Εργαστήρια για τους άνεργους διοργανώνει στην Κύπρο η Ευρωπαϊκή
Επιτροπή
Θα πραγματοποιηθούν στη Λάρνακα, Λεμεσό και Πάφο
www.newzup.comΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή διοργανώνει στην Κύπρο εργαστήρια για να αυξήσει τις πιθανότητες των νέων στην αγορά εργασίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση, από τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι και τις αρχές Δεκεμβρίου, περισσότεροι από 300 νέοι από όλη την Κύπρο που δεν έχουν δουλειά και είναι εγγεγραμμένοι ως άνεργοι στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια σειρά από εργαστήρια που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν τις δυνατότητές τους στην αγορά εργασίας.
Συνολικά, θα διοργανωθούν τρία εργαστήρια σε όλες τις κύριες πόλεις της Κύπρου. Κάθε εργαστήριο θα επικεντρωθεί σε έναν από τους ακόλουθους τομείς: 1) Ενδυνάμωση των κύριων δεξιοτήτων εργασίας, όπως η βελτίωση των βιογραφικών σημειωμάτων, 2) Ενίσχυση του επιχειρηματικού πνεύματος και νοοτροπίας με σκοπό να ενθαρρύνουν τους νέους να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση και 3) Ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων και της ψηφιακής επιχειρηματικότητας.
Οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν επίσης σχετικά με προγράμματα απασχόλησης και ευκαιρίες στην Κύπρο αλλά και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα εργαστήρια διοργανώνονται από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Τα Κέντρα Πληροφόρησης Europe Direct στη Λάρνακα, Λεμεσό και Πάφο θα φιλοξενήσουν τα εργαστήρια σε κάθε πόλη.
“Το γεγονός ότι τόσοι πολλοί νέοι έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα εργαστήρια είναι απόδειξη ότι ακόμη περισσότερες ενέργειες πρέπει να γίνουν, ιδίως για να ενισχυθούν οι δεξιότητες των ατόμων που δεν έχουν εργασία”, δήλωσε ο Γιώργος Μαρκοπουλιώτης, επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο.
“Αυτή είναι μόνο η αρχή”, πρόσθεσε. “Στις αρχές του 2016, η Αντιπροσωπεία, σε στενή συνεργασία με την κυπριακή κυβέρνηση, θα ξεκινήσει μια ευρείας κλίμακας εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την ενημέρωση των νέων σχετικά με την πληθώρα των δυνατοτήτων που προσφέρονται σε αυτούς”, ανέφερε.
Τα πρώτα τρία εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στην Λάρνακα στις 16-18 Νοεμβρίου, και θα ακολουθήσουν αυτά της Λεμεσού στις 24-26 Νοεμβρίου. Παρομοίως, τρία εργαστήρια διοργανώνονται στην Πάφο από τις 30 Νοεμβρίου μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου και τέλος, στη Λευκωσία στις 9-12 Δεκεμβρίου.
Ζέτα Αιμιλιανίδου: Δεν
συζητείται θέμα μείωσης του κατώτατου μισθού
ΣΩΤΗΡΟΥΛΛΑ
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
Σαφή μήνυμα προς τις
εργοδοτικές οργανώσεις που κατά καιρούς θέτουν το ζήτημα της μείωσης του
κατώτατου μισθού έστειλε σε συνέντευξή της στην «Α» η Υπουργός Εργασίας,
Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ζέτα Αιμιλιανίδου. Ταυτόχρονα, εξήγησε τους
λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να επεκταθεί η περίοδος καταβολής ανεργιακού
επιδόματος. Η Υπουργός Εργασίας μίλησε και για την εφαρμογή του Ελάχιστου
Εγγυημένου Εισοδήματος, δηλώνοντας πως «η επιτυχία αυτού του μέτρου
καταδεικνύεται τόσο από το γεγονός ότι επιπρόσθετα από τους 18.700 λήπτες
δημοσίου βοηθήματος υπάρχουν σήμερα 23.500 πρόσωπα που ενώ δεν είχαν στήριξη
για τις ανάγκες διαβίωσης τους, στηρίζονται κάθε μήνα από το ΕΕΕ». Παράλληλα,
ανακοίνωσε πως η νομοθεσία αναφορικά με την παροχή κατ’ οίκον φροντίδας σε
ηλικιωμένους, ανάπηρους και οικογένειες με ιδιαίτερα προβλήματα είναι έτοιμη
και θα κατατεθεί σύντομα στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση. Εκτός αυτού,
στόχος του Υπουργείου είναι όπως το νομοσχέδιο, με το οποίο δεν θα καταλήγει
κανένας στη φυλακή για οφειλές προς τις Κοινωνικές Ασφαλίσεις υπό όρους,
κατατεθεί το επόμενο διάστημα στη Βουλή και ψηφιστεί πριν το τέλος του χρόνου.
Τέλος, η κ. Αιμιλιανίδου εμφανίστηκε θετική στο θέμα παραχώρησης άδειας πατρότητας,
επισημαίνοντας μάλιστα βρίσκεται σε εξέλιξη αναλογιστική μελέτη, με την
ολοκλήρωση της οποίας θα κινηθεί προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του
δικαιώματος των πατεράδων.
-
Κατά γενική παραδοχή, η ανεργία αποτελεί μια από τις ανοικτές πληγές της
κυπριακής οικονομίας. Ποιο είναι το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος αυτή τη
στιγμή και σε ποιες πληθυσμιακές ομάδες εντοπίζεται;
Η ανεργία είναι πράγματι
ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε αφού από τον Φεβρουάριο του
2013 είχε ξεπεράσει το 15% με 46.109 εγγεγραμμένους άνεργους. Με βάση τα
τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων στο τέλος
Οκτωβρίου 2015 ανερχόταν στις 37.016. Σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2014
σημειώθηκε μείωση των ανέργων κατά 4.318 πρόσωπα, μια μείωση δηλαδή της τάξης
του 10,4%. Η μείωση του αριθμού των ανέργων είναι μια τάση που παρατηρείται
σταθερά για τον τελευταίο 1,5 χρόνο, γεγονός που καταδεικνύει ότι η χώρα
βρίσκεται στη σωστή πορεία, αν και η ανεργία συνεχίζει να παραμένει ψηλή.
Καθόσον αφορά τις
πληθυσμιακές ομάδες που αντιμετωπίζουν πιο έντονα το πρόβλημα της ανεργίας,
αυτοί είναι κυρίως οι νέοι μας που λόγω της οικονομικής κρίσης των προηγούμενων
πέντε χρόνων δεν μπόρεσαν να εργοδοτηθούν. Πιστεύω ότι με τη σταδιακή επάνοδο
της οικονομίας σε ρυθμούς ανάπτυξης, έχουν αρχίσει να δημιουργούνται οι
συνθήκες για δημιουργία περισσότερων νέων θέσεων εργασίας και μείωση της
ανεργίας.
-
Ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες προβαίνει το Υπουργείο Εργασίας με στόχο
τον περιορισμό του προβλήματος; Υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα, την
υλοποίηση των οποίων να αναμένουμε στο προσεχές διάστημα;
Το Υπουργείο έχει προβεί
σε σειρά ενεργειών τα προηγούμενα δύο χρόνια με αποτέλεσμα τον περιορισμό της
ανεργίας και παρόλη τη σοβαρότητα της οικονομικής κρίσης που πέρασε ο τόπος και
τις εκτιμήσεις όλων ότι η ανεργία θα ξεπερνούσε το 19%, η ανεργία έχει
συγκρατηθεί και εδώ και δέκα μήνες παρατηρείται μια συνεχής μείωση της. Το
Υπουργείο έχει προκηρύξει πέραν των 20 σχεδίων επιδότησης της εργασίας τα
τελευταία δύο χρόνια και συνεχίζει συνεχώς να προκηρύσσει νέα σχέδια. Τα σχέδια
αυτά αφορούν τη σημαντική επιδότηση του μισθού για την πρόσληψη ανέργων, την
παροχή ευκαιριών κατάρτισης σε άνεργους νέους, προγράμματα για στήριξη της
ξενοδοχειακής και επισιτιστικής βιομηχανίας για ακόμα περισσότερες προσλήψεις,
προγράμματα για ευέλικτες μορφές απασχόλησης ώστε άνεργοι να εργαστούν έστω και
κάποιες ώρες, προγράμματα μετεκπαίδευσης ανέργων για απασχόληση σε κλάδους
εργασίας όπου υπάρχει ζήτηση καθώς και διάφορα άλλα προγράμματα. Αυτή την
περίοδο έχει προκηρυχθεί νέο πρόγραμμα επιδότησης της πρόσληψης μακροχρόνια
ανέργων με προϋπολογισμό €3 εκατ. και οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν μέχρι
και τις 27 Νοεμβρίου ενώ πραγματοποιείται η τοποθέτηση σε επιχειρήσεις και
οργανισμούς 3.500 νέων ανέργων για απόκτηση εργασιακής εμπειρίας για έξι μήνες.
Ωστόσο, μόνο η ανάπτυξη και οι νέες επενδύσεις μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, ώστε οι άνεργοι να μπορούν να βρίσκουν θέσεις εργασίας. Εκείνο το οποίο προσπαθούμε ως Κυβέρνηση είναι, μέσω των σχεδίων επιδότησης της απασχόλησης και της κατάρτισης, να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις ώστε να απασχολήσουν άνεργους και να δώσουμε στους σημερινούς ανέργους την ευκαιρία απόκτησης εργασιακής πείρας και την κατάρτιση ανέργων σε τομείς εργασίας όπου υπάρχουν καλύτερες προοπτικές απασχόλησης.
Ωστόσο, μόνο η ανάπτυξη και οι νέες επενδύσεις μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, ώστε οι άνεργοι να μπορούν να βρίσκουν θέσεις εργασίας. Εκείνο το οποίο προσπαθούμε ως Κυβέρνηση είναι, μέσω των σχεδίων επιδότησης της απασχόλησης και της κατάρτισης, να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις ώστε να απασχολήσουν άνεργους και να δώσουμε στους σημερινούς ανέργους την ευκαιρία απόκτησης εργασιακής πείρας και την κατάρτιση ανέργων σε τομείς εργασίας όπου υπάρχουν καλύτερες προοπτικές απασχόλησης.
-
Με δεδομένο ότι τα ποσοστά ανεργίας είναι ακόμα υψηλά, το Υπουργείο σας
καταβάλλει οποιεσδήποτε προσπάθειες για επέκταση της καταβολής ανεργιακού
επιδόματος;
Έχουμε μελετήσει το θέμα
της επέκτασης της περιόδου καταβολής ανεργιακού πέραν των έξι μηνών και για να
γίνει αυτό θα χρειαζόταν να αυξηθούν οι εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων στο
Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων για να διατηρηθεί η βιωσιμότητα του Ταμείου. Σε
περίπτωση υλοποίησής του, αυτό θα επηρέαζε αρνητικά ακόμη περισσότερο την
προοπτική δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Έχουμε όμως εισαγάγει από τον
Ιούλιο του 2014 τον θεσμό του ΕΕΕ, από το οποίο στηρίζονται ήδη πέραν των
23.500 προσώπων, αρκετοί από τους οποίους είναι μακροχρόνια άνεργοι και δεν δικαιούνται
ανεργιακό επίδομα.
-
Εκφράζονται αρκετά παράπονα σε ότι αφορά στο χρόνο που παίρνει η εξέταση των
αιτήσεων για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα. Ευσταθούν αυτά τα παράπονα και αν
ναι, τι κάνουν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου σας για να επισπευσθεί η διαδικασία
εξέτασης;
Από την αρχή ήταν και
παραμένει η δική μου θέση ότι ένα τόσο ριζοσπαστικό και καινοτόμο μέτρο που
εφαρμόζεται για πρώτη φορά, χρειάζεται κάποιο χρόνο προσαρμογής για να
εφαρμοστεί σωστά. Με την εφαρμογή του νέου αυτού μέτρου παραλήφθηκαν πέραν των
75.000 αιτήσεων και ήταν αναμενόμενο ότι θα χρειαζόταν κάποιος χρόνος για να
εξεταστούν οι αιτήσεις, και αυτό το τεράστιο έργο έχει ολοκληρωθεί. Οι νέες
αιτήσεις που παραλαμβάνονται από τούδε και στο εξής, εξετάζονται εντός ενός
μηνός, όταν με το προηγούμενο σύστημα κοινωνικής πρόνοιας, το δημόσιο βοήθημα,
οι αιτήσεις χρειάζονταν τουλάχιστο 6-8 μήνες για εξέταση και λήψη απόφασης.
Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι σήμερα, για πρώτη φορά, γίνονται πραγματικοί
και συστηματικοί έλεγχοι ώστε να εγκρίνονται μόνο οι αιτήσεις που πληρούν τις
πρόνοιες και τα κριτήρια της νομοθεσίας και με αυτό τον τρόπο να βοηθούνται
όσοι πραγματικά έχουν ανάγκη.
-
Πόσες αιτήσεις εξετάστηκαν από τη μέρα του ισχύοντος νόμου, πόσες εκκρεμούν
προς εξέταση και πόσα χρήματα έχουν διατεθεί μέχρι στιγμής για το σκοπό αυτό;
Από την εφαρμογή του ΕΕΕ
έχουν υποβληθεί 75.000 αιτήσεις και έχουν εξεταστεί όλες. Χρειάζεται να
σημειωθεί ότι συνεχώς υποβάλλονται και νέες αιτήσεις και συνεπώς πάντα υπάρχει
και ένας αριθμός αιτήσεων που βρίσκονται υπό εξέταση, λόγω του ότι υποβλήθηκαν
πολύ πρόσφατα.
Από τις 75.000 αιτήσεις, 20.000 περίπου αιτήσεις υποβλήθηκαν από λήπτες δημοσίου βοηθήματος που λάμβαναν και συνεχίζουν να λαμβάνουν το δημόσιο βοήθημα. Το σύνολο των 75.000 αιτήσεων έχουν εξεταστεί και έχουν καταστεί δικαιούχοι για παροχή ΕΕΕ συνολικά 12.700 οικογένειες που δεν είχαν καμία στήριξη και επιπλέον 18.700 οικογένειες ληπτών δημοσίου βοηθήματος οι οποίοι σταδιακά μεταφέρονται στο ΕΕΕ. Η μηνιαία δαπάνη για τις επιπρόσθετες 12.700 οικογένειες που λαμβάνουν σήμερα στήριξη ανέρχεται στα €4.5 εκατ. περίπου και για τις 18.700 οικογενειών ληπτών Δημοσίου Βοηθήματος σε €13,3 εκατ. περίπου.
Από τις 75.000 αιτήσεις, 20.000 περίπου αιτήσεις υποβλήθηκαν από λήπτες δημοσίου βοηθήματος που λάμβαναν και συνεχίζουν να λαμβάνουν το δημόσιο βοήθημα. Το σύνολο των 75.000 αιτήσεων έχουν εξεταστεί και έχουν καταστεί δικαιούχοι για παροχή ΕΕΕ συνολικά 12.700 οικογένειες που δεν είχαν καμία στήριξη και επιπλέον 18.700 οικογένειες ληπτών δημοσίου βοηθήματος οι οποίοι σταδιακά μεταφέρονται στο ΕΕΕ. Η μηνιαία δαπάνη για τις επιπρόσθετες 12.700 οικογένειες που λαμβάνουν σήμερα στήριξη ανέρχεται στα €4.5 εκατ. περίπου και για τις 18.700 οικογενειών ληπτών Δημοσίου Βοηθήματος σε €13,3 εκατ. περίπου.
-
Σε πόσους ανέρχονται σήμερα, συνολικά, οι λήπτες του Ελάχιστου Εγγυημένου
Εισοδήματος και σε ποιο βαθμό κρίνετε ότι έχει αποδώσει αυτά τα οποία
προσδοκούσατε όταν αποφασίζατε ως Κυβέρνηση την εισαγωγή αυτού του μέτρου;
Η νομοθεσία που διέπει
την παροχή ΕΕΕ είναι μια πρωτοποριακή νομοθεσία που έχει εισάγει στον τόπο μας
τις αρχές της χρηστής διοίκησης και του πραγματικού κράτους πρόνοιας καθόσον
αφορά την παροχή επιδομάτων. Η επιτυχία του μέτρου αυτού που εφαρμόστηκε μόλις
πριν 15 μήνες καταδεικνύεται τόσο από το γεγονός ότι επιπρόσθετα από τους
18.700 λήπτες δημοσίου βοηθήματος υπάρχουν σήμερα 23.500 πρόσωπα που ενώ δεν
είχαν στήριξη για τις ανάγκες διαβίωσης τους, στηρίζονται κάθε μήνα από το ΕΕΕ,
αλλά και από το γεγονός ότι όλες οι αιτήσεις εξετάζονται πλήρως στη βάση
μηχανογραφημένων συστημάτων και διασφαλίζεται ότι αυτά τα επιδόματα παρέχονται
σε όσους πληρούν τα κριτήρια που καθορίστηκαν.
Επιπρόσθετα, ο μεγάλος
στόχος που έχει επιτευχθεί αφορά τη δημιουργία του Μητρώου Κοινωνικών Παροχών.
Πριν από τη δημιουργία του κανείς δεν γνώριζε ποιος παίρνει επίδομα, τι ύψους,
και κυρίως αν πραγματικά το έχει ανάγκη. Χωρίς να έχουμε αλλάξει οποιαδήποτε
κριτήρια για οποιοδήποτε επίδομα, σήμερα πλέον ελέγχουμε αν πραγματικά κάποιος
δικαιούται αυτά τα επιδόματα γιατί ικανοποιούνται τα κριτήρια που ορίζονται στη
νομοθεσία ή εάν δεν τα δικαιούται. Ο στόχος είναι να μπορέσουμε να βοηθήσουμε
με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όσους έχουν πραγματικά ανάγκη. Είναι
χαρακτηριστικό ότι από τις αιτήσεις που έχουν εξεταστεί από την αρμόδια
υπηρεσία έχουμε δει και πολλές αιτήσεις με καταθέσεις πολλών χιλιάδων ευρώ, από
αιτητές που ζητούσαν βοήθεια από το Κράτος και με το σύστημα που ίσχυε μέχρι
και την εφαρμογή του ΕΕΕ, οι αρμόδιοι λειτουργοί δεν είχαν τα απαραίτητα
εργαλεία για να ελέγχουν αυτά τα ζητήματα.
-
Επήλθαν στο πρόσφατο παρελθόν κάποιες τροποποιήσεις επί της Νομοθεσίας για το
ΕΕΕ. Επιτεύχθηκαν οι στόχοι για τους οποίους κρίθηκαν σκόπιμες αυτές οι
τροποποιήσεις ή να αναμένουμε και άλλες;
Η πρόσφατη τροποποίηση
της νομοθεσίας που διέπει την παροχή ΕΕΕ πρέπει πω ότι αποτελούσε στόχο της
Κυβέρνησης μας από τον Ιούλιο 2014, όταν ψηφιζόταν η αρχική νομοθεσία. Ένας από
τους κύριους στόχους της μεταρρύθμισης ο οποίος έχει επιτευχθεί για πρώτη φορά,
ήταν η δημιουργία ολοκληρωμένου Μητρώου Κοινωνικών Παροχών, στο οποίο
περιλαμβάνονται και όλα τα στοιχεία για τους δικαιούχους αλλά και τους αιτητές
για τις κοινωνικές παροχές. Εξαρχής, δηλωμένη πρόθεση της κυβέρνησης ήταν η
αξιοποίηση του Μητρώου αυτού για την καλύτερη στόχευση των κοινωνικών παροχών.
Καλύτερη στόχευση, δεν σημαίνει μείωση ή περιορισμό των κοινωνικών παροχών,
αλλά και διεύρυνση τους, εκεί και όπου κρίνεται ότι είναι αναγκαίο βάσει
στοιχείων.
Συνεπώς, με τη
δημιουργία του Μητρώου και στη βάση των στοιχείων που έχουν συλλεχθεί από την
εφαρμογή του μέτρου κατά τους πρώτους 12 μήνες, η Κυβέρνηση κατέθεσε
τροποποιητικό νομοσχέδιο για το ΕΕΕ, το οποίο η Βουλή ψήφισε σε νόμο στις 10
Ιουλίου 2015. Με τις τροποποιήσεις αυτές έχουν ρυθμιστεί διάφορα θέματα που
αφορούν δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, για παράδειγμα έχουν προστεθεί στους
δικαιούχους ΕΕΕ τα άτομα με μέτρια νοητική αναπηρία, έχει αυξηθεί το επίδομα
ενοικίου που λαμβάνουν, έχει αυξηθεί το όριο για καταθέσεις κατά €20.000 όταν
αυτές αφορούν ανάγκες σε σχέση με την αναπηρία και έχει δοθεί λύση για την
υποβολή αίτησης από ανίκανα πρόσωπα μέσω εκπροσώπου τους, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται
σχετικό δικαστικό διάταγμα. Επίσης, αναφορικά με το κριτήριο των καταθέσεων,
παρέχεται η δυνατότητα εξαίρεσης μέχρι και ποσού €20.000 όταν οι καταθέσεις δεν
είναι διαθέσιμες προς χρήση, είτε επειδή είναι σε ανήλικα τέκνα, είτε επειδή
είναι δεσμευμένες είτε για άλλους παρόμοιους λόγους που καθορίζονται στη
νομοθεσία. Σε σχέση με το κριτήριο της ακίνητης περιουσίας, εξαιρείται από τον
υπολογισμό της αξίας της ακίνητης ιδιοκτησίας, ιδιοκτησία επιπρόσθετης αξίας
€100.000 όταν ολόκληρη ή το μεγαλύτερο μέρος αυτής είναι μη αξιοποιήσιμη λόγω
επιβάρυνσης (επικαρπίας, υποθήκης ή memo), ενώ ρυθμίζεται το μέγεθος κατοικίας
που δεν λαμβάνεται υπόψη για σκοπούς υπολογισμού της αξίας της ακίνητης
ιδιοκτησίας, στα 300 τετραγωνικά μέτρα για όλες τις περιπτώσεις – καταργείται
δηλαδή η πρόνοια για τα 150 τετραγωνικά μέτρα για μονήρεις αιτητές.
Έχει διαφανεί και στην πράξη ότι οι τροποποιήσεις που προτείναμε και εγκρίθηκαν έχουν πετύχει τον στόχο τους, επιτρέποντας σε αρκετούς συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα διαβίωσης να καταστούν δικαιούχοι για ΕΕΕ.
Έχει διαφανεί και στην πράξη ότι οι τροποποιήσεις που προτείναμε και εγκρίθηκαν έχουν πετύχει τον στόχο τους, επιτρέποντας σε αρκετούς συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα διαβίωσης να καταστούν δικαιούχοι για ΕΕΕ.
-
Εξαγγείλατε πρόσφατα τη δημιουργία νομοθεσίας αναφορικά με την παροχή κατ’
οίκον φροντίδας σε ηλικιωμένους, ανάπηρους και οικογένειες με ιδιαίτερα
προβλήματα. Πού βρίσκεται το όλο εγχείρημα και από ποια φιλοσοφία θα διέπεται
σε γενικές γραμμές η πρόταση που θα ετοιμάσετε;
Η νομοθεσία είναι ήδη
έτοιμη και σύντομα θα κατατεθεί για έγκριση. Το νομοθέτημα αυτό είναι πολύ
σημαντικό καθώς ρυθμίζει τα προσόντα που χρειάζεται να κατέχει ο κατ’ οίκον
φροντιστής και διασφαλίζει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών φροντίδας σε
αυτές τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού με τη δημιουργία Μητρώου Εγκεκριμένων
Φροντιστών. Για παράδειγμα, προϋποθέσεις για εγγραφή φροντιστή είναι η καλή
γνώση της Ελληνικής Γλώσσας, πρόσφατες ιατρικές εξετάσεις και ανάλογη
εκπαίδευση. Το νομοσχέδιο αυτό σε συνδυασμό με το Σχέδιο Επιδότησης Υπηρεσιών
Φροντίδας που ήδη έχουμε εκδώσει με σχετικό Διάταγμα θα επιτρέψει την παροχή
ποιοτικών υπηρεσιών φροντίδας προς τους επωφελούμενους, αλλά και τη δημιουργία
αρκετών νέων θέσεων εργασίας για φροντιστές, κλάδος ο οποίος σε άλλες
Ευρωπαϊκές χώρες απασχολεί σημαντικό αριθμό εργαζομένων.
-
Θέση των συνδέσμων εργοδοτών είναι η μείωση του κατώτατου μισθού; Υπάρχει κάτι
τέτοιο στα σχέδια του Υπουργείου σας;
Έχω ενημερώσει τις
οργανώσεις των εργοδοτών ότι οποιοδήποτε θέμα για μείωση του κατώτατου μισθού
δεν μπορεί σ’ αυτή την οικονομική κατάσταση να συζητηθεί. Να υπενθυμίσω ότι ο
κατώτατος μισθός που ισχύει για εννέα επαγγέλματα, μετά από συναίνεση όλων δεν
έχει διαφοροποιηθεί και σήμερα εξακολουθεί να παραμένει στα €870 και μετά από
6μηνη συνεχή περίοδο απασχόλησης στον ίδιο εργοδότη, στα €924.
-
Πώς προτίθεστε, ως Υπουργείο, να διευκολύνετε άτομα για τα οποία υπάρχει
Φυλακιστήριο Διάταγμα για μη καταβολή οφειλών;
Έχουμε ήδη ετοιμάσει
νομοσχέδιο για τη ρύθμιση του θέματος αυτού έτσι ώστε κανείς να μην καταλήγει
στη φυλακή για οφειλές προς τις Κοινωνικές Ασφαλίσεις, νοουμένου ότι θα
συνεργασθεί με τις Υπηρεσίες για ετοιμασία σχεδίου αποπληρωμής των οφειλών του
με δόσεις. Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί πολύ σύντομα για την απαραίτητη
διαβούλευση και πριν το τέλος του χρόνου θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή των
Αντιπροσώπων. Με τη ρύθμιση αυτή θα μπορεί να διαγραφεί μέρος της οφειλής λόγω
επιβαρύνσεων και ο κάθε οφειλέτης να καταρτίσει το προσωπικό του σχέδιο
αποπληρωμής σύμφωνα με τις δυνατότητες του. Απαραίτητη προϋπόθεση για συμμετοχή
στο σχέδιο θα είναι και η πληρωμή των τρεχουσών οφειλών.
-
Ποια είναι η θέση σας επί της πρότασης Νόμου που κατατέθηκε από τη βουλευτή
Ρούλα Μαυρονικόλα για παραχώρηση άδειας πατρότητας;
Θεωρώ την παραχώρηση
άδειας πατρότητας ως ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που άπτεται των θεμάτων ισότητας
των φύλων και ως τέτοιο βρίσκεται στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Έχουμε
ήδη ζητήσει τη διεξαγωγή αναλογιστικής μελέτης η οποία είναι απαραίτητη για την
προώθηση του θέματος και με την ολοκλήρωση της το Υπουργείο θα προχωρήσει άμεσα
προς την κατεύθυνση της κατοχύρωσης του δικαιώματος αυτού για τους πατέρες.
-
Βρισκόμαστε ένα σχεδόν μήνα πριν την εκπνοή του Διατάγματος το οποίο προβλέπει
ότι τα γενικά καταστήματα μπορούν να είναι ανοικτά και την Κυριακή, και το
Ανώτατο Δικαστήριο δεν έχει ακόμα αποφανθεί αν αυτό είναι αντισυνταγματικό. Τι
γίνεται σε περίπτωση που το Ανώτατο δεν εκδώσει την απόφαση του πριν τις 30
Νοεμβρίου, τελευταία ισχύουσα ημερομηνία του Διατάγματος;
Μετά την αναφορά του
Προέδρου της Δημοκρατίας, το θέμα που βρίσκεται ενώπιον του Ανωτάτου
Δικαστηρίου είναι αν είναι αντισυνταγματικός ο Νόμος που έχει ψηφιστεί από τη
Βουλή των Αντιπροσώπων ο οποίος περιορίζει το δικαίωμα κάποιων καταστηματαρχών
να ανοίγουν και τις Κυριακές. Το Υπουργείο έχει αρχίσει νέο διάλογο με όλους
όσους εμπλέκονται στο θέμα αυτό έτσι ώστε να γίνει ακόμα μια προσπάθεια για
επίλυση του θέματος.
- See more at:
http://alfanews.com.cy/oikonomia/item/20629-%CE%B6%CE%AD%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%B9%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CF%83%CF%85%CE%B6%CE%B7%CF%84%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CF%8E%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%BF%CF%8D.html#sthash.eyVYVcjx.dpuf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου