Η
«κυβερνώσα Βουλή» μέσω μιας νέας
συγκυριακής πλειοψηφίας ξαναχτύπησε
και πάλιν χθές, δημιουργώντας αυτή τη
φορά ένα νέο ιδιαίτερα επικίνδυνο
προηγούμενο. Με λίγα λόγια η συγκυριακή
πλειοψηφία της βουλής ψήφισε νόμο διά
του οποίου ανέλαβε ουσιαστικά την
διοίκηση αν όχι και τη διεύθυνση των
Κυπριακών Αερογραμμών.
Ενώ
πριν μερικές βδομάδες ψήφιζαν νόμο ώστε
οι ημικρατικοί οργανισμοί και οι δημόσιες
εταιρείες να είναι πραγματικοί βραχίονες
της εκτελεστικής εξουσίας και να
υλοποιούν ουσιαστικά την πολιτική της
εκάστοτε Κυβέρνησης, ήρθαν με την χθεσινή
τους ενέργεια να αφαιρέσουν το δικαίωμα
άσκησης εκτελεστικής εξουσίας από την
παρούσα κυβέρνηση.
Μ’
αυτή τους τη συμπεριφορά έχει διαφανεί
ξεκάθαρα ότι, δεν είναι η διάσωση και η
επιβίωση των Κυπριακών Αερογραμμών που
τους ενδιαφέρει αλλά η ανάληψη ή καλύτερα
η κατάληψη της εξουσίας σ’ ένα βραχίονα
του δημοσίου, σε μια δημόσια εταιρεία.
Για
πρώτη φορά στην ιστορία του νομοθετικού
σώματος της Κυπριακής Δημοκρατίας
ψηφίζεται νόμος διά του οποίου:
- Καθαιρείται ουσιαστικά και αποκεφαλίζεται το διοικητικό συμβούλιο και η διεύθυνση μιας δημόσιας εταιρείας.
- Ιδιωτικοποιείται και παραχωρείται ως δώρο στο ιδιωτικό κεφάλαιο το πλειοψηφικό πακέττο μιας δημόσιας εταιρείας. Και μάλιστα αφού προηγηθεί κρατική ένεση, εξυγίανση και διάσωση της εταιρείας. Δώρο στο πιάτο του όποιου ιδιώτη αλλά αφού προηγουμένως καταστεί κερδοφόρα με τα χρήματα των φορολογουμένων. Αυτό είναι καλά να το γνωρίζουν οι εργαζόμενοι όχι μόνο στις Κ.Α. αλλά και στους κερδοφόρους ημικρατικούς οργανισμούς, απλώς για να γνωρίζουν τι τους περιμένει αν στην Προεδρία αυτού του τόπου αναρριχηθεί ο ΔΗΣΥ.
- Ευνοείται προκλητικά ο βασικός ανταγωνιστής των Κυπριακών Αερογραμμών που είναι η AΕGEAN. Η Κυβερνώσα βουλή κατά τρόπο προκλητικό και απροκάλυπτα υποχρεώνει διά νόμου την Κυβέρνηση να προχωρήσει και να υιοθετήσει πολιτική «ανοικτών αιθέρων» για όσες αεροπορικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στην Κύπρο. Δηλαδή η AEGEAN.
Πρώτη
φορά στην ιστορία αυτού του τόπου μια
συγκυριακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία
ευνοεί τόσο ξεδιάντροπα τα συμφέροντα
μιας ιδιωτικής εταιρείας και των μετόχων
της.
Πρόκειται
δυστυχώς για συνειδητή ενέργεια
ξεπουλήματος εθνικής κυριαρχίας (Αυτό
σημαίνει η πολιτική «ανοικτών ουρανών»)
στο βωμό της εξυπηρέτησης των συμφερόντων
κάποιων ιδιωτών και εκείνων που κρύβονται
πίσω τους.
Η
επιβολή της πολιτικής των ανοικτών
ουρανών αποτελεί την χαριστική βολή
και την ταφόπετρα των Κυπριακών
Αερογραμμών. Οι εργαζόμενοι πρέπει να
γνωρίζουν ότι αυτή η ενέργεια θα οδηγήσει
στο οριστικό κλείσιμο της εταιρείας.
Απορίας
άξιον είναι και το γεγονός ότι η έγκριση
της αύξησης κεφαλαίου των Κ.Α. ύψους
31εκ. ευρώ συνοδεύτηκε με όλους τους πιο
πάνω ιδιαίτερα σκληρούς όρους σε αντίθεση
με την έγκριση του σχεδίου διάσωσης της
Λαϊκής Τράπεζας ύψους 1,8δισ ευρώ με
σαφώς ηπιότερους όρους. Μιλούμε για
επιλεκτικές ευαισθησίες τις οποίες θα
πρέπει να γνωρίζει ο λαός.
Όσον
αφορά στο παρών Διοικητικό Συμβούλιο
ο κόσμος θα πρέπει να γνωρίζει ότι:
- Κλήθηκε να διοικήσει την Εταιρεία μέσα σ’ ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
- Κατάφερε να κρατήσει την εταιρεία εν μέσω μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης.
- Λειτούργησε σε μια περίοδο με ιδιαίτερα ψηλές τιμές καυσίμων.
- Παρέλαβε υπεράριθμο προσωπικό με 2200 άτομα.
- Παρέλαβε στόλο με ασύμφορα αεροσκάφη και ετεροβαρή συμβόλαια ενοικίασης.
- Ζημιογόνα δρομολόγια και ορισμένες τάξεις εργαζομένων με προνομιακά ωφελήματα.
Αυτό
το συμβούλιο μέσα από ένα επαρκές σχέδιο
διάσωσης των Κ.Α. προχώρησε:
- Στη μείωση του στόλου
- Στον περιορισμό του αριθμού των υπαλλήλων στους 1140.
- Στην κατάργηση ζημιογόνων προορισμών.
- Σε μεγάλες περικοπές λειτουργικών δαπανών.
- Και σε περικοπές μισθών και ωφελημάτων σε συνεργασία με την πλειοψηφία του συνδικαλιστικού κινήματος το οποίο είναι άξιο συγχαρητηρίων για την σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που έχει επιδείξει.
Δυστυχώς
η κυβερνώσα βουλή όχι μόνο δεν εκτίμησε
τις θυσίες στις οποίες εθελοντικά
υποβλήθησαν οι εργαζόμενοι, αλλά αντίθετα
έσπευσαν διά νόμου να εξυπηρετήσουν τα
συμφέροντα του βασικού ανταγωνιστή των
Κυπριακών Αερογραμμών αποδεικνύοντας
για ακόμα μια φορά πόσο κατώτεροι των
περιστάσεων είναι.
13/07/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου