Με στόχο την ενεργοποίηση και την κοινωνική επανένταξη των
δικαιούχων ΕΕΕ
Το Υπ. Εργασίας
υλοποιεί σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης ή κατάρτισης
Λευκωσία: Το Υπουργείο Εργασίας,
Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων έχει προκηρύξει και υλοποιεί έξι σχέδια επιδοτούμενης
απασχόλησης ή κατάρτισης, με στόχο την ενεργοποίηση και την κοινωνική
επανένταξη των δικαιούχων Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (ΕΕΕ), που είναι
ικανοί προς εργασία.
Στόχος του Υπουργείου και κεντρική πολιτική της Κυβέρνησης είναι η ενεργοποίηση των ικανών προς εργασία δικαιούχων ΕΕΕ και η στήριξή τους για ένταξη στην αγορά εργασίας.
Η προσπάθεια του Υπουργείου για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι συνεχής και τα σχέδια που έχουν προκηρυχθεί και υλοποιούνται από το Υπουργείο εστιάζονται σε τρεις κατηγορίες, δηλαδή κίνητρα σε εργοδότες και συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα για εργοδότηση ανέργων δικαιούχων ΕΕΕ, κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση δικαιούχων του ΕΕΕ σε συγκεκριμένους κλάδους και επαγγέλματα για ένταξη και επανένταξη στην αγορά εργασίας, και κατάρτιση και απόκτηση δεξιοτήτων προς διευκόλυνση της επανένταξης ή της ένταξης στην αγορά εργασίας μέσω τοποθέτησης σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Με βάση τη Νομοθεσία που διέπει την παροχή ΕΕΕ, οποιοσδήποτε ικανός προς εργασία δικαιούχος κληθεί είτε σε εργασία είτε σε κατάρτιση και αναιτιολόγητα δεν ανταποκριθεί, παύει να είναι δικαιούχος του ΕΕΕ.
Το Υπουργείο Εργασίας σημειώνει ότι κεντρικός στόχος της κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζει είναι η προσπάθεια για επανένταξη όλων των ικανών προς εργασία δικαιούχων ΕΕΕ, στην αγορά εργασίας και εφαρμόζοντας την πολιτική ότι επιδοτείται η εργασία και όχι η ανεργία.
Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ
Στόχος του Υπουργείου και κεντρική πολιτική της Κυβέρνησης είναι η ενεργοποίηση των ικανών προς εργασία δικαιούχων ΕΕΕ και η στήριξή τους για ένταξη στην αγορά εργασίας.
Η προσπάθεια του Υπουργείου για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι συνεχής και τα σχέδια που έχουν προκηρυχθεί και υλοποιούνται από το Υπουργείο εστιάζονται σε τρεις κατηγορίες, δηλαδή κίνητρα σε εργοδότες και συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα για εργοδότηση ανέργων δικαιούχων ΕΕΕ, κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση δικαιούχων του ΕΕΕ σε συγκεκριμένους κλάδους και επαγγέλματα για ένταξη και επανένταξη στην αγορά εργασίας, και κατάρτιση και απόκτηση δεξιοτήτων προς διευκόλυνση της επανένταξης ή της ένταξης στην αγορά εργασίας μέσω τοποθέτησης σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Με βάση τη Νομοθεσία που διέπει την παροχή ΕΕΕ, οποιοσδήποτε ικανός προς εργασία δικαιούχος κληθεί είτε σε εργασία είτε σε κατάρτιση και αναιτιολόγητα δεν ανταποκριθεί, παύει να είναι δικαιούχος του ΕΕΕ.
Το Υπουργείο Εργασίας σημειώνει ότι κεντρικός στόχος της κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζει είναι η προσπάθεια για επανένταξη όλων των ικανών προς εργασία δικαιούχων ΕΕΕ, στην αγορά εργασίας και εφαρμόζοντας την πολιτική ότι επιδοτείται η εργασία και όχι η ανεργία.
Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ
ΠτΔ και ΣΕΚ συζήτησαν το Κυπριακό, ΑΤΑ, ΓεΣΥ και το
κούρεμα ταμείων προνοίας
Το Κυπριακό, θέματα ΑΤΑ, το
ΓεΣΥ και την αποκατάσταση των κουρεμένων ταμείων προνοίας συζήτησε σήμερα ο
Πρόεδρος της Δημοκρατίας με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΣΕΚ σε πρωινή συνάντηση
στα γραφεία της ΣΕΚ.
Ο
Πρόεδρος εξέφρασε ιδιαίτερη ικανοποίηση για τη συνάντηση και έκανε λόγο για
δημιουργικό διάλογο.
Ειδικότερα
για το θέμα των κουρεμένων ταμείων προνοίας, είπε πως είναι από τον Σεπτέμβρη
λήφθηκε η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και ευρίσκεται σε εξέλιξη ο τρόπος
υλοποίησης έτσι ώστε το 75% των ταμείων προνοίας να καλυφθεί.
Για το
θέμα της ΑΤΑ, είπε ότι βρίσκεται ένας υπό εξέλιξη διάλογος με θετική προοπτική
κατάληξης. «Δεν είναι βέβαιο ποια μορφή θα πάρει. Υπάρχει μια συνεργασία μεταξύ
του Υπουργείου Εργασίας και των εργαζομένων, συνεπώς δεν είμαι αυτή την ώρα σε
θέση να δηλώσω ποιο θα είναι το αποτέλεσμα αυτού του διαλόγου. Φαίνεται ότι
οδηγούμαστε στη σωστή πορεία για τις ορθότερες αποφάσεις» είπε.
Σε ό,τι
αφορά το ΓεΣΥ, ο Πρόεδρος είπε ότι αντιμετωπίζει το θέμα με αποφασιστικότητα,
προσπαθώντας να επιλύσει τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, είτε το
ιατρικό, είτε το νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και τις άλλες εκκρεμότητες, όπως
είναι οι συνεισφορές, οι συμπληρωμές κοκ, έτσι ώστε, μετά την επίλυση των
συγκεκριμένων προβλημάτων, να γίνει μια σύγκληση των πολιτικών αρχηγών για να
ανασκοπήσουν την πρόοδο όσον αφορά τις ομόφωνες αποφάσεις που ελήφθησαν πέρσι
τον Ιούλιο και εν συνεχεία τον Σεπτέμβριο, προκειμένου το συντομότερο δυνατό να
ψηφιστούν τα δύο νομοσχέδια.
Οποιαδήποτε
άλλα προβλήματα, είπε, θεωρούνται ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με βάση τις
οικονομικές δυνατότητες του κράτους, δεν υπάρχει καμία επιφύλαξη, ιδιαίτερα με
το χρόνο που παρέχεται τώρα σαν αποτέλεσμα της αναστολής των διαπραγματεύσεων
στο Κυπριακό.
Ο
Πρόεδρος απαντώντας ερώτηση είπε ότι η δημοσιονομική πειθαρχία τηρείται με
αυστηρότητα, προσθέτοντας πως «μέσα από αυτή τη δημοσιονομική αυστηρότητα
είμαστε σε θέση να ικανοποιούμαι εύλογα αιτήματα προκειμένου να επιτύχουμε
ευρύτερους στόχους, όπως είναι παραδείγματος χάριν, η ρύθμιση του μισθολογικού,
η διαφύλαξη της παρουσίας ικανών γιατρών στα νοσοκομεία, η υλοποίηση του
Γενικού Σχεδίου Υγείας που θα είναι προς όφελος του κυπριακού λαού, των ασθενών
κλπ».
Ο ΓΓ της
ΣΕΚ Ανδρέας Μάτσας είπε από πλευράς του πως σε γενικές γραμμές υπάρχει μια
ταύτιση απόψεων σε όλα τα ζητήματα που συζητήθηκαν και ότι το επόμενο διάστημα
θα είναι καταλυτικό σε σχέση με τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που αφορούν και
τα εργασιακά και την κοινωνική πολιτική.
Ειδικότερα,
ο κ. Μάτσας εξέφρασε την ελπίδα ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει κατάληξη στο
θέμα της ρύθμισης της ΑΤΑ, που θα αφήνει ικανοποιημένες και τις δύο πλευρές,
εργοδότες και εργαζόμενους, διατηρώντας τη βασική έννοια της ΑΤΑ και την ίδια
στιγμή αποτρέποντας περαιτέρω μισθολογικές μειώσεις.
Για το
ΓεΣΥ, είπε ότι έλαβαν διαβεβαιώσεις ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε πολιτική
ανατροπή σε ό,τι αφορά την όλη εξελικτική πορεία του ΓεΣΥ.
«Έχουμε
ζητήσει από τον Πρόεδρο τη δική του συνεισφορά, έτσι ώστε το θέμα που βρίσκεται
σε εκκρεμότητα για καθορισμό των συνεισφορών να παρουσιάζει διακριτική διαφορά
σε ό,τι αφορά τις συνεισφορές των εργαζομένων και των εργοδοτών στη βάση και
των προνοιών της νομοθεσίας του 2001» είπε.
Σε ό,τι
αφορά την αποκατάσταση των κουρεμένων ταμείων προνοίας, είπε ότι λήφθηκαν
διαβεβαιώσεις από τον Πρόεδρο ότι το θέμα θα προσεγγιστεί στη βάση και των
πολιτικών αποφάσεων για αποκατάσταση του 75% της αξίας των κουρεμένων ταμείων
προνοίας άμεσα με την εμπλοκή και των κοινωνικών εταίρων, στα πλαίσια του
διαλόγου που βρίσκεται σε εκκρεμότητα ενώπιον του Υπουργείου Οικονομικών.
Εξέφρασε
τέλος την ελπίδα ότι στο Κυπριακό τα πράγματα θα εξελιχθούν με θετικό τρόπο.
Πηγή:
ΚΥΠΕ
Εκατοντάδες εκατ. ευρώ σε ανεργιακά και πλεονασμούς
Αντωνία Λαμπράκη Φιλελεύθερος 19-3-2017
Ιλιγγιώδες είναι το οικονομικό κόστος προς
αντιμετώπιση της εγχώριας ανεργίας που παραμένει στο υψηλό 14,1% με 61.000
άνεργους. Κονδύλι που αγγίζει τα €120 εκατ. άντλησε η Κύπρος από το Ευρωπαϊκό
Κοινωνικό Ταμείο για την υλοποίηση συνολικά 23 σχεδίων, απώτερος στόχος των
οποίων είναι η βελτίωση της απασχολησιμότητας άνεργων ατόμων διαφόρων ηλικιών.
Ειδικότερα, κατά την τετραετία 2013-2016, το Υπουργείο Εργασίας υλοποίησε συνολικά 12 σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης, κατάρτισης ή συνδυασμού κατάρτισης με εργοδότηση έναντι του προϋπολογισμού ύψους €98,9 εκατ. Ο αριθμός των ανέργων που συμμετείχε σε αυτά τα προγράμματα ήταν 19.839 άτομα.
Επιπλέον, στο στάδιο της υλοποίησης είναι κατά την περίοδο 2016-2017, άλλα 11 σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης ή και κατάρτισης έναντι συνολικού προϋπολογισμού ύψους €19,1 εκατ.
Η δαπάνη υπολογίζεται ακόμη μεγαλύτερη, κατά το υπουργείο Εργασίας, καθώς σε αυτή δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δαπανηθούν για σκοπούς κατάρτισης των ανέργων. Στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι η τοποθέτηση σε εργασία ή να τύχουν κατάρτισης 6.035 άνεργοι μέσω των 11 σχεδίων.
Όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των σχεδίων, δηλαδή πόσοι άνεργοι παραμένουν στην αγορά εργασίας, στην πρώτη που τοποθετήθηκαν ή σε άλλη που επέλεξαν μόνοι τους, είναι μια πτυχή που δύσκολα μπορεί να ελεγχθεί από το υπουργείο Εργασίας αν δεν αποτελέσει αντικείμενο ειδικής έρευνας.
Το κόστος κατάρτισης και επιδότησης της εργασίας αποτελεί τη μία πτυχή της ανεργίας. Εξίσου κοστοβόρες είναι και οι άλλες παράμετροί της, που έρχονται προς υποστήριξη του άνεργου. Πιο συγκεκριμένα, μεγάλη πίεση δέχθηκε ο λογαριασμός ανεργίας πέρσι, με τη δαπάνη καταβολής του επιδόματος να ανέρχεται στα €97,6 εκατ. (προκαταρκτικά στοιχεία Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων).
Επίσης υψηλή πίεση δέχθηκε και το ταμείο πλεονάζοντος προσωπικού, που κατέβαλε αποζημιώσεις πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Το 2015 πλήρωσε σε απολυθέντες το ποσό των €57,6 εκατ., ενώ το 2016 το ποσό σημείωσε δραστική μείωση 25,8% υποχωρώντας στα €42,7 εκατ. καθώς οι μαζικές απολύσεις είχαν περιοριστεί.
Πέρσι το ταμείο πλεονάζοντος προσωπικού είχε εγκρίνει για πληρωμή 4.558 αιτήσεις έναντι 5.411 το 2015. Το μεγαλύτερο ποσό αποζημίωσης κατά το 2016 ήταν τα €9,7 εκατ. που καταβλήθηκαν σε απολυθέντες του τομέα μεταφοράς και αποθήκευσης σε σύγκριση με €12,3 εκατ. το 2015. Από κοντά ακολουθούσε το χονδρικό και λιανικό εμπόριο με σύνολο αποζημίωσης €8,6 εκατ. σε σύγκριση με €8,2 εκατ. το 2015. Στην τρίτη θέση ήταν ο τομέας των κατασκευών με το ταμείο να πληρώνει αποζημιώσεις ύψους €6,7 εκατ. το 2016 σε σύγκριση με €8,3 εκατ. το 2015.
Αναφορικά με το μέσο ποσό αποζημίωσης ανά αιτητή, η υψηλότερη αποζημίωση ήταν το ποσό των €19.041 σε πρώην εργαζόμενους σε δραστηριότητες ετερόδικων οργανισμών και φορέων. Από κοντά με €17.705 έλαβαν οι απολυμένοι από τον τομέα της δημόσιας διοίκησης και της υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης.
Με βάση τη νομοθεσία των κοινωνικών ασφαλίσεων, πληρωμή από το ταμείο πλεονασμού δικαιούνται εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν συνεχή απασχόληση στον ίδιο εργοδότη για 104 εβδομάδες.
Ειδικότερα, κατά την τετραετία 2013-2016, το Υπουργείο Εργασίας υλοποίησε συνολικά 12 σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης, κατάρτισης ή συνδυασμού κατάρτισης με εργοδότηση έναντι του προϋπολογισμού ύψους €98,9 εκατ. Ο αριθμός των ανέργων που συμμετείχε σε αυτά τα προγράμματα ήταν 19.839 άτομα.
Επιπλέον, στο στάδιο της υλοποίησης είναι κατά την περίοδο 2016-2017, άλλα 11 σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης ή και κατάρτισης έναντι συνολικού προϋπολογισμού ύψους €19,1 εκατ.
Η δαπάνη υπολογίζεται ακόμη μεγαλύτερη, κατά το υπουργείο Εργασίας, καθώς σε αυτή δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δαπανηθούν για σκοπούς κατάρτισης των ανέργων. Στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι η τοποθέτηση σε εργασία ή να τύχουν κατάρτισης 6.035 άνεργοι μέσω των 11 σχεδίων.
Όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των σχεδίων, δηλαδή πόσοι άνεργοι παραμένουν στην αγορά εργασίας, στην πρώτη που τοποθετήθηκαν ή σε άλλη που επέλεξαν μόνοι τους, είναι μια πτυχή που δύσκολα μπορεί να ελεγχθεί από το υπουργείο Εργασίας αν δεν αποτελέσει αντικείμενο ειδικής έρευνας.
Το κόστος κατάρτισης και επιδότησης της εργασίας αποτελεί τη μία πτυχή της ανεργίας. Εξίσου κοστοβόρες είναι και οι άλλες παράμετροί της, που έρχονται προς υποστήριξη του άνεργου. Πιο συγκεκριμένα, μεγάλη πίεση δέχθηκε ο λογαριασμός ανεργίας πέρσι, με τη δαπάνη καταβολής του επιδόματος να ανέρχεται στα €97,6 εκατ. (προκαταρκτικά στοιχεία Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων).
Επίσης υψηλή πίεση δέχθηκε και το ταμείο πλεονάζοντος προσωπικού, που κατέβαλε αποζημιώσεις πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Το 2015 πλήρωσε σε απολυθέντες το ποσό των €57,6 εκατ., ενώ το 2016 το ποσό σημείωσε δραστική μείωση 25,8% υποχωρώντας στα €42,7 εκατ. καθώς οι μαζικές απολύσεις είχαν περιοριστεί.
Πέρσι το ταμείο πλεονάζοντος προσωπικού είχε εγκρίνει για πληρωμή 4.558 αιτήσεις έναντι 5.411 το 2015. Το μεγαλύτερο ποσό αποζημίωσης κατά το 2016 ήταν τα €9,7 εκατ. που καταβλήθηκαν σε απολυθέντες του τομέα μεταφοράς και αποθήκευσης σε σύγκριση με €12,3 εκατ. το 2015. Από κοντά ακολουθούσε το χονδρικό και λιανικό εμπόριο με σύνολο αποζημίωσης €8,6 εκατ. σε σύγκριση με €8,2 εκατ. το 2015. Στην τρίτη θέση ήταν ο τομέας των κατασκευών με το ταμείο να πληρώνει αποζημιώσεις ύψους €6,7 εκατ. το 2016 σε σύγκριση με €8,3 εκατ. το 2015.
Αναφορικά με το μέσο ποσό αποζημίωσης ανά αιτητή, η υψηλότερη αποζημίωση ήταν το ποσό των €19.041 σε πρώην εργαζόμενους σε δραστηριότητες ετερόδικων οργανισμών και φορέων. Από κοντά με €17.705 έλαβαν οι απολυμένοι από τον τομέα της δημόσιας διοίκησης και της υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης.
Με βάση τη νομοθεσία των κοινωνικών ασφαλίσεων, πληρωμή από το ταμείο πλεονασμού δικαιούνται εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν συνεχή απασχόληση στον ίδιο εργοδότη για 104 εβδομάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου