Παραλύουν τα
λιμάνια το Σαββατοκύριακο λόγω
κινητοποιήσεων των εργαζομένων
15
Φεβρουαρίου 2014, ώρα : 13.30
www.nomisma.com.cy
Μετά τη χθεσινή 24ωρη απεργία τους, οι εργαζόμενοι στην Αρχή Λιμένων Κύπρου, προχώρησαν και σε αποχή από οποιαδήποτε υπερωριακή απασχόληση γι αυτό το Σαββατοκύριακο, με οικονομικές κυρίως επιπτώσεις για εμπόρους και εταιρείες διαχείρισης εμπορικών πλοίων, τα οποία είτε άλλαξαν προορισμό, είτε αναμένουν να εξυπηρετηθούν από Δευτέρας.
Στο λιμάνι Λεμεσού, σύμφωνα με το λιμενάρχη Γιώργο Ππούρο, οι εργασίες έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την Παρασκευή, με τη μη παράδοση ή παραλαβή εμπορευματοκιβωτίων από και προς την ενδοχώρα, ενώ «πλείστα από τα πλοία έχουν αλλάξει κατευθύνσεις, που αυτό σημαίνει ότι οι Κύπριοι εμπορευόμενοι θα καθυστερήσουν τουλάχιστον μια εβδομάδα να πάρουν τα εμπορεύματα τους και υπάρχει και η οικονομική ζημιά στα πλοία, τα οποία είτε καθυστερούν να μπουν, είτε αναγκάστηκαν να αλλάξουν λιμάνι».
Είπε, επίσης, ότι με συμφωνία που έγινε με τις συντεχνίες, εξυπηρετούνται κανονικά τα κρουαζιερόπλοια και τα ξένα πολεμικά πλοία που ναυλοχούν στο λιμάνι Λεμεσού, ενώ θα εξυπηρετηθεί το απόγευμα και ένα πλοίο που εξάγει πορτοκάλια, λόγω ακριβώς της ευαισθησίας του φορτίου του.
Ο κ. Ππούρος πρόσθεσε ότι υπό κανονικές συνθήκες αναμενόταν να εξυπηρετηθούν γύρω στα επτά πλοία αυτό το Σαββατοκύριακο, ενώ σημείωσε ότι «τα μέτρα έχουν επεκταθεί και στο λιμάνι της Λάρνακας, όπου έχουμε αίτημα εξυπηρέτησης από τέσσερα δεξαμενόπλοια, τα οποία είναι έτοιμα να εκφορτώσουν, αλλά και αυτά θα εξυπηρετηθούν τη Δευτέρα».Εξέφρασε, τέλος, την ελπίδα ότι ο μεγάλος φόρτος εργασίας που έχει συγκεντρωθεί θα μπορέσει να απορροφηθεί τη Δευτέρα.
Από την πλευρά του, ο ΓΓ της Συντεχνίας Υπαλλήλων Αρχής Λιμένων Κύπρου (ΣΥΑΛΚ), Ανδρέας Γεωργίου, δήλωσε ότι η απόφαση για αποχή των εργαζομένων από υπερωριακή απασχόληση γι αυτό το Σαββατοκύριακο, αποτελεί ένα μέτρο διαμαρτυρίας για τη μη διαβούλευση με τις συντεχνίες, κατά την έγκριση του πρόσφατου προϋπολογισμού της Αρχής Λιμένων, όπου εφαρμόστηκαν μειώσεις στα επιδόματα βάρδιας και υπερωρίας.
Είπε επίσης πως, παρά την επισήμανση από την Επιτροπή Οικονομικών ότι πρέπει πρώτα να γίνει διαβούλευση με τις συντεχνίες για να εγκριθεί στον προϋπολογισμό η μείωση στις βάρδιες και στις υπερωρίες, αυτό δεν έγινε από την κυβέρνηση και υποστήριξε ότι "αυτό είναι παραβίαση της συλλογικής σύμβασης και των όρων εργασίας των υπαλλήλων".
Όπως εξήγησε ο κ. Γεωργίου, οι μειώσεις αυτές στη δημόσια υπηρεσία δεν είναι δίκαιες για τους εργαζόμενους της Αρχής, αφού μόνο στη δική τους περίπτωση υπάρχει υποχρεωτική εργασία το Σαββατοκύριακο, ώστε να εξυπηρετούνται τα πλοία 24 ώρες το 24ωρο.
Το θέμα συνέχισε, αναμένεται να τεθεί από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΛΚ προς το Υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να υπάρξει κάποια διαφοροποίηση, σε ότι αφορά στις υπερωριακές απολαβές των υπαλλήλων της Αρχής.
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής Λιμένων, Αλέκος Μιχαηλίδης εξέφρασε την ελπίδα ότι τη Δευτέρα το πρωί θα επανέλθουν στις εργασίες τους οι υπάλληλοι της Αρχής, οι οποίοι απέχουν από υπερωριακή απασχόληση, επειδή, όπως αναφέρουν, η εργοδοτική πλευρά τροποποίησε χωρίς διαβούλευση τους όρους εργασίας τους.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΡΙΚ, ο κ. Μιχαηλίδης είπε ότι τρόποι επίλυσης του προβλήματος θα συζητηθούν με το Υπουργείο Οικονομικών και τις συντεχνίες.
Εξήγησε ότι η εργασία γίνεται υπό ιδιαίτερες συνθήκες, γιατί οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να πηγαινοέρχονται στο λιμάνι πολλές φορές για ολιγόωρη εργασία.Εγκλωβίστηκαν πλοία και εμπορεύματα στα λιμάνια
Σε κατάσταση παράλυσης περιήλθε η εμπορική δραστηριότητα της λιμενικής βιομηχανίας, εξαιτίας της 24ωρης στάσης εργασίας στην οποία κατήλθαν οι λιμενικοί υπάλληλοι διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου να εγκρίνει σχετικό νομοσχέδιο που αποσκοπεί σε αποκρατικοποίηση δημόσιων οργανισμών, μεταξύ των οποίων η Αρχή Λιμένων.Οι φορτοεκφορτώσεις πλοίων και άλλες λιμενικές υπηρεσίες πάγωσαν, ενώ εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια γεμάτα με διάφορα προϊόντα παραμένουν στοιβαγμένα στους αποθηκευτικούς χώρους του λιμανιού της Λεμεσού, χωρίς να είναι δυνατή η παραλαβή τους, με όλες τις συνεπαγόμενες επιπτώσεις στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο αλλά και στο σύνολο της οικονομίας του τόπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου