Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Μονάδα αποκρατικοποιήσεων, φορολογική κατοικία στη Κύπρο από κάτοικους εξωτερικού και μεταρρύθμιση δημοσίου

Μετονομάζουν την Μονάδα αποκρατικοποιήσεων – Διαφωνεί το ΑΚΕΛ
Offsite.com.cy

ΔΗΣΥ και ΔΗΚΟ παρουσίασαν πρόταση νόμου στην Επιτροπή Οικονομικών σύμφωνα με την οποία θα μετονομαστεί η Μονάδα Αποκρατικοποιήσεων σε Μονάδα Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας και ταυτόχρονα θα μπορεί να διοριστεί Έφορος Αποκρατικοποιήσεων δημόσιος υπάλληλος. Το ΑΚΕΛ απάντησε με πρόταση νόμου που στόχο έχει την ολοκληρωτική κατάργηση της Μονάδας.
Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά είπε ότι «ουδεμία αλλαγή δεν είχαμε προτείνει επί του νόμου ή του πλαισίου λειτουργίας αυτής της Μονάδας», αλλά «προσέχοντας ότι εντός του κειμένου δεν περιλαμβανόταν ακριβώς και μόνο ο σκοπός της αποκρατικοποίησης, της αποξένωσης κρατικής περιουσίας αλλά αντίθετα περιλαμβανόταν η αδειοδότηση, η μακροπρόθεσμη μίσθωση και πολλές άλλες μορφές καλύτερης αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας η δική μας πρόταση απλά λέει να μετονομάσουμε αυτή την Μονάδα σε Μονάδα αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας».
Ως προς το ρόλο και την αποστολή της δεν αλλάζει τίποτα, ανέφερε, προσθέτοντας ότι ο ΔΗΣΥ πιστεύει ότι «χρειάζεται μια Μονάδα να ειδικευτεί σε αυτά τα θέματα γιατί η καλύτερη αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας δεν είναι μια δουλειά που γίνεται σήμερα και τελειώνει αύριο, θα την έχουμε συνέχεια», πρόσθεσε.
 Ανέφερε ότι «η Μονάδα δεν λειτούργησε όπως θέλαμε κυρίως λόγω των εμποδίων της αντιπολίτευσης και όχι γιατί δεν ήξερε καλά τη δουλειά της» και πρόσθεσε ότι με την καταψήφιση από την αντιπολίτευση ορισμένων προσπαθειών για αποκρατικοποιήσεις το εύρος εργασίας της έχει περιοριστεί και κατά συνέπεια είναι εφικτό να αναλάβει πλέον ένας υφιστάμενος δημόσιος υπάλληλος για να μειωθεί και το διοικητικό κόστος.
Στεφάνου: Η συνέχισε λειτουργίας της μονάδας αποτελεί διασπάθιση δημόσιου χρήματος

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου είπε ότι η πρόταση νόμου του ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ «ανοίγει ένα παράθυρο για να συντηρηθεί η διασπάθιση δημόσιου χρήματος που γίνεται με τη συντήρηση της Μονάδας Αποκρατικοποίησης».
 
Ανέφερε ότι μόνο ο μισθός του Εφόρου Αποκρατικοποιήσεων έστω και αν τους τελευταίους μήνες έχει διοριστεί στο ΔΣ της Κεντρικής Τράπεζας και είναι ακέφαλη η Μονάδα, είναι 180.000 ευρώ το χρόνο και πρόσθεσε ότι στη Μονάδα εργάζεται με συμβόλαια και ένας αριθμός λειτουργών που επίσης είναι υψηλόμισθοι.
 
Η συνέχιση της λειτουργίας της Μονάδας Αποκρατικοποίησης έστω και με άλλο όνομα αποτελεί συνέχιση της διασπάθισης δημοσίου χρήματος, ανέφερε και πρόσθεσε ότι με βάση το νόμο υπεύθυνος για τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας είναι το ΥΠΟΙΚ. 
 
Ο κ. Στεφάνου διερωτήθηκε γιατί πρέπει να μετονομαστεί και να συνεχίσει το δημόσιο να πληρώνει και να μην αναλάβει το ΥΠΟΙΚ, όπως προβλέπεται στο νόμο, αυτή τη δουλειά. 
 
Πολύ περισσότερο δε που η πρόταση του ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ προβλέπει επικεφαλής να είναι δημόσιος υπάλληλος, πρόσθεσε.
 
Είπε ακόμη ότι για το ΑΚΕΛ προκύπτει θέμα και πολιτικό και οικονομικό και θεσμικό γιατί διερωτόμαστε αν μια Μονάδα που δημιουργήθηκε με άλλες διαδικασίες μπορεί τώρα να λειτουργεί για άλλο σκοπό και μάλιστα με δημόσιο υπάλληλο.
 
Προκύπτουν διάφορα ερωτήματα για τα οποία δεν πήραμε απάντηση από το ΥΠΟΙΚ, ανέφερε και πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ θα επιμένει στην πρόταση νόμου που κατέθεσε και να τοποθετηθούν τα κόμματα στην Ολομέλεια.
 
Ο κ. Στεφάνου είπε ότι στη συνεδρία ο πρόεδρος της Επιτροπής βουλευτής του ΔΗΣΥ Μάριος Μαυρίδης παραδέχθηκε ότι η αποκρατικοποίηση και η αποξένωση δημόσιας περιουσίας είναι ζημιογόνα για το κράτος και πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ «έχει καιρό που το λέει αυτό και είδαμε τι συνέβη με το λιμάνι Λεμεσού».
 
«Είναι φανερό ότι με την Κυβέρνηση έχουμε χάσμα απόψεων για το θέμα των αποκρατικοποιήσεων», ανέφερε, προσθέτοντας ότι το ΑΚΕΛ θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τη δημόσια υπηρεσία.
 
Θα πρέπει να γίνεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση αυτής της περιουσίας έτσι ώστε να ωφελείται η κοινωνία και το δημόσιο συμφέρον στον βέλτιστο δυνατό βαθμό, πρόσθεσε.
 
Γιατί θα πρέπει να πληρώνει το δημόσιο για να μην έχει αντικείμενο η μονάδα ή να επιχειρήσουμε να δώσουμε ένα αντικείμενο στην Μονάδα το οποίο είναι στα χέρια του ΥΠΟΙΚ, διερωτήθηκε.

ΥΠΟΙΚ: Απαραίτητη η μονάδα
Ο Εκπρόσωπος του ΥΠΟΙΚ, Γιώργος Παντελής, μιλώντας ενώπιον των μελών της Επιτροπής είπε ότι το ΥΠΟΙΚ συμφωνεί με τη φιλοσοφία της πρότασης νόμου για μετονομασία της Μονάδας Αποκρατικοποίησης σε Μονάδα Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας προσθέτοντας ότι «υπάρχει ανάγκη για την καλύτερη αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας», η οποία σήμερα δεν αξιοποιείται με τον βέλτιστο τρόπο.
 
Είπε ακόμη ότι ο νόμος δεν περιορίζει την αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας μόνο στην πώληση της και «ως εκ τούτου η πρόταση νόμου θέτει το νόμο στη σωστή του βάση και αναδεικνύει τον ουσιαστικό ρόλο που θα πρέπει να διαδραματίζει μια τέτοια μονάδα αξιοποίησης κρατικής περιουσίας».
Το ΥΠΟΙΚ δεν έχει τη δυναμικότητα να τρέξει αυτές τις διαδικασίες για αυτό και τόσα χρόνια η αξιοποίηση κρατικής περιουσίας δεν ήταν η βέλτιστη δυνατή, τόνισε, ενώ σημείωσε ότι πέρα του γεγονότος ότι «το ΥΠΟΙΚ μπορούσε να βγαίνει από μόνο του για να ζητεί προσφορές για τα διάφορα περιουσιακά στοιχεία, θα πρέπει παράλληλα να διαθέτει τα κατάλληλα άτομα για να αξιολογούν τα αποτελέσματα των μελετών που θα υποβάλλονται από διάφορους οίκους».

Φορολογικός κάτοικος Κύπρου με...60 μέρες παραμονής στο νησί

Τρεις προτάσεις νόμου για επιτάχυνση των διαδικασιών αντί της αναμονής κατάθεσης νομοσχεδίων συζήτησε τη Δευτέρα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών. Σημαντικότερη εκ των τριών προτάσεων είναι η παραχώρηση του δικαιώματος σε μη μονίμους κατοίκους της Κύπρου να θεωρούνται φορολογικοί κάτοικοι Κύπρου εφόσον συμπληρώσουν 60 ημέρες διαμονής και πληρούν κάποιες άλλες προϋποθέσεις.
Οι άλλες δύο προτάσεις νόμου τροποποιούν το νόμο για τις πτωχεύσεις και το νόμο για συμφωνίες παροχής χρηματοοικονομικής εξασφάλισης ώστε να αυτές να συνάδουν με το κοινοτικό κεκτημένο και να δημιουργείται ομοιόμορφο πλαίσιο ερμηνείας των υφιστάμενων νομοθεσιών (νομική σαφήνεια).
Η πρώτη πρόταση νόμου κατατέθηκε από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Αβέρωφ Νεοφύτου και τον Πρόεδρο του Κινήματος Οικολόγων Γιώργο Περδίκη.
Ο κ. Νεοφύτου κατά τη συζήτηση διευκρίνισε ότι δεν καταργούνται οι 183 ημέρες που ισχύουν με την υφιστάμενη νομοθεσία, αλλά δίνεται το δικαίωμα σε επιχειρηματίες που διαμένουν 60 ημέρες κατά το υπό εξέταση φορολογικό έτος και εφόσον πληροί κάποια άλλα κριτήρια να θεωρηθεί φορολογικός κάτοικος Κύπρου, εφόσον δεν είναι φορολογικός κάτοικος σε άλλο κράτος.
Η  εκπρόσωπος του Παγκυπρίου Δικηγορικού Συλλόγου είπε στην Επιτροπή ότι ο Σύλλογος συμφωνεί με τη φιλοσοφία, διαφωνεί με το λεκτικό της πρότασης νόμου επειδή δημιουργεί δυσμενή διάκριση σε βάρος κάποιων φορολογουμένων.
Σε ό,τι αφορά τις άλλες δύο προτάσεις νόμου η εκπρόσωπος του Συλλόγου ανέφερε ότι κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας για τις αναδιαρθρώσεις δανείων εντοπίστηκαν προβλήματα ευθυγράμμισης με τις υφιστάμενες νομοθεσίες.
Πρόσθεσε πως οι τροποποιήσεις αποσκοπούν ώστε να υπάρχει ομοιομορφία στον ορισμό σε όλο το νομικό πλαίσιο.
Το μπάχαλο συνεχίζεται στο Δημόσιο
Fileleftheros
Όσες προσπάθειες κι αν καταβάλλονται για μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας, η ασυνεννοησία μεταξύ των κυβερνητικών Τμημάτων αφήνει το Δημόσιο «όμηρο» των πεπαλαιωμένων νοοτροπιών.
Αφορμή αυτή τη φορά αποτέλεσαν οι κανονισμοί που αφορούσαν στην αναθεώρηση των τελών και δικαιωμάτων που καταβάλλονται στον Έφορο Εταιρειών και Επίσημο Παραλήπτη, σε σχέση με τις διαδικασίες πτώχευσης φυσικών προσώπων και εκκαθάρισης εταιρειών.
Οι σχετικοί κανονισμοί εγκρίθηκαν πριν από δύο χρόνια από το Υπουργικό Συμβούλιο και τη Δευτέρα τέθηκαν εκ νέου ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών.
Κατά τη συζήτηση το Υπουργείο Εμπορίου αποφάσισε να αποσύρει τους κανονισμούς γιατί, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Αφερεγγυότητας Γιώργος Καροτσάκης, δεν είχε προηγηθεί διαβούλευση με την αρμόδια Επιτροπή Τελών η οποία συστάθηκε το 2014.
Σύμφωνα με τον κ. Καροτσάκη, μετά τη συζήτηση του θέματος προ ημερών στη Βουλή, εκπρόσωπος της Επιτροπής επικοινώνησε με τον Έφορο Εταιρειών ενημερώνοντάς τον πως δεν είχε προηγηθεί διαβούλευση με την Επιτροπή, την οποία απαρτίζουν εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών και του Γενικού Λογιστηρίου. Κατά τη συζήτηση διαπιστώθηκε πως το αρμόδιο Υπουργείο δεν γνώριζε για την ύπαρξη της Επιτροπής Τελών.
Μεταξύ άλλων, στόχος των κανονισμών ήταν νέα τέλη να συνάδουν τόσο με το πνεύμα του νέου πλαισίου αφερεγγυότητας του οποίου αποτελούν αναπόσπαστο μέρος, όσο και με τις σύγχρονες πρακτικές αφερεγγυότητας άλλων χωρών.
Επίσης καθοριζόταν ένα πάγιο ποσό για κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του Επίσημου Παραλήπτη πάνω στο οποίο προστίθεται ένα ποσό το οποίο αντιστοιχεί στα επιπλέον μεταβλητά κλιμακωτά δικαιώματα του Επίσημου Παραλήπτη.
Σήμερα, ο νόμος περί πτωχεύσεων προβλέπει για ρευστοποίηση ή και μεταβίβαση περιουσίας χρεώστη ή πτωχεύσαντα την καταβολή πάνω στο ενεργητικό που ρευστοποιήθηκε ή πιστώθηκε από τον Επίσημο Παραλήπτη ποσοστό 11%. Με τα νέα τέλη που προτείνονταν προβλεπόταν η καταβολή πάγιου ποσού για λειτουργικά έξοδα του Επίσημου Παραλήπτη σε σχέση με τη ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων ύψους €550 και για την μεταβίβαση €250. Επιπλέον προβλέπονταν μεταβλητά κλιμακωτά δικαιώματα τα οποία σήμερα για τις πρώτες €100.000 είναι €11.000. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου