Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Μπλόκο από βουλή σε ιδιωτικοποιήσεις και μεταρρύθμιση δημόσιας υπηρεσίας, απεργία στα λεωφορεία Πάφου

Η Βουλή έβαλε φρένο στις Αποκρατικοποιήσεις αλλά ο Χάρης επιμένει
Ανάμεσα στις δεκάδες τροπολογίες που κατατέθηκαν κατά την ψήφιση του Προϋπολογισμού του 2017 ήταν και η δέσμευση των κονδυλίων που σχετίζονται με τις αποκρατικοποιήσεις. Η πρόταση του ΑΚΕΛ που υπερψήφισαν όλα τα κόμματα πλην ΔΗΣΥ και ΔΗΚΟ μπλοκάρει ουσιαστικά τις αποκρατικοποιήσεις αφού αφήνει τη μονάδα χωρίς πόρους.
Η μονάδα αποκρατικοποιήσεων βάσει της νομοθεσίας μπορούσε να απασχολεί έξι εμπειρογνώμονες με συμβόλαιο και τέσσερις αποσπασμένους δημοσίους υπαλλήλους. Αντ’ αυτού ο αριθμός των εμπειρογνωμόνων περιορίστηκε στους τρεις και είχε αποσπαστεί ένας δημόσιος υπάλληλος. Στα έξοδα λειτουργίας θα πρέπει να συνυπολογιστούν τα συμβόλαια με διεθνείς οίκους που ανέλαβαν ρόλο συμβούλου για τη διαδικασία των αποκρατικοποιήσεων.
Ουσιαστικά χωρίς πόρους όλα τα πιο πάνω παύουν να υφίστανται και είναι άξιο απορίας τι σκοπεύει να κάνει η βουλή με τα χρέη προς τους συμβούλους με τους οποίους έχουν συναφθεί συμφωνίες.
Χάρης Γεωργιάδης: Δεν αλλάζει η πολιτική της Κυβέρνησης
Ο Χάρης Γεωργιάδης μιλώντας στον ΑΝΤ1 αναφέρθηκε στις «αντιφατικές» τροπολογίες της Βουλής, όπως τις χαρακτήρισε. Σε σχέση με τις αποκρατικοποιήσεις δήλωσε πως δεν μεταβάλλεται ο πολιτικός προσανατολισμός της Κυβέρνησης. Υπάρχουν τέσσερις περιπτώσεις που μπορούν να προχωρήσουν όπως η Cyta Hellas, το κρατικό λαχείο, τα εξοχικά του Τροόδους και το λιμάνι Λάρνακας.
Εγκρίθηκε το κονδύλι για το 2016
Στη συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών την Πέμπτη εγκρίθηκε η αποδέσμευση των 990 χιλιάδων ευρώ που εκκρεμούσαν για πληρωμές από το κονδύλι του 2016. Συγκεκριμένα οι  936 χιλιάδες ευρώ αφορούσε στην αγορά υπηρεσιών από τους υφιστάμενους συμβούλους για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της CYTA Hellas και τα υπόλοιπα τους μισθούς Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου για το προσωπικό της Μονάδας.

Πρόεδρος ΚΕΒΕ: Η Βουλή δεν στέκεται στο ύψος της αποστολής της

Μεγάλη ανησυχία για τα όσα έχουν να κάνουν με την ψήφιση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2017 από τη Βουλή των Αντιπροσώπων εξέφρασε σήμερα ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ Φειδίας Πηλείδης, κάνοντας λόγο για παλινδρομήσεις των κομμάτων στο σημαντικό αυτό ζήτημα.
«Έχει παρουσιαστεί ένας ισολογισμένος προϋπολογισμός από την Κυβέρνηση και η Βουλή πρέπει να δει στο σύνολο αυτό τον προϋπολογισμό και όχι να ασχολείται με συγκεκριμένα κονδύλια και να προσπαθεί να σταυρώσει συγκεκριμένα κονδύλια» δήλωσε ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ αναφέροντας πως «αυτά είναι δουλειά της εκτελεστικής εξουσίας και του Υπουργείου Οικονομικών».
Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος του ΚΕΒΕ ανέφερε πως δεν υπάρχει καμία πρόοδος σε ό,τι αφορά τις αποκρατικοποιήσεις που είναι και μνημονιακή δέσμευση, ούτε και σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις και τα νομοσχέδια που έχουν κατατεθεί στη Βουλή.
Και κατέληξε λέγοντας πως ο ίδιος δεν θεωρεί ότι η Βουλή στέκεται στο ύψος της αποστολής της.
Offsite.com.cy
Στεφάνου: Η καταψήφιση είναι αποτέλεσμα της ανικανότητας και του αυταρχισμού της κυβέρνησης»
«Χαρτοπόλεμος» για την καταψήφιση των νομοσχεδίων της μεταρρύθμισης


Λευκωσία: «Η Κυβέρνηση έφερε στη Βουλή ένα πακέτο νομοσχεδίων για τη μεταρρύθμιση που ήταν το αποτέλεσμα εντατικού διαλόγου με όλες τις επηρεαζόμενες οργανώσεις και άλλα οργανωμένα σύνολα», αναφέρει σε γραπτή απάντησή του στο ΑΚΕΛ ο Υφυπουργός Παρά τω Προέδρω Κωνσταντίνος Πετρίδης στο ΑΚΕΛ.
 
Ενωρίτερα, ο Στέφανος Στεφάνου του ΑΚΕΛ, ανέφερε σε γραπτή δήλωσή του ότι «Η καταψήφιση, από τη μεγάλη πλειοψηφία των κομμάτων, της λεγόμενης μεταρρύθμισης της δημόσιας υπηρεσίας, είναι αποτέλεσμα της ανικανότητας και του αυταρχισμού της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή ένα πακέτο προτάσεων το οποίο καθόλου δεν ανταποκρινόταν στις ανάγκες μιας ριζοσπαστικής και καινοτόμας μεταρρύθμισης της δημόσιας υπηρεσίας. Η κυβέρνηση σε κανένα στάδιο της συζήτησης δεν επέδειξε την απαραίτητη βούληση να διαβουλευτεί με τα κόμματα, να ακούσει εισηγήσεις και να προβληματιστεί έστω. Η κυβέρνηση λειτούργησε με τη λογική «αυτό θέλω, αυτό να ψηφίσετε», εξ’ ου και η σχεδόν καθολική απόρριψη από τα κόμματα. Το ΑΚΕΛ τονίζει για μια ακόμα φορά ότι είναι υπέρ μιας ουσιαστικής μεταρρύθμισης της Δημόσιας Υπηρεσίας. Η απώλεια της ευκαιρίας να επιτευχθεί αυτή, βαραίνει την κυβέρνηση και όχι τα κόμματα».
 
Ολόκληρη η απάντηση του Κωνσταντίνου Πετρίδη
 
Η Κυβέρνηση έφερε στη Βουλή ένα πακέτο νομοσχεδίων που ήταν το αποτέλεσμα εντατικού διαλόγου με όλες τις επηρεαζόμενες οργανώσεις και άλλα οργανωμένα σύνολα.
Αυτό που απέρριψε το ΑΚΕΛ δεν ήταν η 'ετσιθελική', όπως την ονομάζει το ΑΚΕΛ, πρόταση  της Κυβέρνησης, αλλά η συμφωνία της 15ης Ιουλίου 2015 μεταξύ της Κυβέρνησης και των εκπροσώπων  των εργαζομένων, για τους οποίους το ΑΚΕΛ κόπτεται ότι σέβεται και υπερασπίζεται. Το ΑΚΕΛ - παρά τη συμμετοχή του στη Διακομματική Επιτροπή για τη Μεταρρύθμιση που συγκλήθηκε τον Ιανουάριο του 2015 στο Προεδρικό Μέγαρο, τους δύο γύρους διμερών διαβουλεύσεων που ζήτησε και είχε  μαζί του η Κυβέρνηση τον Μάιο και τον Οκτώβριο του 2015, τις συζητήσεις στη Βουλή και τις επανειλημμένες εκκλήσεις μας για υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων - σε κανένα σημείο και ουδεμία απολύτως πρόταση δεν έχει υποβάλει ενώπιον της Κυβέρνησης. Η θέση του ήταν πάντα ότι θα τοποθετηθεί στην Ολομέλεια, όπως και έκαμε με την πλήρη καταψήφιση όλων των προτάσεων, χωρίς το ίδιο να προτείνει οτιδήποτε, αρνούμενο την όποια αλλαγή και προασπιζόμενο το κατεστημένο.
 
Πηγή:
 philenews
 

Ανεβάζουν χειρόφρενο σήμερα τα λεωφορεία της ΟΣΥΠΑ

24h.com.cy
Σε επ' αόριστον απεργία κατέρχεται από σήμερα, η εταιρεία των Λεωφορείων του Οργανισμού Συγκοινωνιών Πάφου σε ένδειξη διαμαρτυρίας για αθέτηση συμφωνίας από πλευράς του Υπουργείου  Μεταφορών. Η απεργία ξεκίνησε στις 06:00 το πρωί.


Ο πρόεδρος του ΟΣΥΠΑ Γιώργος Ιωαννίδης με δηλώσεις στο ΚΥΠΕ ζήτησε συγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία, καθιστώντας υπεύθυνο για την εξέλιξη το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων.

Σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη, ο ΟΣΥΠΑ λειτουργεί 104 λεωφορεία τα οποία εκτελούν πάνω από 300 δρομολόγια την ημέρα.

Από την απεργία αναμένεται να επηρεαστούν 5.000 μαθητές και γύρω στις 8.000- 10.000 επιβάτες.

Ο κ. Ιωαννίδης δήλωσε ότι ο ΟΣΥΠΑ αναγκάζεται να κατέλθει σε επ` αόριστο απεργία από σήμερα  εξαιτίας των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν εδώ και αρκετά χρόνια ως Οργανισμός, αλλά και γιατί “το Υπουργείο παρ' όλες τις δεσμεύσεις του δεν έχει προχωρήσει στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που ανέλαβαν οι εκάστοτε Υπουργοί Συγκοινωνιών|.  Αν και πραγματοποιήθηκε μια συνάντηση την Παρασκευή, εντούτοις δεν υπήρξε καμία εξέλιξη, όπως είπε.

Δυστυχώς, πρόσθεσε,  εδώ και έξι χρόνια το Υπουργείο καθυστερεί να εφαρμόσει σημαντικές πτυχές της σύμβασης σε σχέση με την πρόνοια για εκσυγχρονισμό του στόλου λεωφορείων.

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό κάθε 16 χρόνια τα οχήματα  μαζικής μεταφοράς πρέπει να τυγχάνουν αντικατάστασης, είπε ο κ. Ιωαννίδης και συμπλήρωσε πως μόλις ο Οργανισμός Συγκοινωνιών Πάφου υπέγραψε την σύμβαση  με την Αναθέτουσα Αρχή παρήγγειλε 20  νέα λεωφορεία.

Ανέφερε περαιτέρω πως μετέβη ο ίδιος στην Γερμανία όπου εξασφάλισε χρηματοδότηση από γερμανική τράπεζα.  

Ο κ. Ιωαννίδης ανέφερε πως η σύμβαση προνοεί ρητά ότι όταν κατατίθεται ο ετήσιος ισολογισμός της εταιρείας το Υπουργείο είναι υποχρεωμένο να καταλήξει στο εύλογο κέρδος το οποίο πρέπει να παραχωρεί στον οργανισμό κάθε χρόνο.

“Εάν εμείς λαμβάναμε το εύλογο μας κέρδος, τότε ο ΟΣΥΠΑ θα μπορούσε να κάνει την αντικατάσταση του στόλου ή την επέκταση την οποία χρειάζεται και να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα|, δήλωσε.

Δεν μπορεί, είπε, να κυκλοφορεί ένα λεωφορείο σαράντα και 45 χρόνων που να παρέχει την ίδια ασφάλεια με ένα καινούργιο λεωφορείο. Διερωτήθηκε αν συμβεί κάτι ποιος θα αναλάβει την ευθύνη, τονίζοντας ότι δεν θέλει να είναι συνένοχος για οτιδήποτε συμβεί.

Ο κ. Ιωαννίδης είπε πως το 2013 λόγω της οικονομικής κρίσης η τράπεζα απέσυρε το ενδιαφέρον της ενώ το Υπουργείο Μεταφορών μετά απ’ αυτή την εξέλιξη ανακοίνωσε στην εταιρεία ότι δεν θα πρέπει να προχωρήσει στην αγορά λεωφορείων και ότι θα ενοικιάσει το ίδιο το Υπουργείο λεωφορεία. Ακολούθως το Υπουργείο, σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη, δεσμεύτηκε για την αγορά λεωφορείων και ότι θα τα έδινε στον ΟΣΥΠΑ, πράγμα που δεν έγινε.

Πηγή ΚΥΠΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου