Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2012

Κλιμακώνουν τα μέτρα οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας - άμεση πρόσληψη απεργοσπαστών ζητά η ΟΕΒ

Σε τετράωρη απεργία στους Πύργους Ελέγχου των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου αποφάσισαν να κατέλθουν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας στις 18 και 25 Ιανουαρίου 2012.

Μιλώντας χθες σε δημοσιογραφική διάσκεψη, ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συντεχνίας Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Γιώργος Γεωργίου ανέφερε ότι τους τελευταίους επτά μήνες η Συντεχνία «προσπάθησε ανεπιτυχώς να πείσει το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων ότι οι απολαβές μας δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά αντίθετα συμβάλλουν στην αύξηση των εσόδων του».

«Έχουμε καταστήσει σαφές ότι με την υπαγωγή μας στα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης το κυπριακό κράτος θα απολέσει 6 - 9 εκατομμύρια ευρώ που θα εισέπραττε από τις αεροπορικές εταιρείες έως το 2014», είπε.

Δυστυχώς, πρόσθεσε, «οι αρμόδιοι είτε αδυνατούν είτε αρνούνται να καταλάβουν αυτό που έχουμε κουραστεί να επαναλαμβάνουμε, ότι δηλαδή οι μισθοί, τα επιδόματα, η υπερωριακή αποζημίωση, οι αυξήσεις, οι συντάξεις, η ΑΤΑ και γενικά όλες οι απολαβές μας δεν επιβαρύνουν τον Κύπριο φορολογούμενο και τα κρατικά ταμεία, αλλά καλύπτονται πλήρως από τα τέλη υπερπτήσεων(unit rate) που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες στη Κυπριακή Δημοκρατία για τη χρήση του FIR Λευκωσίας».

Ο κ. Γεωργίου ανέφερε ότι «ειδικά για τον ευρωπαϊκό χώρο, εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει το λεγόμενο ανταποδοτικό τέλος για τις υπερπτήσεις. Αυτό σημαίνει», όπως εξήγησε, «ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, σε συντονισμό με άλλους οργανισμούς σε κάθε χώρα, συμφωνούν με τις αεροπορικές εταιρείες πόσο θα στοιχίζει σε μια απ’ αυτές να πετάξει μέσα από το FIR».

«Αυτό το κόστος», συνέχισε, «ονομάζεται τέλος υπερπτήσεων και συμφωνείται ξεχωριστά από κάθε χώρα με τις αεροπορικές εταιρείες».

Όπως είπε, «το κόστος υπερπτήσεων στην Κύπρο έχει καθοριστεί στα 35 ευρώ ενώ μέχρι το 2014 θα φτάσει μέχρι τα 39 ευρώ», αναφέροντας ενδεικτικά ότι αυτό το τέλος στην Γαλλία είναι 67 ευρώ».

Όπως εξήγησε, «αυτό σημαίνει ότι στη Γαλλία ένα αεροπλάνο που θα πετάξει πάνω από τη συγκεκριμένη χώρα θα πληρώσει διπλάσια χρήματα απ’ ότι θα πληρώσει πετώντας πάνω από την Κύπρο», προσθέτοντας ότι η Κύπρος συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 2-3 χώρες που έχουν τα πιο φτηνά τέλη υπερπτήσεων από το σύνολο περίπου 40 χωρών της ΕΕ.

Ξεκαθάρισε ότι οι μισθοί των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας «έχουν μια πάρα πολύ μικρή επίδραση στο τελικό τέλος υπερπτήσεων που θα πληρώσουν οι αεροπορικές εταιρείες».

«Με την αποχή μας από τις υπερωρίες τις τελευταίες μέρες σε ένδειξη διαμαρτυρίας προκαλούνται, κατά μέσο όρο, στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας, περίπου 8 χιλιάδες λεπτά καθυστερήσεων την ημέρα»

Συνέχισε λέγοντας ότι «κάθε λεπτό καθυστέρησης υπολογίζεται ότι έχει κόστος 80-83 ευρώ στις αεροπορικές εταιρείες», προσθέτοντας ότι «για μόνο μια μέρα καθυστερήσεων οι αεροπορικές εταιρείες επωμίζονται ένα κόστος που φτάνει περίπου τα 650 χιλιάδες ευρώ».
Ο κ. Γεωργίου είπε, επίσης, ότι «όλα αυτά που λέγονται ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας παίρνουν πολλά χρήματα, πιστεύω ότι είναι εκ του πονηρού και εκφράζουν μια ισοπεδωτική αντίληψη σε σχέση με το επάγγελμα μας».

Σε επιστολή που απέστειλε η Συντεχνία στον Υπουργό Οικονομικών ημερομηνίας 8 Ιουλίου του 2011, την οποία έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα, αναφέρεται, μεταξύ άλλων ότι «το τέλος υπερπτήσεων απαιτείται να είναι ισοσκελισμένο με τα έξοδα λειτουργίας των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, κατά τρόπο που τυχόν μείωση των απολαβών των ελεγκτών να συνεπάγεται ανάλογη μείωση στο τέλος υπερπτήσεων και κατά συνέπεια στα έσοδα του κράτους».

Αντίστροφα, προστίθεται, «οποιαδήποτε αύξηση στις απολαβές των ελεγκτών δεν επιβαρύνει επιπλέον τα δημόσια οικονομικά, αλλά ανακτάται αυτόματα με ανάλογη αύξηση του τέλους υπερπτήσεων, αυξάνοντας τα έσοδα του κράτους. Ο ισοσκελισμός εσόδων και εξόδων αποτελεί αντικείμενο συνεχών ελέγχων από το Eurocontrol, στη βάση του Κανονισμου της ΕΕ».

Στην επιστολή σημειώνεται ότι «η πιο πάνω ουσιώδης διαφοροποίηση στη μισθοδοσία των ελεγκτών πιστεύουμε ότι επιβάλλει ειδική αντιμετώπιση στο πλαίσιο της προσπάθειας για δημοσιονομική εξυγίανση».

Ο κ. Γεωργίου ξεκαθάρισε, επίσης, ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας των πτήσεων από τα μέτρα που λαμβάνουν οι ελεγκτές.

Ανέφερε, παράλληλα, ότι «ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας είναι ένας ευαίσθητος και εξειδικευμένος τομέας που σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια των πτήσεων».

«Οποιεσδήποτε αλλαγές στις εργασιακές συνθήκες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας (ΕΕΚ) πρέπει να τυγχάνουν διαβούλευσης και να εφαρμόζονται κατόπιν συμφωνίας, πόσο μάλλον όταν αφορούν στη μονομερή επιβολή μείωσης στις απολαβές μας κατά 40%», είπε.

Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πρόσθεσε, « όπου οι συνάδελφοί μας αντιμετώπισαν το ίδιο ακριβώς πρόβλημα εν τέλει εξαιρέθηκαν από τις γενικές ρυθμίσεις για τους δημόσιους υπαλλήλους, γιατί οι κυβερνήσεις τους συνειδητοποίησαν έγκαιρα το όφελος στην οικονομία από την υιοθέτηση ειδικών ρυθμίσεων για τους ΕΕΚ».

Ο κ. Γεωργίου είπε ότι «μη έχοντας άλλο τρόπο να υπερασπιστούμε το επίπεδο του λειτουργήματός μας, από τις 5 Ιανουαρίου 2012 απέχουμε επ’ αόριστον από υπερωριακή απασχόληση εντός και εκτός βάρδιας».

«Θα πραγματοποιήσουμε επίσης τετράωρη απεργία στους Πύργους Ελέγχου των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου από 1300-1700 τοπική ώρα στις 18 και 25 Ιανουαρίου 2012», πρόσθεσε.

Όπως είπε, «από την απεργία θα επηρεαστούν όλες οι πτήσεις από και προς τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, εκτός από πτήσεις VIP (αρχηγών κρατών ή κυβερνήσεων), πτήσεις κρατικών ή στρατιωτικών αεροσκαφών, νοσοκομειακές ή ανθρωπιστικές πτήσεις, πτήσεις με τεχνικό πρόβλημα ή σε έκτακτη ανάγκη και πτήσεις έρευνας και διάσωσης. Αναλόγως των εξελίξεων τα δυναμικά μέτρα θα κλιμακωθούν».

«Πρέπει να είναι ξεκάθαρο», πρόσθεσε, «ότι τα μέτρα αυτά λαμβάνονται για το σύνολο των νόμων που ψήφισε τους τελευταίους μήνες η Βουλή και οι οποίοι αφορούν στην έκτακτη, την περιοδική και τη μόνιμη εισφορά, το πάγωμα προσαυξήσεων και ΑΤΑ, τη μείωση κλιμάκων των νεοεισερχομένων και την υπαγωγή τους σε διαφορετικό σύστημα συνταξιοδότησης».

«Εκφράζουμε τη λύπη μας στο επιβατικό κοινό που θα επηρεαστεί και παρακαλούμε για την κατανόησή του», κατέληξε ο κ. Γεωργίου.

www.typos.com.cy

Η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ) καταδικάζει ''τα δυναμικά και άλλα μέτρα παρακώλυσης της λειτουργίας των αεροδρομίων και της Περιοχής Πληροφοριών Πτήσεων Λευκωσίας (FIR Λευκωσίας), που μόλις ανακοίνωσε η συντεχνία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας''.

Σε σημερινή ανακοίνωση η ΟΕΒ αναφέρει ότι ''με αίτημα την διατήρηση των προκλητικών προνομίων τους, μόνοι αυτοί κατ’ εξαίρεση όλων των υπολοίπων εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, πλήττουν το σύνολο του τόπου σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τη κυπριακή οικονομία''.

Προσθέτει ότι ''η Κύπρος δεν μπορεί επ’ άπειρο να κινδυνεύει να μετατραπεί σε όμηρο τέτοιων συμπεριφορών από συντεχνίες τα μέλη των οποίων διαχειρίζονται εθνικό πλούτο και ουσιώδεις για τον πολίτη υπηρεσίες''.

Η ΟΕΒ αναφέρει ότι ''ετοίμασε και απέστειλε σήμερα στην Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, συγκεκριμένες εισηγήσεις για την ρύθμιση των απεργιών στις ουσιώδεις υπηρεσίες''.

Αναφέρει επίσης ότι με επιστολή της προς τον Υπουργό Συγκοινωνιών και Εργων, ζητά: (α) την άμεση μίσθωση των υπηρεσιών προσοντούχων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας από Χώρες της ΕΕ, με στόχο την αποτελεσματική και ασφαλή διαχείριση του Κυπριακού FIR, για όσο διάστημα οι Κύπριοι ελεγκτές επιθυμούν να απεργούν και (β) την εκπαίδευση επαρκούς αριθμού Κυπρίων ανέργων επιστημόνων ή και άλλων κατηγοριών πολιτών ως ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, για άμεση αντικατάσταση των ελεγκτών οποτεδήποτε στο μέλλον θα αποφασίζουν ετσιθελικά να παραλύουν τις αερομεταφορές.

Τέλος, η ΟΕΒ αναφέρει ότι ''είναι αποφασισμένη να πράξει παν το δυνατό για να διαφυλάξει τα αναγκαία ελάχιστα για την εύρυθμη λειτουργία της οικονομίας του τόπου".

Άστρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου