Προωθούνται προς ψήφιση κυβερνητικοί κανονισμοί
Μπαξίσι €6 εκατ.
στον Οργ. Νεολαίας με την ανοχή κομμάτων
- See more at:
http://www.philenews.com/el-gr/top-stories/885/306116/mpaxisi-6-ekat-ston-org-neolaias-me-tin-anochi-kommaton#sthash.RMWJxkZK.nKg76qIe.dpuf
Λευκωσία: Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραχωρήσει περίπου €6
εκατ. σε υπαλλήλους του Οργανισμού Νεολαίας και να αναλάβει υποχρέωση και για
πολύ περισσότερα στο μέλλον, χωρίς μάλιστα να είναι υποχρεωμένη, τη στιγμή που
απορρίπτει τα αιτήματα των νοσηλευτών επικαλούμενη τις οικονομικές επιπτώσεις
από τυχόν αναβάθμισή τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», κάποια κόμματα φέρονται έτοιμα να εγκρίνουν σιωπηρά τη δαπάνη, δεδομένου ότι εξυπηρετούνται φίλα προσκείμενοι προς αυτά, υπάλληλοι.
Η δαπάνη θα γίνει μέσω κανονισμών, οι οποίοι είχαν κατατεθεί και το 2014 στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, αλλά στη συνέχεια αποσύρθηκαν από την Εκτελεστική Εξουσία και επανακατατέθηκαν στις 4/2/2016, αφού προηγουμένως εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο. Οι κανονισμοί αναμένεται να κατατεθούν προς έγκριση στην Ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», κάποια κόμματα φέρονται έτοιμα να εγκρίνουν σιωπηρά τη δαπάνη, δεδομένου ότι εξυπηρετούνται φίλα προσκείμενοι προς αυτά, υπάλληλοι.
Η δαπάνη θα γίνει μέσω κανονισμών, οι οποίοι είχαν κατατεθεί και το 2014 στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, αλλά στη συνέχεια αποσύρθηκαν από την Εκτελεστική Εξουσία και επανακατατέθηκαν στις 4/2/2016, αφού προηγουμένως εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο. Οι κανονισμοί αναμένεται να κατατεθούν προς έγκριση στην Ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη.
Οι κανονισμοί αφορούν
στη δημιουργία σχεδίου συντάξεων με ωφελήματα πανομοιότυπα με αυτά που ισχύουν
για τους παλαιούς δημοσίους υπαλλήλους. Τα ωφελήματα αυτά δίνονται με βάση τους
προτεινόμενους κανονισμούς αναδρομικά από το 1994.
Στην ανάλυση αντικτύπου αναφέρεται ότι οι κανονισμοί αυτοί δεν έχουν κανένα κόστος.
Συγκεκριμένα, στη σελίδα 4 της ανάλυσης καταγράφεται το ερώτημα «κατά πόσον η προτεινόμενη νομοθεσία συνεπάγεται δημόσια δαπάνη ή μείωση ή αύξηση των δημοσίων εσόδων», και δίνεται η απάντηση, «όχι». Όπως μας υπεδείχθη, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ότι η ψήφιση των κανονισμών δεν συνεπάγεται κόστος για το δημόσιο. Μας ελέχθη επίσης πως, αν και το κόστος, με βάση τους κανονισμούς, αφορά τον Οργανισμό Νεολαίας, εντούτοις ο προϋπολογισμός του χρηματοδοτείται κατά το μέγιστο από το Πάγιο Ταμείο.
Στην ανάλυση αντικτύπου αναφέρεται ότι οι κανονισμοί αυτοί δεν έχουν κανένα κόστος.
Συγκεκριμένα, στη σελίδα 4 της ανάλυσης καταγράφεται το ερώτημα «κατά πόσον η προτεινόμενη νομοθεσία συνεπάγεται δημόσια δαπάνη ή μείωση ή αύξηση των δημοσίων εσόδων», και δίνεται η απάντηση, «όχι». Όπως μας υπεδείχθη, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ότι η ψήφιση των κανονισμών δεν συνεπάγεται κόστος για το δημόσιο. Μας ελέχθη επίσης πως, αν και το κόστος, με βάση τους κανονισμούς, αφορά τον Οργανισμό Νεολαίας, εντούτοις ο προϋπολογισμός του χρηματοδοτείται κατά το μέγιστο από το Πάγιο Ταμείο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος μόνο για τα αναδρομικά υπερβαίνει τα €6 εκατ. και αφορά 30 υπαλλήλους του Οργανισμού. Συγκεκριμένα, αν θεωρήσει κανείς ότι οι υπάλληλοι αυτοί εργάζονταν στον Οργανισμό από το 1994, η δαπάνη για την υλοποίηση συνταξιοδοτικού σχεδίου είναι γύρω στο 25% επιπροσθέτως του μισθολογίου.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, σε κάθε υπάλληλο αντιστοιχούν μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, αναλόγως και της υπηρεσίας του στον Οργανισμό. Το μισθολόγιο του Οργανισμού είναι σε σημερινές τιμές €1,2 εκατ. Δηλαδή, όπως μας εξηγήθηκε, η δαπάνη για τα αναδρομικά είναι 1,2 Χ 25% Χ 21 χρόνια που κάνουν €6,3 εκατ. Με την πιο πάνω προωθούμενη ρύθμιση θα καλυφθούν οι υπάλληλοι που προσελήφθησαν την περίοδο 1994-2012.
Πέραν των πιο πάνω, δημιουργείται σημαντικό προηγούμενο, αφού κατηγορίες εργαζομένων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, οι οποίοι σήμερα δεν απολαμβάνουν του ωφελήματος της επαγγελματικής σύνταξης, θα μπορούσαν να διεκδικήσουν το ίδιο, με δυνητικό κόστος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώνεται, ότι οι υπάλληλοι του Οργανισμού ήταν έκτακτοι ώς το 2007 οπόταν και νομιμοποιήθηκαν με τροποποίηση της νομοθεσίας. Ως εκ τούτου, το γεγονός ότι θα θεωρηθούν δικαιούχοι σύνταξης από το 1994, όταν ήταν έκτακτοι, δημιουργεί πρωτοφανές προηγούμενο που θεωρείται ότι θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για χιλιάδες έκτακτους που υπηρετούν στο δημόσιο.
Ουσιαστικά, με την πιο πάνω ενέργεια ανατρέπεται η αναθεώρηση της νομοθεσίας σχετικά με το συνταξιοδοτικό του 2012, η οποία «κλείδωσε» αυτά τα σχέδια. Η προσπάθεια που γίνεται δεν είναι μόνο να ενταχθούν εκ των υστέρων σε τέτοιο σχέδιο άτομα που δεν είχαν αυτό το ωφέλημα το 2012, αλλά να δημιουργηθεί εξ υπαρχής ένα τέτοιο σχέδιο. Η παραπομπή στα υπόλοιπα συνταξιοδοτικά σχέδια του ευρύτερου δημόσιου τομέα, προκύπτει από τον «περί Οργανισμού Νεολαίας Νόμοι του 1994 έως το 2007».
Γράφει: Βάσος Βασολείου - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/top-stories/885/306116/mpaxisi-6-ekat-ston-org-neolaias-me-tin-anochi-kommaton#sthash.RMWJxkZK.nKg76qIe.dpuf
Προς
ακύρωση απεργιακών μέτρων στην ΑΗΚ
Μετά τις διευκρινίσεις
του Προέδρου Αναστασιάδη - See more at: http://ikypros.com/?p=163226#sthash.94tFWxVF.dpuf
Αποσοβήθηκε, όπως
διαφαίνεται, ο κίνδυνος «μπλακ άουτ» στην ΑΗΚ, καθώς οι συντεχνίες
ικανοποιήθηκαν πλήρως από τις διευκρινίσεις που δόθηκαν σήμερα από τον Πρόεδρο
της Δημοκρατίας.
Σε μια συνάντηση που
διήρκεσε σχεδόν τρεις ώρες, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, στην παρουσία του Υπουργού
Ενέργειας Γιώργου Λακκοτρύπη, του ΓΔ του Υπουργείου, και κλιμακίου του ΔΣ της
ΑΗΚ, εξήγησε στις συντεχνίες του οργανισμού την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου,
η οποία προνοούσε μια σειρά προϋποθέσεων πριν την εξέταση πιθανής απόφαση για
ιδιοκτησιακό διαχωρισμό της ΑΗΚ.
«Ο Πρόεδρος της
Δημοκρατίας άκουσε προσεκτικά τις ανησυχίες των συντεχνιών και εις απάντηση
ανέλυσε διεξοδικά την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου στις 11 Ιανουαρίου
2016, ακολούθησε ένας γόνιμος και παραγωγικός διάλογος κατά τη διάρκεια του
οποίου οι συντεχνίες της ΑΗΚ ικανοποιήθηκαν για τις εξηγήσεις και τις αποφάσεις
του Υπουργικού Συμβουλίου», ανέφερε σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνάντησης ο
Αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Βίκτωρας Παπαδόπουλος.
Λέγοντας ότι η απόφαση
του Υπουργικού Συμβουλίου έθετε ένα αριθμό προϋποθέσεων για να εξεταστεί ο
διαχωρισμός της ΑΗΚ σε δίκτυο και παραγωγή, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε
απαντώντας σε σχετική ερώτηση ότι η απόφαση δεν αλλάζει.
«Η απόφαση ισχύει,
είναι απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, η οποία δεσμεύει την Κυβέρνηση»,
τόνισε.
Στις δικές του
δηλώσεις, ο Πρόεδρος του ΔΣ της Αρχής, Όθωνας Θεοδόλου εξέφρασε ικανοποίηση για
την «ευτυχή κατάληξη που είχε η διαφορά στον Οργανισμό» και ευχαρίστησε τον
Πρόεδρο της Δημοκρατίας «για την καταλυτική παρέμβασή του στο να επιλυθεί το
πρόβλημα», όπως είπε.
«Με τις διευκρινίσεις
που έχουν δοθεί ξεκαθαρίζει εντελώς το τοπίο, δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στην
ΑΗΚ να υλοποιήσει στην πράξη το λειτουργικό και λογιστικό διαχωρισμό που έχει
ξεκινήσει, δίνεται επίσης χρόνος στον τόπο και στο κράτος να επανεξετάσει τους
διάφορους αστάθμητους παράγοντες του τομέα και με αίσθημα ευθύνης λέμε στον
κυπριακό λαό ότι δεν θα υπάρξει μπλακ άουτ», πρόσθεσε.
Σε ερώτηση αν
αποκλείεται ο ιδιοκτησιακός διαχωρισμός, ο κ. Θεοδούλου είπε ότι «θα σταθμιστεί
την κατάλληλη στιγμή εάν ο οργανισμός πετύχει στον εγχείρημα που έχει ξεκινήσει
και αποδώσει ο λειτουργικός και λογιστικός διαχωρισμός και ικανοποιεί το ΡΑΕΚ,
τότε δεν υπάρχει λόγος να επανεξεταστούν άλλα ενδεχόμενα».
Ο χρόνος, σημείωσε,
που είχε ζητήσει ιστορικά το ΔΣ και σε αυτό υπήρχε μια συμφωνία από τη ΡΑΕΚ,
μιλούσε για μια περίοδο των 3 και 4 ετών.
Από την πλευρά του,
μιλώντας εκ μέρους των συντεχνιών της ΑΗΚ, ο Πρόεδρος της ΕΠΟΠΑΗ Ανδρέας
Πανόρκος, εξέφρασε ικανοποίηση και εκτίμηση προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
για τις εξηγήσεις και διευκρινήσεις που έδωσε για την απόφαση του Υπουργικού
Συμβουλίου.
«Το πιο σημαντικό»,
είπε, «είναι ότι ο Οργανισμός μας παραμένει καθετοποιημένος, σωστά λειτουργικά
και διαχειριστικά διαχωρισμένος, σύμφωνα βέβαια με ρυθμιστικές αποφάσεις και
κάτω από τη εποπτεία της Ρυθμιστικής Αρχής, και χαιρόμαστε γιατί είμαστε
βέβαιοι ότι θα εργαστούμε όλοι για να πετύχει ο Οργανισμός, ούτως ώστε να
αποφευχθεί ο οποιοσδήποτε διαχωρισμός του, ο οποίος κατ` εμάς δεν ήταν προς το
συμφέρον του κυπριακού λαού».
Ο κ. Πανόρκος είπε πως
θα γίνει εισήγηση στα συλλογικά όργανα των συντεχνιών για ακύρωση της απόφασης
για λήξη μέτρων που ήταν προγραμματισμένα να ξεκινήσουν στις 6 Απριλίου.
«Από τις διευκρινίσεις
και το ξεκαθάρισμα των θέσεων που έχει γίνει από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
πιστεύω ότι οι συναδέλφοί μας θα ικανοποιηθούν όταν τους μεταφέρουμε», είπε
χαρακτηριστικά.
Αποσύρεται ο ΔΟΚΕ;
Εξάλλου, ο κ. Πανόρκος
ανέφερε ότι επιπρόσθετος λόγος που οι συντεχνίες ικανοποιήθηκαν είναι «γιατί ο
Πρόεδρος της Δημοκρατίας μας διαβεβαίωσε ότι θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν
και να διατηρήσουν τις οποιεσδήποτε παρεκκλίσεις μας έχει δώσει η ΕΕ και ότι η
ΑΗΚ θα αφαιρεθεί ή ακόμα θα αποσυρθεί το νομοσχέδιο ΔΟΚΕ, το οποίο ήταν για μας
εξίσου καταστροφικό».
Το νομοσχέδιο ΔΟΚΕ
(Νόμος που διέπει τις εργασίες των Δημοσίων Οργανισμών και Κρατικών
Επιχειρήσεων), είχε κατατεθεί βάσει του νόμου περί δημοσιονομικής ευθύνης
(νόμος ομπρέλα) , στο πλαίσιο του μνημονίου και εκκρεμεί στη Βουλή από τις
αρχές του 2015.
- See more at: http://ikypros.com/?p=163226#sthash.94tFWxVF.dpuf
Περισσότερες
ώρες λειτουργίας την Κυριακή ζητά ο ΕΝΕΛΕΚ
Ο Σύνδεσμος απέστειλε σχετική επιστολή στη Ζέτα
Αιμιλιανίδου
Ανοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές από τις 10 το πρωί μέχρι τις
8 το βράδυ, ζητά από την Υπουργό Εργασίας η Ένωση Επιχειρήσεων Λιανικού
Εμπορίου Κύπρου (ΕΝΕΛΕΚ), με επιστολή του προέδρου της Ένωσης Γιώργου Ανηλιάδη
προς την Υπουργό Εργασίας.
Στην επιστολή αναφέρεται ότι η Ένωση συμμερίζεται τη θέση της
Υπουργού ότι χρειάζεται μια οριστική ρύθμιση του θέματος προς όφελος της
αγοράς, της οικονομίας και των καταναλωτών, ντόπιων και ξένων.
«Στην περίπτωση που οι συνθήκες το επιτρέψουν και θα προβείτε σε
επανακαθορισμό των ωραρίων, παρακαλούμε λάβετε υπόψη την πιο κάτω εισήγηση, που
βασίζεται στην έως τώρα κτηθείσα εμπειρία και στα δεδομένα της αγοράς.
Πιστεύουμε ότι πρακτικά είναι πιο χρήσιμο και ωφέλιμο, τις Κυριακές τα
καταστήματα να ανοίγουν στις 10 το πρωί και να κλείνουν στις 8 το βράδυ. Ιδίως
για το απόγευμα αισθανόμαστε πολύ έντονα, διότι -κυρίως τους καλοκαιρινούς
μήνες- οι καταναλωτές και οι τουρίστες λόγω της ζέστης, της μεσημβρινής
ανάπαυσης και του γεγονότος ότι και η θερινή ώρα έχει μετακινηθεί μπροστά,
καθυστερούν να βγουν για ψώνια, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να κλείνουν την
ώρα που επιθυμούν να κάνουν τα ψώνια τους και αυτό είναι επιζήμιο και μη
εξυπηρετικό. Αλλά και τα πρωινά, πολλοί καταναλωτές, όπως για παράδειγμα για
τρόφιμα ενόψει και της ετοιμασίας του κυριακάτικου μεσημεριανού γεύματος,
επιθυμούν να ψωνίσουν τα χρειώδη νωρίτερα, όπως επίσης στα καταστήματα τύπου
DIY να προμηθευτούν τα υλικά που χρειάζονται για να ξεκινήσουν νωρίς τα
μαστορέματα στο σπίτι και τον κήπο τους» αναφέρεται στην επιστολή.
Η Ένωση σημειώνει ακόμα ότι ο περιορισμός της λειτουργίας των
καταστημάτων τις Κυριακές, θα είναι παντελώς επιζήμιος και καταστροφικός, τόσο
για τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, ντόπιους και
ξένους, όσο και για τα εισοδήματα του κράτους, τη μείωση της ανεργίας και την
αναζωογόνηση της αγοράς, που τόση ανάγκη έχει ο τόπος και η οικονομία
Μειώθηκαν, για 12ο συνεχόμενο τρίμηνο, οι
μηνιαίες απολαβές των υπαλλήλων το δ΄ τρίμηνο 2015.
Μειώθηκαν, για 12ο συνεχόμενο τρίμηνο, το
τέταρτο τρίμηνο του 2015 οι μέσες μηνιαίες απολαβές των υπαλλήλων, σε σύγκριση
με το τέταρτο τρίμηνο του 2014, με τη μείωση να ανέρχεται στο 0,9% (άνδρες
-1,5% και γυναίκες -0,3%), σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Στατιστικής
Υπηρεσίας.
Οι μέσες ακαθάριστες μηνιαίες απολαβές των
υπαλλήλων κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2015, εκτιμούνται στα €2.156 (άνδρες
€2.312 και γυναίκες €1.979). Η μείωση στις μέσες μηνιαίες απολαβές των
υπαλλήλων άρχισε από το α΄ τρίμηνο του 2013.
Σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2015
(εποχικά διορθωμένα στοιχεία), οι μέσες μηνιαίες απολαβές των υπαλλήλων
σημείωσαν μείωση της τάξης του 0,2% (άνδρες -0,5% και γυναίκες -0,1%). Η μείωση
αυτή καταγράφεται για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο και 10ο κατά τα τελευταία 12
τρίμηνα.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση η Στατιστική
Υπηρεσία, οι έκτακτες εισφορές των εργοδοτουμένων του ιδιωτικού τομέα και των
αξιωματούχων και εργοδοτουμένων της κρατικής υπηρεσίας και του ευρύτερου
δημόσιου τομέα καθώς και οι μειώσεις των απολαβών των αξιωματούχων και
εργοδοτουμένων της κρατικής υπηρεσίας και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, δεν
επηρεάζουν τον ακαθάριστο μισθό αλλά το διαθέσιμο εισόδημα των υπαλλήλων και
επομένως, δεν αντικατοπτρίζονται στα στοιχεία.
Πηγή: KYΠΕ
- See more at: http://www.24h.com.cy/economy/item/120993-pentaplasia-i-miosi-misthou-stous-antres-apo-tis-gynaikes.html#sthash.fzyU2f6O.dpuf
Υπό προϋποθέσεις η κοινοποίηση ονομαστικού καταλόγου
Στο περίμενε η
Βουλή για εκατό μεγαλο-οφειλέτες στο ΤΚΑ
- See more at:
http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/306138/sto-perimene-i-vouli-gia-ekato-megalo-ofeiletes-sto-tka#sthash.W1E4gjtr.dpuf
Λευκωσία: Μόνο εάν οι νομοθέτες δώσουν τις απαραίτητες διευκρινίσεις
και εξηγήσεις, το υπουργείο Εργασίας θα αποστείλει στα μέλη της
κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου,
τον ονομαστικό κατάλογο με τους εκατόν μεγαλύτερους οφειλέτες προς το κράτος.
Μάλιστα, το γραφείο της Επιτρόπου προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, σημειώνει πως η κοινοβουλευτική Επιτροπή θα πρέπει να δικαιολογήσει γιατί είναι αναγκαίος ο ονομαστικός κατάλογος και ποιο χρήσιμο πόρισμα θα εξαγάγει από τη χρήση των ονομάτων στο έργο της Επιτροπής. Επίσης, προχωρά ένα βήμα παρακάτω και καλεί το Υπουργείο σε περίπτωση που δεν λάβει ικανοποιητικές διευκρινίσεις από τα μέλη της Επιτροπής, τότε να μην κοινοποιήσει στο Κοινοβούλιο τον κατάλογο με τα ονόματα των φυσικών προσώπων.
Σύμφωνα με γνωμοδότηση της Επιτρόπου προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, το υπουργείο Εργασίας μπορεί να κοινοποιήσει στην Επιτροπή τον ονομαστικό κατάλογο με τους μεγαλύτερους οφειλέτες, με την προϋπόθεση ότι θα διευκρινιστεί επαρκώς γιατί είναι αναγκαίος ο ονομαστικός κατάλογος και γιατί μόνο των εκατό μεγαλύτερων οφειλετών. Διαφορετικά, επισημαίνει, όσον αφορά τα φυσικά πρόσωπα αντί πλήρους ονομαστικής κατάστασης, να σταλούν στη Βουλή μόνο τα αρχικά των ονομάτων τους, βάση της αρχής της αναλογικότητας.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον νόμο περί της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ο πιο πάνω περιορισμός δεν εφαρμόζεται για την προστασία των νομικών προσώπων, δηλαδή των εταιρειών.
Παράλληλα, η Επίτροπος θεωρεί ότι η αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, δεν έδωσε ικανοποιητικές επεξηγήσεις στο υπουργείο Εργασίας, γιατί είναι αναγκαίος ο ονομαστικός κατάλογος με τους εκατόν μεγαλύτερους οφειλέτες που έχουν εκκρεμούσες οφειλές στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση, με την οποία συμφωνεί και η Νομική Υπηρεσία, το δικαίωμα του κοινοβουλευτικού ελέγχου πρέπει να ασκείται με σεβασμό προς το ανθρώπινο δικαίωμα της ιδιωτικής ζωής που κατοχυρώνει το άρθρο 15 του Συντάγματος και την εναρμόνιση νομοθεσίας με ευρωπαϊκή οδηγία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Καταλήγοντας, υποδεικνύει προς το Υπουργείο πως μόνο εάν ικανοποιηθεί από την απάντηση της Επιτροπής ότι είναι αναγκαία τα ονόματα για να ασκήσει το έργο της, να τους κοινοποιήσει τα στοιχεία.
Γράφει: Ελευθερία Παϊζάνου
Μάλιστα, το γραφείο της Επιτρόπου προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, σημειώνει πως η κοινοβουλευτική Επιτροπή θα πρέπει να δικαιολογήσει γιατί είναι αναγκαίος ο ονομαστικός κατάλογος και ποιο χρήσιμο πόρισμα θα εξαγάγει από τη χρήση των ονομάτων στο έργο της Επιτροπής. Επίσης, προχωρά ένα βήμα παρακάτω και καλεί το Υπουργείο σε περίπτωση που δεν λάβει ικανοποιητικές διευκρινίσεις από τα μέλη της Επιτροπής, τότε να μην κοινοποιήσει στο Κοινοβούλιο τον κατάλογο με τα ονόματα των φυσικών προσώπων.
Σύμφωνα με γνωμοδότηση της Επιτρόπου προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, το υπουργείο Εργασίας μπορεί να κοινοποιήσει στην Επιτροπή τον ονομαστικό κατάλογο με τους μεγαλύτερους οφειλέτες, με την προϋπόθεση ότι θα διευκρινιστεί επαρκώς γιατί είναι αναγκαίος ο ονομαστικός κατάλογος και γιατί μόνο των εκατό μεγαλύτερων οφειλετών. Διαφορετικά, επισημαίνει, όσον αφορά τα φυσικά πρόσωπα αντί πλήρους ονομαστικής κατάστασης, να σταλούν στη Βουλή μόνο τα αρχικά των ονομάτων τους, βάση της αρχής της αναλογικότητας.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον νόμο περί της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ο πιο πάνω περιορισμός δεν εφαρμόζεται για την προστασία των νομικών προσώπων, δηλαδή των εταιρειών.
Παράλληλα, η Επίτροπος θεωρεί ότι η αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, δεν έδωσε ικανοποιητικές επεξηγήσεις στο υπουργείο Εργασίας, γιατί είναι αναγκαίος ο ονομαστικός κατάλογος με τους εκατόν μεγαλύτερους οφειλέτες που έχουν εκκρεμούσες οφειλές στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση, με την οποία συμφωνεί και η Νομική Υπηρεσία, το δικαίωμα του κοινοβουλευτικού ελέγχου πρέπει να ασκείται με σεβασμό προς το ανθρώπινο δικαίωμα της ιδιωτικής ζωής που κατοχυρώνει το άρθρο 15 του Συντάγματος και την εναρμόνιση νομοθεσίας με ευρωπαϊκή οδηγία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Καταλήγοντας, υποδεικνύει προς το Υπουργείο πως μόνο εάν ικανοποιηθεί από την απάντηση της Επιτροπής ότι είναι αναγκαία τα ονόματα για να ασκήσει το έργο της, να τους κοινοποιήσει τα στοιχεία.
Γράφει: Ελευθερία Παϊζάνου
- See more at:
http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/306138/sto-perimene-i-vouli-gia-ekato-megalo-ofeiletes-sto-tka#sthash.W1E4gjtr.dpuf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου