Λευκωσία: Δραματικές και συνάμα οδυνηρές εξελίξεις για τον κρατικό αερομεταφορέα και για το προσωπικό της εταιρείας προμηνύει στο άμεσο μέλλον το σχέδιο διάσωσης-ανασυγκρότησης των Κυπριακών Αερογραμμών το οποίο εκπόνησε ο οίκος Air France-KLM, με τη σύμφωνο γνώμη και της Βουλής.
Το σχέδιο αυτό, που κατατέθηκε την Πέμπτη το απόγευμα στη Βουλή και θα αρχίσει να συζητείται από βδομάδας ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, προνοεί την αποξένωση σημαντικών και νευραλγικών τμημάτων της εταιρείας όπως επίσης και τον πλεονασμό πέραν των 400 υπαλλήλων από τα υφιστάμενα περίπου 1.000 μέλη του προσωπικού.
Όπως έγκυρα πληροφορείται ο «Φ», ο συμβουλευτικός οίκος Air France-KLM, ανάμεσα σε αλλά εισηγείται την αποξένωση από την εταιρεία του Τμήματος Τροφοδοσίας όπως επίσης και του Τμήματος Μηχανικών.
Ως γνωστό, ένα άλλο σημαντικό τμήμα, αυτό της Εξυπηρέτησης Εδάφους, αποξενώθηκε από τις Κ.Α. με βάση τις πρόνοιες προηγούμενου σχεδίου ανασυγκρότησης πριν από λίγα μόλις χρόνια.
Τα δυο τμήματα που οι ξένοι εμπειρογνώμονες εισηγούνται να εκποιηθούν κρίνεται ότι έχουν πολύ υψηλό κόστος λειτουργίας και πενιχρή έως ανύπαρκτη κερδοφορία. Αναλόγως και των τμημάτων του κρατικού αερομεταφορέα που θα αποξενωθούν θα κριθεί και ο τελικός αριθμός των πλεοναζόντων υπαλλήλων.
Πάντως αυτοί δεν θα είναι λιγότεροι από τους 400. Κι αυτό τη στιγμή που αίτηση για εθελούσια έξοδο από την εταιρεία υπέβαλαν μόνο 240 υπάλληλοι και όχι κατ’ ανάγκην αυτοί που θα κριθεί αναγκαίο ότι πρέπει να αποχωρήσουν. Όπως ρητά αναφέρεται στη συνοδευτική επιστολή, που υπογράφει ο πρόεδρος του Δ.Σ. των Κ.Α., Σταύρος Σταύρου, η οποία και κατατέθηκε μαζί με το σχέδιο την Πέμπτη στη Βουλή, μέσα από μια σειρά μέτρα που αφορούν τόσο ενέργειες που αυξάνουν τα έσοδα της εταιρείας όσο και με ενέργειες που μειώνουν τα έξοδά της προνοείται ότι τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του σχεδίου οι Κ.Α. θα κλείσουν τη χρονιά με ζημιά €4.345.000.
Η εταιρεία καθίσταται κερδοφόρα από το δεύτερο χρόνο εφαρμογής του σχεδίου με κέρδη της τάξης των €1.729.000. και τα κέρδη θα αυξάνονται κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα η αναμενομένη κερδοφορία στον πέμπτο χρόνο εφαρμογής του σχεδίου να ανέρχεται στα €18.520.000. Κατά τη διάρκεια των πέντε χρόνων εφαρμογής του σχεδίου τα έσοδα θα ακολουθούν ανοδική πορεία και θα αυξηθούν από €215.871.000 τον πρώτο χρόνο σε €324.532 τον πέμπτο χρόνο.
Η μελέτη των ξένων εμπειρογνωμόνων περιλαμβάνει και τον καθορισμό της αξίας της εταιρείας στον πέμπτο χρόνο, η οποία και κυμαίνεται από €160.633.000 σε €207.419.000. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και το Δ.Σ. των Κ.Α. κρίνει ότι στο σχέδιο του οίκου Air France-KLM «μερικές από τις υποθέσεις που αφορούν τα έσοδα και την αύξηση τους κατά τα επόμενα χρόνια ενδέχεται να είναι υπεραισιόδοξες». Θα χρειαστούν άλλα €60.000.000
Τα διορθωτικά μέτρα και οι σχεδιασμοί που προνοεί το σχέδιο θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς στο τέλος του 2013. Μέχρι τότε θα πρέπει η εταιρεία να διαθέτει την αναγκαία ρευστότητα για να μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ως δρώσα οικονομική μονάδα.
Στη μελέτη των ξένων εμπειρογνωμόνων υποστηρίζεται ότι το συνολικό ποσό που θα πρέπει να επενδυθεί για το σκοπό αυτό πρέπει να είναι της τάξης των €60.000.000, επιπρόσθετα από τα €45.000.000 της αύξησης του κεφαλαίου που αποφασίστηκε από το Δ.Σ. και εγκρίθηκε από τη Βουλή.
Στη συνολική αύξηση κεφαλαίου, ύψους €105 εκατ., που απαιτείται, αντιστοιχούν στο κράτος €73.048.500, (ποσοστό 69,57%), στα οποία περιλαμβάνονται και τα €15 εκατ. που έχουν καταβληθεί στις Κ.Α. Εκκρεμεί βέβαια και η καταβολή ενός ποσού 16,33 εκατ. για τα οποία γίνεται σχετική μνεία στην επιστολή του προέδρου των Κ.Α. προς τη Βουκαι το Σώμα καλείται προχωρήσει στην αποδέσμευσή του. Για το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται στην αύξηση του κεφαλαίου των Κ.Α. από πλευράς ιδιωτών μετόχων υπάρχει χωριστό έγγραφο, που επίσης κατατέθηκε στη Βουλή.
πηγή: Φιλελεύθερος
Το σχέδιο αυτό, που κατατέθηκε την Πέμπτη το απόγευμα στη Βουλή και θα αρχίσει να συζητείται από βδομάδας ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, προνοεί την αποξένωση σημαντικών και νευραλγικών τμημάτων της εταιρείας όπως επίσης και τον πλεονασμό πέραν των 400 υπαλλήλων από τα υφιστάμενα περίπου 1.000 μέλη του προσωπικού.
Όπως έγκυρα πληροφορείται ο «Φ», ο συμβουλευτικός οίκος Air France-KLM, ανάμεσα σε αλλά εισηγείται την αποξένωση από την εταιρεία του Τμήματος Τροφοδοσίας όπως επίσης και του Τμήματος Μηχανικών.
Ως γνωστό, ένα άλλο σημαντικό τμήμα, αυτό της Εξυπηρέτησης Εδάφους, αποξενώθηκε από τις Κ.Α. με βάση τις πρόνοιες προηγούμενου σχεδίου ανασυγκρότησης πριν από λίγα μόλις χρόνια.
Τα δυο τμήματα που οι ξένοι εμπειρογνώμονες εισηγούνται να εκποιηθούν κρίνεται ότι έχουν πολύ υψηλό κόστος λειτουργίας και πενιχρή έως ανύπαρκτη κερδοφορία. Αναλόγως και των τμημάτων του κρατικού αερομεταφορέα που θα αποξενωθούν θα κριθεί και ο τελικός αριθμός των πλεοναζόντων υπαλλήλων.
Πάντως αυτοί δεν θα είναι λιγότεροι από τους 400. Κι αυτό τη στιγμή που αίτηση για εθελούσια έξοδο από την εταιρεία υπέβαλαν μόνο 240 υπάλληλοι και όχι κατ’ ανάγκην αυτοί που θα κριθεί αναγκαίο ότι πρέπει να αποχωρήσουν. Όπως ρητά αναφέρεται στη συνοδευτική επιστολή, που υπογράφει ο πρόεδρος του Δ.Σ. των Κ.Α., Σταύρος Σταύρου, η οποία και κατατέθηκε μαζί με το σχέδιο την Πέμπτη στη Βουλή, μέσα από μια σειρά μέτρα που αφορούν τόσο ενέργειες που αυξάνουν τα έσοδα της εταιρείας όσο και με ενέργειες που μειώνουν τα έξοδά της προνοείται ότι τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του σχεδίου οι Κ.Α. θα κλείσουν τη χρονιά με ζημιά €4.345.000.
Η εταιρεία καθίσταται κερδοφόρα από το δεύτερο χρόνο εφαρμογής του σχεδίου με κέρδη της τάξης των €1.729.000. και τα κέρδη θα αυξάνονται κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα η αναμενομένη κερδοφορία στον πέμπτο χρόνο εφαρμογής του σχεδίου να ανέρχεται στα €18.520.000. Κατά τη διάρκεια των πέντε χρόνων εφαρμογής του σχεδίου τα έσοδα θα ακολουθούν ανοδική πορεία και θα αυξηθούν από €215.871.000 τον πρώτο χρόνο σε €324.532 τον πέμπτο χρόνο.
Η μελέτη των ξένων εμπειρογνωμόνων περιλαμβάνει και τον καθορισμό της αξίας της εταιρείας στον πέμπτο χρόνο, η οποία και κυμαίνεται από €160.633.000 σε €207.419.000. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και το Δ.Σ. των Κ.Α. κρίνει ότι στο σχέδιο του οίκου Air France-KLM «μερικές από τις υποθέσεις που αφορούν τα έσοδα και την αύξηση τους κατά τα επόμενα χρόνια ενδέχεται να είναι υπεραισιόδοξες». Θα χρειαστούν άλλα €60.000.000
Τα διορθωτικά μέτρα και οι σχεδιασμοί που προνοεί το σχέδιο θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς στο τέλος του 2013. Μέχρι τότε θα πρέπει η εταιρεία να διαθέτει την αναγκαία ρευστότητα για να μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ως δρώσα οικονομική μονάδα.
Στη μελέτη των ξένων εμπειρογνωμόνων υποστηρίζεται ότι το συνολικό ποσό που θα πρέπει να επενδυθεί για το σκοπό αυτό πρέπει να είναι της τάξης των €60.000.000, επιπρόσθετα από τα €45.000.000 της αύξησης του κεφαλαίου που αποφασίστηκε από το Δ.Σ. και εγκρίθηκε από τη Βουλή.
Στη συνολική αύξηση κεφαλαίου, ύψους €105 εκατ., που απαιτείται, αντιστοιχούν στο κράτος €73.048.500, (ποσοστό 69,57%), στα οποία περιλαμβάνονται και τα €15 εκατ. που έχουν καταβληθεί στις Κ.Α. Εκκρεμεί βέβαια και η καταβολή ενός ποσού 16,33 εκατ. για τα οποία γίνεται σχετική μνεία στην επιστολή του προέδρου των Κ.Α. προς τη Βουκαι το Σώμα καλείται προχωρήσει στην αποδέσμευσή του. Για το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται στην αύξηση του κεφαλαίου των Κ.Α. από πλευράς ιδιωτών μετόχων υπάρχει χωριστό έγγραφο, που επίσης κατατέθηκε στη Βουλή.
πηγή: Φιλελεύθερος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου