Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Εποχιακοί ωρομίσθιοι δημοσίου, ΑΗΚ, ΑΤΗΚ, εκποιήσεις

Σύμφωνα με ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ και ΠΑΣΥΕΚ ΠΕΟ
Τερματίζεται η αποκοπή του 10% στη μισθοδοσία των εποχικών ωρομισθίων
Λευκωσία: Ο τερματισμός της αποκοπής του 10% που έγινε από το 2014 στη μισθοδοσία των Ωρομισθίων Εποχικών Εργατών συμφωνήθηκε σε σημερινή συνεδρία της Μικτής Εργατικής Επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ και ΠΑΣΥΕΚ ΠΕΟ, σύμφωνα με ανακοίνωση των δύο συντεχνιών. Η αποκοπή αυτή ήταν επιπρόσθετη από τις υπόλοιπες κλιμακωτές και οριζόντιες αποκοπές που έγιναν για όλο το προσωπικό του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αναφέρεται. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο τρόπος εφαρμογής του τερματισμού της πιο πάνω αποκοπής από τη μισθοδοσία των εποχικών εργατών, θα γίνει με την ίδια βάση που θα εφαρμοστεί και για το υπόλοιπο προσωπικό της Δημόσιας Υπηρεσίας και η ημερομηνία ισχύς του τερματισμού της αποκοπής θα είναι η ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής νομοθεσίας που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή. Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/309358/termatizetai-i-apokopi-tou-10-sti-misthodosia-ton-epochikon-oromisthion#sthash.cxV4bJIc.dpuf

Αυθαίρετες και απαράδεκτες μεθοδεύσεις και ενέργειες»
Οι συντεχνίες της ΑΗΚ καταγγέλλουν τον Λακκοτρύπη για απαράδεκτες μεθοδεύσεις
Λευκωσία: Οι συντεχνίες της ΑΗΚ καταγγέλλουν εκ νέου τον Υπουργό Ενέργειας για «αυθαίρετες και απαράδεκτες μεθοδεύσεις και ενέργειες, που αποσκοπούν στο ξήλωμα και τη διάλυση της Καθετοποιημένης Αρχής». Σε ανακοίνωση υποστηρίζουν ότι για το σκοπό αυτό «σκοπίμως επέλεξε να συγχρονίσει τις ενέργειες του με το κλείσιμο και τον τερματισμό των εργασιών της Βουλής, με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχει περιθώριο ανατροπής των σχεδίων του». Οι συντεχνίες καλούν τον Υπουργό να σεβαστεί τις εκφρασθείσες τοποθετήσεις της Πολιτείας «και να εγκαταλείψει τις επίμονες εμμονές του, οι οποίες οδηγούν την ΑΗΚ στη διάλυση». Στην ανακοίνωση καλείται ο Υπουργός να προβεί σε όλες τις ενέργειες ώστε με την συγκρότηση της νέας Βουλής, να προωθηθεί για έγκριση η αποπαγοποίηση της θέσης, τόσο του Γενικού Διευθυντή, όσο και του Οικονομικού Διευθυντή της ΑΗΚ. Η ανακοίνωση εστάλη με αφορμή όπως αναφέρεται, διαπίστωση των συντεχνιών ότι στην τελευταία συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής των Αντιπροσώπων, η οποία συνήλθε εκτάκτως και εξέτασε την υστάτη το θέμα της εξαίρεσης από το «Νόμο περί της Απαγόρευσης Πλήρωσης Κενών Θέσεων» των θέσεων της Ιεραρχικής Δομής της ΑΗΚ, απουσίαζαν οι νευραλγικής σημασίας θέσεις του Γενικού Διευθυντή και Οικονομικού Διευθυντή, καθώς αυτές δεν προωθήθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο. Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/309979/oi-syntechnies-tis-aik-katangelloun-ton-lakkotrypi-gia-aparadektes-methodeyseis#sthash.xk2IfB4x.dpuf

Την υπέβαλαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Την πρόταση τους για εκσυγχρονισμό της Cyta, παρουσίασαν οι συντεχνίες του οργανισμού
Λευκωσία: Την πρόταση τους για εκσυγχρονισμό του τρόπου οργάνωσης, λειτουργίας και διοίκησης της Cyta, την οποία υπέβαλαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και στα πολιτικά κόμματα, παρουσίασαν σήμερα οι συνδικαλιστικές οργανώσεις του Οργανισμού. Μιλώντας σε σημερινή δημοσιογραφική διάσκεψη, που έγινε στην παρουσία των συντεχνιών ΕΠΟΕΤ (ΟΗΟ – ΣΕΚ), ΠΑΣΕ - ΑΤΗΚ (ΠΟΑΣ), ΣΗΔΗΚΕΚ - ΠΕΟ Cyta, ΑΣΕΤ - CYTA (ΟΜΕ - Cyta) και ΣΕΠ - ΑΤΗΚ, ο ΓΓ της ΕΠΟΕΤ (ΟΗΟ – ΣΕΚ) Ηλίας Δημητρίου είπε ότι “μέσα από τις επιδιωκόμενες αλλαγές θα πρέπει να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας της Cyta, το καθεστώς των εργαζομένων και τα δικαιώματα τους, ο αναπτυξιακός χαρακτήρας του οργανισμού για την οικονομία και ο κοινωνικός και ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας που την χαρακτηρίζει”. Ο κ. Δημητρίου ανακοίνωσε ότι οι συντεχνίες έχουν ήδη αρχίσει ένα εσωτερικό διάλογο με τη Διοίκηση του Οργανισμού, στην βάση αυτής της πρότασης και σημείωσε ότι “θα αρχίσουν οι συζητήσεις επί της ουσίας από την Μεγάλη Τετάρτη”, ενώ “έχουν οριστεί χρονοδιαγράμματα για υλοποίηση αυτού του εκσυγχρονισμού που είναι ο Οκτώβριος του 2016”. “Έχουμε την άποψη, πως με τις απαιτούμενες αλλαγές η Cyta μπορεί να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο ημικρατικό οργανισμό που θα στηρίζει τη δημόσια αναπτυξιακή στρατηγική και ταυτόχρονα θα είναι οργανισμός πρότυπο σε ό,τι αφορά τον τρόπο οργάνωσης και τις συνθήκες εργασίας. Ένας Οργανισμός, ικανός ν’ αντεπεξέλθει στον αυξανόμενο ανταγωνισμό”, επισήμανε. “Διεκδικούμε και απαιτούμε εκσυγχρονισμό του οργανισμού χωρίς αποκρατικοποίηση, χωρίς μετοχοποίηση χωρίς ιδιωτικοποίηση”, πρόσθεσε. Ο κ. Δημητρίου τόνισε ότι “οι πρώτοι που θέλουν να αλλάξει η Cyta είμαστε εμείς και θα παραμείνουμε συνεπείς σε αυτή την υπόσχεση” και πρόσθεσε ότι “σε αυτή την πορεία των τελευταίων μηνών, ακούσαμε πολλά, δεχθήκαμε λάσπη και αμφισβητήσεις, ενώ κάποιοι έλεγαν πως αυτό που νοιάζει τους εργαζόμενους στη Cyta είναι η καλοπέραση, τα ωφελήματα και οι προαγωγές και κάποιοι πολύ εύκολα και προφανώς στοχευμένα, μας ισοπέδωναν”. Πρόσθεσε ότι “σήμερα γυρίζουμε σελίδα και θέτουμε, ενώπιον όλων των ενδιαφερομένων, μια συγκεκριμένη πρόταση για το μέλλον της Cyta” . Είπε ακόμη ότι “σίγουρα δεν πανηγυρίζει κανένας στη Cyta λόγω της απόσυρσης των νομοσχεδίων για αποκρατικοποίηση του Οργανισμού, αλλά και για την πρόταση νόμου που ψηφίστηκε από την Βουλή, για παγοποίηση της διαδικασίας των αποκρατικοποιήσεων μέχρι το τέλος του 2017”. Ανέφερε ότι “με σθένος και επιχειρήματα προσπαθήσαμε και πείσαμε την συντριπτική πλειοψηφία των κομμάτων ότι δεν χρειάζεται η αποκρατικοποίηση για να πάει μπροστά ο Οργανισμός, δεν χρειάζεται να πλήξουμε και να εξουδετερώσουμε ένα κερδοφόρο Οργανισμό απλά και μόνο για να ακολουθήσουμε πρακτικές που εφαρμόστηκαν, κάτω από άλλες συνθήκες, σε άλλες χώρες”. “Για εμάς η ανατροπή των κυβερνητικών σχεδιασμών για αποκρατικοποίηση του Οργανισμού, δεν είναι το τέλος του δρόμου” και “ουδέποτε επιδιώξαμε την αντιπαράθεση και τις δημόσιες συγκρούσεις”, ανέφερε. Αναφερόμενος στο περιεχόμενο της πρότασης, ο ο ΓΓ της ΕΠΟΕΤ είπε σε αυτή “δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στους διορισμούς, τις αρμοδιότητες και τη λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου” και συγκεκριμένα,μεταξύ άλλων ζητούν “να τερματιστούν οι κομματικοί διορισμοί και ο διαμοιρασμός της πίττας ανάμεσα στα κόμματα” και “ο διορισμός των μελών να γίνεται με συμμετοχή εκτελεστικών και εργαζομένων στο ΔΣ με δικαίωμα ψήφου”. Επιπλέον, ζητούν να θεσπιστούν, δια νόμου, ορισμένα προσόντα των μελών του ΔΣ και ειδικότερα για τη θέση του Προέδρου να είναι απαραίτητη η ύπαρξη διπλώματος Ανώτατης Σχολής και χρήσιμο πρόσθετο στοιχείο δεύτερο δίπλωμα ή μετεκπαίδευση. Ιδιαίτερα σημαντικό, σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, είναι το ΔΣ να έχει μόνο επιτελικό ρόλο και να ασχολείται με θέματα στρατηγικής, προγραμματισμού και ελέγχου, ενώ η διαχείριση των εκτελεστικών θεμάτων  να ανήκει αποκλειστικά στο Συμβούλιο Γενικής Διεύθυνσης. Ανέφερε επίσης ότι προτείνουν για τα μέλη του ΔΣ να επιβάλλονται αυστηρές ποινές για παρατυπίες, ατασθαλίες και κακή διαχείριση της περιουσίας της Cyta. "Όταν υπάρχουν προβλήματα και ατασθαλίες δεν πρέπει να μπαίνουν κάτω από το χαλί, ούτε να αφήνονται περιθώρια για επανάληψή τους. Προτείνουμε, ταχεία εφαρμογή διαδικασιών εσωτερικού ελέγχου με εφαρμογή προγράμματος έκτακτων, τακτικών και επαναλαμβανόμενων ελέγχων, όπως επίσης και επιβολή διαδικασιών οικονομικών επιθεωρήσεων για την αναγνώριση οικονομικών ατασθαλιών", σημείωσε. Επιπλέον, είπε ότι "πρέπει να πετύχουμε την απαγκίστρωση της Διοίκησης του Οργανισμού από τις εξωτερικές παρεμβάσεις" και πρόσθεσε ότι "καθοριστικής σημασίας είναι η βελτίωση της διακυβέρνησης και των κανονισμών λειτουργίας του τμήματος εσωτερικού ελέγχου και των αρμοδιοτήτων της Ελεγκτικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας". Ο ΓΓ της ΕΠΟΕΤ αναφέρθηκε και στην ανάγκη εξορθολογισμού των υποχρεώσεων της Cyta, όπως δανείων ή οφειλών, αλλά και της αποτελεσματικότερης αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, καθώς επίσης η επαναξιολόγηση των θυγατρικών εταιρειών, σε ό,τι αφορά την δράση τους, τα αποτελέσματα και τις προοπτικές τους. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία και την διαχείριση του Οργανισμού, ο κ. Δημητρίου είπε ότι είναι απαραίτητη η επικαιροποίηση των κανονισμών προσωπικού, των σχεδίων υπηρεσίας και η σύνδεση των απαιτήσεων των θέσεων εργασίας με τα προσόντα των εργαζομένων, προσθέτοντας ότι “επιβεβλημένη είναι η αναδιάρθρωση και η απλοποίηση της οργανωτικής δομής, με αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων στελεχών, μείωση των ιεραρχικών επιπέδων και εστίαση της κάθε οργανωτικής μονάδας αποκλειστικά στο κύριο αντικείμενό της”. Σε σχέση με τις προσλήψεις και τις προαγωγές, ο κ. Δημητρίου είπε ότι αυτές οι αρμοδιότητες θα πρέπει να φύγουν από τα Διοικητικά Συμβούλια, με εξαίρεση ίσως την επιλογή της Ανώτατης Διεύθυνσης, ενώ αναφορικά με θεσμικά ζητήματα, οι συντεχνίες επιμένουν "στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που λειτουργεί η Cyta, ώστε να διασφαλίζεται η ευελιξία, η ανταγωνιστικότητα και η αποδοτικότητα του Οργανισμού". Σημείωσε ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την αυξημένη αυτονομία της Cyta, με την εφαρμογή γρήγορων διαδικασιών έγκρισης των προϋπολογισμών μέσω  Βουλής. Αναφορικά με το γεγονός ότι ο Έφορος Αποκρατικοποιήσεων συλλέγει στοιχεία και πληροφορίες από τη Cyta, ο κ. Δημητρίου είπε ότι τέθηκε από τις συντεχνίες στην τελευταία συνεδρία του ΔΣ του Οργανισμού για το τι μέλλει γενέσθαι με αυτή τη διαδικασία και με τους εργαζόμενους που δίνουν αρκετό από το χρόνο του οργανισμού και το δικό τους για να τροφοδοτούν με στοιχεία τον Έφορο, προσθέτοντας ότι η απάντηση που ήρθε είναι πως αναμένεται να δουν με το τί θα γίνει με το θέμα της αναπομπής ή όχι του νόμου που βρίσκεται στο Προεδρικό και στη συνέχεια να αποφασιστεί αν θα υπάρξει παγοποίηση οποιασδήποτε ενέργειας. Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/309990/tin-protasi-tous-gia-eksynchronismo-tis-cyta-parousiasan-oi-syntechnies-tou-organismou#sthash.6Z3b8RTa.dpuf

Ειδοποίηση τραπεζών για 396 ακίνητα - Δεν περιλαμβάνονται κύριες κατοικίες
Τέσσερα ξενοδοχεία στο «σφυρί» - Μετά το Πάσχα οι πρώτες εκποιήσεις

Λευκωσία: Στο «σφυρί» ετοιμάζονται να βγάλουν οι τράπεζες 396 ακίνητα, η αγοραία αξία των οποίων αγγίζει τα €88,8 εκατ., περίπου ενάμιση χρόνο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις εκποιήσεις.

Ήδη οι τράπεζες προχώρησαν στην αποστολή ειδοποίησης στους ενυπόθηκους οφειλέτες, για πρόθεση πώλησης των ακινήτων τους. Οι επιστολές αποστάληκαν κατά την περίοδο Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2015.

Σύμφωνα με ενημερωτική επιστολή της Διοικητού της Κεντρικής Τράπεζας, Χρυστάλλας Γιωρκάτζη, προς τη Βουλή, στις εκποιήσεις δεν περιλαμβάνονται περιπτώσεις κύριας κατοικίας. Ωστόσο η πλειοψηφία των προωθούμενων εκποιήσεων αφορά αγροτεμάχια και οικόπεδα.

Τα στοιχεία αφορούν το δεύτερο εξάμηνο του 2016, βάσει των οποίων ανάμεσα στα ακίνητα που θα εκποιηθούν περιλαμβάνονται 31 κατοικίες ή διαμερίσματα τα οποία είναι υπό ανέγερση ή έτοιμα, αλλά δεν αποτελούν κύρια κατοικία, με την αγοραία τους αξία να φτάνει τα €7,9 εκατ.

Επίσης στον κατάλογο των εκποιήσεων περιλαμβάνονται 43 εμπορικά ακίνητα, συμπεριλαμβανομένων γραφείων, καταστημάτων, εργοστασίων και κτηνοτροφικών μονάδων αξίας €24,7 εκατ., καθώς και τέσσερα ξενοδοχεία με αγοραία αξία €4,8 εκατ. Υπό εκποίηση θα τεθούν ακόμα 53 οικόπεδα αξίας €10,6 εκατ., 263 αργοτεμάχια και άλλα τεμάχια γης αξίας €38,5 εκατ. και δύο περιπτώσεις άλλης περιουσίας ύψους €2,1 εκατ. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας, το τρίτο τρίμηνο του 2015 ο αριθμός των ακινήτων που θα εκποιούνταν ήταν 321 με συνολική αγοραία αξία τα €68 εκατ., ενώ το τέταρτο τρίμηνο της ίδιας χρονιάς ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 75 με αξία €20,7 εκατ. Οι εκποιήσεις ακινήτων, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ξεκινήσουν μετά το Πάσχα. 

Η διαδικασία πώλησης ενυπόθηκου ακινήτου, σύμφωνα με τον νόμο για τις εκποιήσεις, μπορεί να ξεκινήσει όταν το ενυπόθηκο χρέος έχει καταστεί μη πληρωτέο και υπάρχουν καθυστερήσεις πέραν των 120 ημερών.

Όταν παρέλθουν οι 120 ημέρες, ο ενυπόθηκος δανειστής είναι υποχρεωμένος να αποστείλει ειδοποίηση στον οφειλέτη, ζητώντας την αποπληρωμή του οφειλόμενου χρέους τουλάχιστον εντός 30 ημερών από την ημερομηνία της ειδοποίησης.

Σε περίπτωση όπου ο οφειλέτης δεν έχει συμμορφωθεί, ο δανειστής θα του επιδώσει δεύτερη ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει ότι το ενυπόθηκο ακίνητο θα πωληθεί σε πλειστηριασμό. Η συγκεκριμένη ειδοποίηση επιδίδεται τουλάχιστον 30 ημέρες πριν την ημέρα πλειστηριασμού του ακινήτου.

Ο δανειστής επιδίδει παράλληλα ειδοποίηση στον ενυπόθηκο οφειλέτη, όπως εντός 10 ημερών προχωρήσει στον διορισμό αδειούχου εκτιμητή για σκοπούς καθορισμού της αγοραίας αξίας του ενυπόθηκου ακινήτου.

Η αρχική προσπάθεια πώλησης διενεργείται από τον δανειστή μόνο με πλειστηριασμό με επιφυλασσόμενη τιμή πώλησης η οποία αντιστοιχεί στο 80% της αγοραίας αξίας του ακινήτου. Κανένα ενυπόθηκο ακίνητο δεν μπορεί να πωληθεί κάτω από την επιφυλασσόμενη τιμή.

Σε περίπτωση που ο πλειστηριασμός δεν καταλήξει σε πώληση του ακινήτου, ο δανειστής μπορεί να προχωρήσει σε περαιτέρω προσπάθειες πώλησης του ακινήτου (μέσω νέων πλειστηριασμών ή πωλήσεων με άλλους τρόπους) για περίοδο τριών μηνών.

Μετά την αποτυχία του πρώτου πλειστηριασμού, εάν ο δανειστής επιλέξει να πωλήσει απ’ απευθείας το ενυπόθηκο ακίνητο χωρίς πλειστηριασμό, πρέπει να συμμορφωθεί με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ότι η πώληση θα γίνει στον προσφοροδότη με την υψηλότερη προσφορά, ο οποίος καταβάλλει αμέσως τουλάχιστον 20% της αποδεχόμενης τιμής προσφοράς.

Εάν ο δανειστής δεν πωλήσει το ενυπόθηκο ακίνητο σε διάστημα ενός έτους από την ολοκλήρωση της διαδικασίας του πρώτου πλειστηριασμού, τότε έχει την επιλογή είτε να αγοράσει το ενυπόθηκο ακίνητο στην αγοραία αξία του, η οποία εκτιμάται με εξ υπαρχής διεξαγωγή διαδικασίας εκτίμησής του, είτε να επαναρχίσει τη διαδικασία πώλησης. Η επιφυλασσόμενη τιμή δεν μπορεί να είναι μικρότερη του 50% της νέας εκτιμημένης αγοραίας αξίας του. 


Γράφει: Ελευθερία Παϊζάνου - See more at: http://www.philenews.com/el-gr/oikonomia-kypros/146/309874/tessera-xenodocheia-sto-sfyri-meta-to-pascha-oi-protes-ekpoiiseis#sthash.mpNkQ2GU.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου