Τρίτη, 15 Μαρτίου 2016

Ιδιωτικοποίησεις ΑΤΗΚ και λιμανιών

YΠΟΙΚ: Δεν θα αφήσει ανέργους η νέα CYTA
Eurokerdos.com
Έντονη συζήτηση για το μέλλον των εργαζομένων που θα μεταφερθούν στη νέα εταιρεία ιδιωτικού δικαίου, που θα δημιουργηθεί με την ονομασία “CYTA Ltd”, και για το κατά πόσον υπάρχει η δυνατότητα να τους απορροφήσει η δημόσια υπηρεσία, διεξήχθη σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών με τον Υπουργό Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι ο εργαζόμενος, δημόσιος υπάλληλος, που θα απολυθεί από την εταιρεία ιδιωτικού δικαίου θα αξιοποιηθεί αλλού που υπάρχουν ανάγκες.
Οι σημερινοί εργαζόμενοι στην Cyta, αντιμετωπίζονται ως εργαζόμενοι του δημοσίου και δεν είναι ιδιωτικοί υπάλληλοι που θα τους φορτώσουμε στο δημόσιο, επισήμανε ο Υπουργός Οικονομικών, μιλώντας ενώπιον των μελών της Επιτροπής Οικονομικών, τα οποία συνέχισαν τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη δημιουργία νέας εταιρείας ιδιωτικού δικαίου, με την ονομασία “CYTA Ltd”, στην οποία θα μεταφερθούν οι τηλεπικοινωνιακές εργασίες και περιουσιακά στοιχεία της Αρχής Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (ΑΤΗΚ) στα πλαίσια της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της Αρχής.
Στην πρώτη ώρα, η συνεδρία της Επιτροπής διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών καθώς συζητήθηκε το νομοσχέδιο που αφορά θέματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας του κράτους. Από την άλλη, ο Έφορος Ελέγχου και Κρατικών Ενισχύσεων Θεοφάνης Θεοφάνους έθεσε πέντε πιθανά θέματα κρατικών ενισχύσεων, τα οποία κατέθεσε και στον Έφορο Αποκρατικοποιήσεων.
“Δεν θα επιφέρει καμία μεταβολή στα εργασιακά, σύμφωνα με το νομοσχέδιο. Όσοι εργάζονται σήμερα θα εργάζονται και αύριο, τον μισθό που παίρνουν σήμερα θα τον παίρνουν και αύριο”, ανέφερε ο Υπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε ότι “δεν διαφοροποιείται το παραμικρό για τα εργασιακά με βάση την πρόταση που έχουμε θέσει ενώπιον σας”.
“Δεν έχει σημασία αν πληρώνονται από το μεγάλο κρατικό προϋπολογισμό ή από επιμέρους προϋπολογισμούς που είναι και εκείνοι του δημοσίου. Είναι εργαζόμενοι του δημοσίου”, σημείωσε.
Αναφέροντας ότι η εταιρεία ιδιωτικού δικαίου θα μπορεί να απολύσει, στη βάση των όσων προβλέπει η νομοθεσία, δίνοντας τους λόγους πλεονασμού του υπαλλήλου και ότι θα πρέπει να τους αποζημιώσει, ο κ. Γεωργιάδης διαβεβαίωσε ότι ο εργαζόμενος που θα απολυθεί και αφού είναι ήδη δημόσιος υπάλληλος “θα τον αξιοποιήσουμε αλλού που έχουμε ανάγκες”.
Ανέφερε ότι έγιναν ήδη μελέτες και υπάρχουν 1.462 σχετικές κενές θέσεις στο δημόσιο, έναντι συνολικά 1.649 εργαζομένων στη Cyta και πρόσθεσε ότι είναι υποχρέωση του κράτους να αξιοποιήσει εκεί που έχει ανάγκη τους ήδη υπηρετούντες.
Kάνουν λόγο για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος

Σε επ' αόριστον απεργία από τις 21 Μαρτίου οι πλοηγοί στο λιμάνι Λεμεσού

- See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/303973/se-ep-aoriston-apergia-apo-tis-21-martiou-oi-ploigoi-sto-limani-lemesou#sthash.wcqxy8al.dpuf

Λεμεσός: Εξευτελιστική θεωρούν οι εργαζόμενοι στην πλοηγική υπηρεσία, την προσφορά που επιλέχθηκε για την παραχώρηση θαλάσσιων υπηρεσιών, στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των εργασιών στο λιμάνι Λεμεσού.

Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και εξαγγέλλουν επ` αόριστον απεργία από τις 21 Μαρτίου.

Οι εργαζόμενοι έτυχαν σήμερα ενημέρωσης από τους εκπροσώπους των Συντεχνιών ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ, ΣΥΑΛΚ, ΣΥΠΑΛΚ και ΔΕΕΚΔΟΚΩ-ΔΕΟΚ για  το περιεχόμενο των κανονισμών που κατατέθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών στη Βουλή για την ιδιωτικοποίηση των εργασιών στο Λιμάνι  Λεμεσού.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, σε Συνέλευση τους συζητήθηκε η προσφορά που επιλέχθηκε για την παραχώρηση των θαλάσσιων υπηρεσιών με βάση την οποία ορίζεται ως αρχικό ποσό €500,000, ελάχιστο ετήσιο τέλος παραχώρησης €150,000 και κυμαινόμενο τέλος παραχώρησης αν είναι μεγαλύτερο του ελάχιστου ετήσιου τέλους ποσοστό 10,1% επί των ετήσιων εσόδων.

"Με βάση τα πιο πάνω και γνωρίζοντας ότι οι θαλάσσιες υπηρεσίες είναι υποστηρικτικού χαρακτήρα και δεν πρόκειται να συμβάλουν στην αύξηση του κύκλου εργασιών στο Λιμάνι, γίνετε αντιληπτό ότι η παραχώρηση τους σε ιδιώτες και η διάλυση της πλοηγικής υπηρεσίας δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, αντίθετα εξυπηρετεί αποκλειστικά τα ιδιωτικά συμφέροντα που εμπλέκονται", προστίθεται.

Στη ανακοίνωση υπογραμμίζεται πως η πλοηγική υπηρεσία σήμερα αποφέρει ετησίως πέραν των €8,000,000  για την ΑΛΚ με το υπάρχων προσωπικό και το εξοπλισμό που διαθέτει, ενώ με την προτεινόμενη  σύμβαση παραμένει το εργατικό κόστος στην ΑΛΚ και θα αναμένει έσοδα από το 10,1%  επί των ετησίων εσόδων.

Έχοντας υπόψη τις προσφορές για το Τερματικό Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων με αρχικό ποσό €7,500,000, ελάχιστο τέλος παραχώρησης €7,000,000 και κυμαινόμενο τέλος 62,71%, για το τερματικό σταθμό πολλαπλής χρήσης, με αρχικό ποσό €2,000,000, ελάχιστο τέλος παραχώρησης €2,000,000 και κυμαινόμενο τέλος 52,1%, "οι εργαζόμενοι κρίνουν την πρόσφορα για τις θαλάσσιες υπηρεσίες εξευτελιστική", συνεχίζει η ανακοίνωση.

Ανακοινώνοντας, ως ένδειξη διαμαρτυρίας, την επ` αόριστον αποχή από την εργασία τους από τις 21 Μαρτίου, οι πλοηγοί καλούν τα κοινοβουλευτικά κόμματα να καταψηφίσουν τους προτεινόμενους κανονισμούς για την παραχώρηση των θαλάσσιων υπηρεσιών και να αποτρέψουν "το ξεπούλημα των υποδομών της ΑΛΚ".

Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ

- See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/303973/se-ep-aoriston-apergia-apo-tis-21-martiou-oi-ploigoi-sto-limani-lemesou#sthash.wcqxy8al.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου