Επισκόπηση 24/06 – 30/06
Αυξήσεις 7% στους λιμενεργάτες μέχρι το 2020
24/06
Μισθολογικές αυξήσεις και άλλα
παρεμφερή ωφελήματα που φτάνουν συνολικά το 7% προβλέπει για τους εργαζόμενους
στο λιμάνι Λεμεσού, η συλλογική σύμβαση την οποία συνομολόγησαν μετά από 18
μήνες διαπραγματεύσεων οι δύο ξένοι ιδιώτες επενδυτές, ο σύνδεσμος ναυτικών
πρακτόρων και οι συντεχνίες ΣΕΚ και ΠΕΟ.
Οι δύο πλευρές είχαν αποδεχθεί μεσολαβητική πρόταση της υπουργού εργασίας
Ζέτας Αιμιλιανίδου.
Είναι η πρώτη συλλογική σύμβαση που ανανεώνεται μετά τη διαχείριση του
λιμένα Λεμεσού από τους δύο ξένους επενδυτές, DP World Limassol και Eurogate Container Terminal Limassol, που διαχειρίζονται το λιμάνι μετά τη
σχετική συμφωνία που επιτεύχθηκε με το κράτος τον Απρίλιο του 2016.
Τη συλλογική σύμβαση υπογράφουν δύο ανώτατοι εκτελεστικοί διευθυντές των
ξένων επενδυτών, ο σύνδεσμος ναυτικών πρακτόρων και οι γενικοί γραμματείς των
ομοσπονδιών μεταφορών της ΣΕΚ και της ΠΕΟ, Παντελής Σταύρου και Άθως
Ελευθερίου, αντίστοιχα.
Η σύμβαση, που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου του 2017, είναι τριετής διάρκειας
και λήγει στις 31 Δεκεμβρίου του 2020.
«Η σύμβαση διασφαλίζει κατά βάση, τρία
χρόνια εργατικής ειρήνης σε μία ουσιώδη υπηρεσία για τη ναυτιλία και ειδικότερα
για την οικονομία του τόπου», τονίζει ο γγ της ομοσπονδίας μεταφορών της ΣΕΚ
Παντελής Σταύρου.
Επισημαίνει ότι η συνομολόγηση της σύμβασης αποτελεί ορόσημο για τα
εργασιακά θέσμια, υπό την έννοια ότι οι δύο ξένες εταιρείες που ανέλαβαν τη
διαχείριση του λιμένα Λεμεσού, σεβάστηκαν πλήρως τις διαδικασίες του κώδικα
βιομηχανικών σχέσεων και το θεσμό των ελευθέρων συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Σύμφωνα με τις πρόνοιες της σύμβασης, για το 2018 οι εργαζόμενοι θα πάρουν
με αναδρομική ισχύ 1% και υπό μορφή εφάπαξ, €300 ανά λιμενεργάτη και σημειωτή.
Το 2019 θα παραχωρηθεί μισθολογική αύξηση 2% και 2,5% το 2020. Σημειώνεται
ότι το 1% υπό μορφή εφάπαξ που θα λάβουν οι εργαζόμενοι για το 2018 θα ληφθεί
υπόψη στις αυξήσεις του 2019 και 2010.
Οριακή αύξηση θα δοθεί για το ενθαρρυντικό σύστημα ενώ με την υπογραφή της
σύμβασης δεσμεύεται η εργατική πλευρά να είναι σε αναμονή σε όλη τη διάρκεια της
βδομάδας 11 λιμενεργάτες και δύο σημειωτές.
Επίσης συμφωνήθηκε όπως την Κυριακή και τις αργίες, θα εξυπηρετούνται τα
πλοία που θα είναι μέσα στο λιμάνι, όπως επίσης και τα πλοία ενέργειας στα
οποία περιλαμβάνονται τα πλοία υποστήριξης και γεωτρήσεων.
Τα πλοία αυτά φορτοεκφορτώνουν μηχανήματα ή εξαρτήματα.
Όπως προβλέπει η συλλογική σύμβαση, σε καμία περίπτωση, κατά τη διάρκεια
του διαλείμματος, θα σταματά η φορτοεκφόρτωση και καταγραφή του φορτίου
ηλεκτρονικά.
Το σύνολο των εργαζομένων στις εταιρείες
των δύο επενδυτών διαχειριστών του λιμένα Λεμεσού απασχολούνται συνολικά
περίπου 200 λιμενεργάτες.
Του Λεύκου Χρίστου
πηγή: Stockwatch
Σε 4ωρη στάση εργασίας κατέρχονται αύριο τα αστικά ταξί
26/06
Σε 4ώρη στάση εργασίας κατέρχονται αύριο Πέμπτη από τις 6
π.μ. μέχρι τις 10 π.μ. τα αστικά ταξί σε ένδειξη διαμαρτυρίας για όλα τα
προβλήματα που μέχρι τώρα δεν έχουν βρει λύση.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Αστικών Ταξί, το νέο μεγαλύτερο πρόβλημα των τελευταίων ημερών είναι «η δήλωση και η στάση του νέου Προέδρου της Αρχής Αδειών σχετικά με τις άδειες Οδικής Χρήσης (Τ) που ζητά όπως μη μεταβιβάζονται με χρηματικό ποσό ή να φορολογείται από το κράτος το ποσό πώλησης».
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, αναφέρεται, έχουν γίνει πολλά με αυτό το θέμα από τους Συνδέσμους αφού τους τελευταίους 3 μήνες δεν έχει υπογραφεί καμία μεταβίβαση και «μετά από τις παρεμβάσεις μας τελικά κατορθώθηκε να υπογραφούν όσες είχαν γίνει μέχρι την περασμένη εβδομάδα και από εδώ και πέρα θα μας δοθούν οδηγίες τι θα γίνει από τώρα και στο εξής».
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Αστικών Ταξί, το νέο μεγαλύτερο πρόβλημα των τελευταίων ημερών είναι «η δήλωση και η στάση του νέου Προέδρου της Αρχής Αδειών σχετικά με τις άδειες Οδικής Χρήσης (Τ) που ζητά όπως μη μεταβιβάζονται με χρηματικό ποσό ή να φορολογείται από το κράτος το ποσό πώλησης».
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, αναφέρεται, έχουν γίνει πολλά με αυτό το θέμα από τους Συνδέσμους αφού τους τελευταίους 3 μήνες δεν έχει υπογραφεί καμία μεταβίβαση και «μετά από τις παρεμβάσεις μας τελικά κατορθώθηκε να υπογραφούν όσες είχαν γίνει μέχρι την περασμένη εβδομάδα και από εδώ και πέρα θα μας δοθούν οδηγίες τι θα γίνει από τώρα και στο εξής».
Εμείς, προστίθεται, είμαστε εναντίον για οποιανδήποτε
απόφαση για αυτό το θέμα, είναι αδιανόητο να φορολογείται το κεφάλαιο που
επενδύσαμε στο επάγγελμα μας, αυτό είναι το εφάπαξ μας.
Άλλα προβλήματα, σημειώνεται, είναι «η πειρατεία και οι κοινωνικές ασφαλίσεις».
πηγή: Stockwatch
Άλλα προβλήματα, σημειώνεται, είναι «η πειρατεία και οι κοινωνικές ασφαλίσεις».
πηγή: Stockwatch
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου