεσίας. Ελπίζω να με διαψεύσει σύντομα και είμαι έτοιμος να απολογηθώ δημόσια και να αναθεωρήσω πλήρως τη στάση μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου