Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Πρέντζας: Η Αρχή Λιμένων Μπορεί Να Εξεύρει Από Ιδίους Πόρους Το Ποσό Της Ιδιωτικοποίησης


Η ιδιωτικοποίηση της Αρχή Λιμένων, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον αλλά ολοκληρώνει την ισοπέδωση της οικονομίας και της κοινωνίας, τόνισε ο Πρόεδρος της Αρχής Χρύσης Πρέντζας, προσθέτοντας ότι η Αρχή Λιμένων, όπως και άλλοι οργανισμοί, χρειάζεται ορθολογιστική ανασυγκρότηση, εκσυγχρονισμό, δημοσιο-κοινωνικός έλεγχος», αλλά «δεν υπάρχει κανένας λόγος να πουληθεί ή να ξεπουληθεί».
Παράλληλα, ο κ. Πρέντζας εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η Αρχή Λιμένων μπορεί να καλύψει με ιδίους πόρους το ποσό που απαιτεί η Τρόικα να εξευρεθεί από την ιδιωτικοποίηση της Αρχής για να παραμείνει ο οργανισμός στο κράτος. 
Σε δηλώσεις, ύστερα από τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, η οποία εξέτασε τον προϋπολογισμό της Αρχής Λιμένων για το 2013, ο οποίος προβλέπει έσοδα 56,30 εκατομμύρια ευρώ (56,88 εκ. ευρώ το 2012) και έξοδα 38,02 εκ. ευρώ (39,88 εκ. ευρώ το 2012), ο κ. Πρέντζας είπε ότι «τα λιμάνια διαδραματίζουν ένα νευραλγικό ρόλο στην εξέλιξη και λειτουργία της οικονομίας», ενώ «για την Αρχή Λιμένων συντρέχουν και λόγοι εθνικής ασφάλειας».
«Η Αρχή με το υφιστάμενο μοντέλο διαχείρισης και λειτουργίας μπορεί να καταστεί ένας οργανισμός με ανεξάντλητες προοπτικές και με συνεχή συνδρομή στη βελτίωση των οικονομικών του κράτους», ανέφερε και σημείωσε την κάθετη αντίθεση του ΔΣ της Αρχή προς οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης.
Σε σχέση με τις προοπτικές της Αρχής, ο κ. Πρέντζας είπε ότι «λόγω της νέας αγοράς που δημιουργείται από την ύπαρξη υδρογονανθράκων στην κυπριακή ΑΟΖ εκτιμάται ότι θα υπερδιπλασιάσει τα έσοδα της και με την ολοκλήρωση του αναπτυξιακού της προγράμματος μπορεί να συνεισφέρει από τα κέρδη της που θα αυξηθούν και θα φθάσουν στα 50 εκ. ευρώ – από 28 εκ. ευρώ που είναι σήμερα – για να γίνει βιώσιμο το κρατικό χρέος».
«Στα επόμενα δύο με τρία χρόνια με τις εγκαταστάσεις που δημιουργεί η Vitol  (στο Βασιλικό) υπολογίζουμε ότι θα έχουμε έσοδα που θα ξεπερνούν τα 15 εκ.», σημείωσε.
Ο κ. Πρέντζας επισήμανε ότι «αν η απαίτηση της Τρόικας είναι εξεύρεση 1,4 δισ. ευρώ για ιδιωτικοποιήσεις και αν αυτό επιμεριστεί αναλογικά στους τρεις οργανισμούς (ΑΗΚ, Cyta και Αρχή Λιμένων) η Αρχή Λιμένων με δικούς της πόρους αλλά και με εξεύρεση δανειοδότησης μπορεί να καλύψει αυτό το ποσό για να παραμείνει στο κράτος ο οργανισμός», σημειώνοντας ότι «η Αρχή είναι ένας υγιής οργανισμός που μπορεί να δανειοδοτηθεί».
«Η Αρχή Λιμένων είναι δημόσιος πλούτος, είναι ένα φυσικό μονοπώλιο και δεν τίθεται δημιουργίας ανταγωνισμού», ανέφερε και πρόσθεσε ότι η Αρχή αναμένει να δει ποια θα είναι η μορφή της ιδιωτικοποίησης που απαιτεί η Τρόικα για να τοποθετηθεί.
Ανέφερε επίσης ότι η Αρχή πριν 10 χρόνια ήταν υπό πτώχευση και αναγκάστηκε να συνάψει δάνειο 50 εκ. λιρών τότε για να πληρώσει μισθούς και λειτουργικές της ανάγκες, ενώ σήμερα «δεν χρωστά σε κανένα και μέχρι το τέλος του 2012 είχε αποθεματικό 250 εκατομμύρια ευρώ».
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Νικόλας Παπαδόπουλος είπε ότι ο προϋπολογισμός της Αρχής Λιμένων έχει ετοιμαστεί πριν από τις τελευταίες οικονομικές εξελίξεις «και συνεπώς τα στοιχεία του προϋπολογισμού να μην αντικατοπτρίζουν τις απώλειες που θα έχει η Αρχή από οποιανδήποτε μείωση στην κατανάλωση», προσθέτοντας όμως ότι «μέχρι στιγμής δεν διαπιστώνεται οποιαδήποτε αλλαγή στις βασικές εργασίες της Αρχής και φαίνεται ότι τα έσοδα από το γενικό εμπόριο από την προσέλευση πλοίων να παρουσιάζουν ελαφρά μείωση αλλά υπάρχει αύξηση σε ό,τι αφορά τους επιβάτες».
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Μιχαηλίδης είπε ότι η επέκταση του λιμανιού Λεμεσού μπαίνει στην τελική του ευθεία, έχουν ανοιχθεί οι προσφορές με την πιο χαμηλή να είναι 24,9 εκ. ευρώ και η πιο ψηλή 31,2 εκ. ευρώ, προσθέτοντας ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν το ερχόμενο Καλοκαίρι και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2015.
Ανέφερε ότι στο παλαιό λιμάνι Λεμεσού τα έργα προχωρούν και θα είναι έτοιμα, όπως λέχθηκε από τον Πρόεδρο της Αρχής, περί τα μέσα Αυγούστου και πρόσθεσε ότι δεν επήλθε «καμιά αλλαγή παρά τις εισηγήσεις μας, τις διαμαρτυρίες πολλών φορέων της Λεμεσού και θεωρούμε ότι αυτό είναι κάτι που θα έπρεπε να απασχολήσει την Αρχή και τους εργολάβους και τους αρχιτέκτονες του έργου».
Ο κ. Μιχαηλίδης είπε ακόμη ότι έθεσε «ένα διαχρονικό ερώτημα για το πώς γίνεται τα κεντρικά γραφεία της Αρχής Λιμένων να είναι στη Λευκωσία ενώ το σημαντικό κομμάτι των εργασιών της είναι στα λιμάνια», προσθέτοντας ότι ο Πρόεδρος της Αρχής ανέφερε ότι «μελετάται η μετακίνηση των γραφείων σε χώρο στο παλαιό λιμάνι Λεμεσού».
«Το κόστος ενοικίασης των γραφείων στη Λευκωσία, μαζί με τα κοινόχρηστα είναι 265 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο», κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου