Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2016

Ιατροφαρμακευτική ημικρατικών υπαλλήλων


Επιλέγουν ασφαλιστικές εταιρείες, χάνει εκατομμύρια ευρώ το δημόσιο
Οι ημικρατικοί προτιμούν ιδιώτες
- See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/293924/oi-imikratikoi-protimoun-idiotes#sthash.5wPrINy7.dpuf

Λευκωσία: Εκατομμύρια ευρώ χάνει ετησίως το κράτος από ημικρατικούς και άλλους οργανισμούς δημοσίου δικαίου, οι οποίοι επιλέγουν για την κάλυψη της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των πρώην και νυν υπαλλήλων τους όσο και των εξαρτώμενών τους, ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, υποστηρίζοντας ότι το κόστος είναι αισθητά χαμηλότερο. Αποτέλεσμα τούτου, να μην αποκόπτεται από τους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους υπαλλήλους αυτών των δημόσιων οργανισμών, ποσοστό 1,5% επί του μισθού και της σύνταξης τους για την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη όπως γίνεται με τους πρώην και νυν δημοσίους υπαλλήλους, όπου τα χρήματα επιστρέφουν στον κρατικό κορβανά. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», το θέμα απασχόλησε προ ημερών το Υπουργικό Συμβούλιο κατά τη συζήτηση και έγκριση του προϋπολογισμού του Οργανισμού Αγροτικών Πληρωμών για το έτος 2016, με Υπουργούς να διατυπώνουν την άποψη ότι από τη στιγμή που όλοι αυτοί οι υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα απολαμβάνουν τα προνόμια των δημοσίων υπαλλήλων, θα πρέπει να εισφέρουν στο δημόσιο ταμείο για την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη. Όταν ανάλογο ζήτημα προέκυψε στον Οργανισμό Χρηματοδοτήσεως Στέγης, το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού ζήτησε συμβουλή σχετικά με το θέμα της αποκοπής του ποσοστού 1,5% από τους μισθούς των υπαλλήλων για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ο νομικός σύμβουλος του Οργανισμού Μ. Παπαπέτρου γνωμάτευσε ότι, εφόσον οι υπάλληλοι του Οργανισμού δικαιούνται ανάλογα προνόμια με αυτά των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει και αυτοί να εισφέρουν για την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη. Γνωμάτευση, η οποία πρόκειται να αξιοποιηθεί δεόντως από το υπουργείο Οικονομικών. Όπως επισημαίνεται, στον προϋπολογισμό του Οργανισμού Αγροτικών Πληρωμών για το 2016 που κατατέθηκε στη Βουλή για ψήφιση, κατόπιν σχετικής μελέτης που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Οργανισμού κατέληξε στις ακόλουθες επιλογές, οι οποίες εφαρμόζονταν και από άλλους Οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα: (1) Παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης αποκλειστικά μέσω του σχεδίου του υπουργείου Υγείας για τους υπαλλήλους των ημικρατικών οργανισμών. (2) Παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης μέσω του σχεδίου του υπουργείου Υγείας για τους υπαλλήλους των ημικρατικών οργανισμών σε συνδυασμό με τη λειτουργία ειδικού ταμείου για κάλυψη διαφόρων ιατρικών εξόδων που δεν καλύπτονταν από το σχέδιο του υπουργείου Υγείας. (3) Παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης μέσω σχεδίου ιατροφαρμακευτικής κάλυψης από ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία. Από τη σύγκριση του κόστους των εναλλακτικών επιλογών και λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε επιλογής, αποφασίστηκε ότι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για ιατροφαρμακευτική κάλυψη των υπαλλήλων του Οργανισμού Αγροτικών Πληρωμών ήταν μέσω ιδιωτικής ασφάλισης, αφού πρώτα έγινε σύγκριση της χαμηλότερης προσφερόμενης τιμής με το αναμενόμενο κόστος για τον Οργανισμό εάν συνέχιζε να παρέχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους υπαλλήλους του μέσω του υπουργείου Υγείας. Από τη σύγκριση προέκυψε ότι για την κάλυψη 557 ατόμων (υπάλληλοι και εξαρτώμενα), το κόστος μέσω της ιδιωτικής ασφαλιστικής εταιρείας για περίοδο 4 ετών που κάλυπτε η σύμβαση, ήταν αισθητά χαμηλότερο. Επιπρόσθετα, η ιδιωτική ασφάλιση προσέφερε και αριθμό άλλων πλεονεκτημάτων, όπως ευχέρεια επισκέψεων στους ιατρούς εκτός εργάσιμων ωρών για προστασία του εργασιακού χρόνου, ευχέρεια επιλογής ιατρών ή ιατρικών ιδρυμάτων και εργαστηρίων, με αποτέλεσμα την ταχύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών και κάλυψη θεραπείας στο εξωτερικό. Μετά την 1η Αυγούστου του 2013, που τέθηκε σε εφαρμογή η σχετική νομοθετική ρύθμιση για υποχρεωτική συνεισφορά των δημοσίων υπαλλήλων, ο Οργανισμός Αγροτικών Πληρωμών προχώρησε σε αναθεώρηση των όρων της συμφωνίας ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης κατόπιν διαπραγμάτευσης με την ανάδοχο εταιρεία, έτσι ώστε, να μειωθεί η επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του Οργανισμού που για το 2016 υπολογίστηκε στις €837.000 με αντίστοιχη επιβάρυνση στους ασφαλισμένους μέσω μείωσης των καλύψεων και καθορισμού ποσού εισφοράς στα ιατρικά έξοδα. Οι  υποδείξεις του Γενικού Ελεγκτή Στην ετήσια έκθεσή του για το 2014 που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα, ο Γενικός Ελεγκτής, Οδυσσέας Μιχαηλίδης, υποδεικνύει τα εξής σε ό,τι αφορά τα ωφελήματα που απολαμβάνει το προσωπικό των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου: «Από έλεγχο της Υπηρεσίας μας σε διάφορα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, διαπιστώθηκε ότι σε αρκετά από αυτά, τα διάφορα παρεμφερή ωφελήματα προσωπικού που αφορούν σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, κάλυψη τόκων δανείων, άλλων παροχών και σε σχέση με το Ταμείο Προνοίας δεν έχουν διαφοροποιηθεί παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες της χώρας και παραμένουν ανομοιόμορφα. Συγκεκριμένα, παραχωρείται ιδιωτική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με πλήρη κάλυψη του κόστους της από τον Οργανισμό, χωρίς συνεισφορά του υπαλλήλου και χωρίς οριοθέτηση της μέγιστης εισφοράς του εργοδότη. Όσον αφορά στο Ταμείο Προνοίας, σε πολλούς Οργανισμούς ο εργοδότης εξακολουθεί να συνεισφέρει ψηλό ποσοστό επί των απολαβών των υπαλλήλων, το οποίο φθάνει σε κάποιες περιπτώσεις το 13%». Γράφει: Μιχάλης Χατζηστυλιανού - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/293924/oi-imikratikoi-protimoun-idiotes#sthash.5wPrINy7.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου