Τετάρτη 13 Ιουνίου 2012

Δίωρη στάση εργασίας στο λιμάνι Λάρνακας και εξαγγελία 24ωρης απεργίας

Η διαφοροποίηση των όρων προσφορών και των όρων παραχώρησης του λιμανιού της Λάρνακας σε ιδιώτη επενδυτή, ήταν η αφορμή για την προειδοποιητική δίωρη στάση εργασίας στην οποία κατήλθαν από τις 10 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι οι υπάλληλοι της Αρχής Λιμένων, ενώ έχει ήδη εξαγγελθεί 24ωρη απεργία για την ερχόμενη Τετάρτη 20 Ιουνίου.

 Με δηλώσεις του ο Επαρχιακός Γραμματέας ΔΕΟΚ Λάρνακας - Αμμοχώστου Ανδρέας Χριστοφή ανέφερε ότι «η προειδοποιητική στάση εργασίας γίνεται στη βάση της πληροφόρησης που έχουμε ότι η παραχώρηση του λιμανιού Λάρνακας γίνεται με παρέκκλιση των όρων προκήρυξης. Οι όροι διαλάμβαναν ότι ο προσανατολισμός του λιμανιού της Λάρνακας θα ήταν κυρίως επιβατικός και δεν θα είχε άλλες εμπορικές δραστηριότητες εκτός από την εξυπηρέτηση καθορισμένων φορτίων».

Πρόσθεσε ότι «τα πετρελαιοειδή δεν περιλαμβάνονταν στους όρους. Αντί το λιμάνι να δοθεί όπως ήταν στους όρους προκήρυξης θα ενοικιαστούν χώροι για εξυπηρέτηση εγκαταστάσεων φυσικού αερίου. Εάν είναι έτσι εμείς διερωτόμαστε γιατί να μην το κάνει η Αρχή Λιμένων και να θέσουμε σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της Αρχής» διερωτήθηκε. Από την πλευρά του ο Αντιπρόεδρος της Συντεχνίας των Υπαλλήλων της Αρχής Λιμένων Πάρης Δημητρίου, ανέφερε ότι«εμείς θέλουμε να δώσουμε το στίγμα μας στη Λάρνακα διότι με τον τρόπο που πάει να δοθεί το λιμάνι δεν θα γίνει ανάπτυξη και δεν θα γίνει τουριστικό όπως έχουν αναφέρει πάμπολλες φορές. Θα το αξιοποιήσουν έτσι όπως είναι σήμερα και μετά από κάποιες δεκάδες χρόνιας θα παραδώσουν πίσω ένα λιμάνι έτσι όπως είναι χωρίς καμία ανάπτυξη».

 Ανέφερε ακόμα ότι «έτσι όπως εργάζεται το λιμάνι σήμερα είναι κερδοφόρο αφού βγάζει τέσσερα εκατομμύρια ευρώ το χρόνο κέρδος, δεν έχει πολλές επιχειρήσεις στη Λάρνακα που να είναι τόσο κερδοφόρες και να εργάζονται με 60 - 70 άτομα προσωπικό. Θεωρώ ότι γίνεται ξεπούλημα του λιμανιού και πρέπει να αντιδράσουμε».

 Ο κ. Δημητρίου σημείωσε επίσης ότι «θέλουμε να διασφαλίσουμε τόσο τις δικές μας θέσεις μας ως υπάλληλοι αλλά και τη θέση της Αρχής Λιμένων ως εργοδότη μας αφού θέλουμε ο εργοδότης μας να είναι βιώσιμος, να μπορεί να φέρει δουλειά στη Λάρνακα και να κερδίζει. Θέλουμε τη Λάρνακα να αναπτυχθεί και πιστεύουμε ότι η Αρχή Λιμένων μπορεί και έχει τα κεφάλαια να αναπτύξει το λιμάνι».

 Εξάλλου ο Γενικός Γραμματέας της Συντεχνίας Υπαλλήλων της Αρχής Λιμένων Μιχάλης Σπύρου δήλωσε στο ΚΥΠΕ ότι «έχουμε πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες οι επιπτώσεις από την μη τήρηση των όρων αναβάθμισης του Λιμανιού, όπως είχαν συμφωνηθεί, θα στερήσουν από το κράτος και την πόλη της Λάρνακας από σημαντικά έσοδα τα οποία τώρα θα καρπωθεί ο ιδιώτης, ενώ θα είναι καταστροφική για τους εργαζόμενους».

Πρόσθεσε ότι «η συμφωνία που είχε υπογραφεί για το λιμάνι Λάρνακας προνοούσε να ήταν το κύριο επιβατικό λιμάνι ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες που έφτασαν στ` αυτιά της Αρχής Λιμένων, αυτό δεν ισχύει πλέον. Ο επενδυτής δηλαδή, σύμφωνα με την πληροφόρηση της Αρχής, θα έχει το δικαίωμα να εκτελεί φορτοεκφορτώσεις πλοίων καθορίζοντας ο ίδιος τιμές, να υπενοικιάζει τμήματα του Λιμανιού και να εισπράττει τα έσοδα, τα οποία φαίνεται να ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, διότι το Λιμάνι Λεμεσού, δεν διαθέτει πλέον χώρο προς ενοικίαση».

Σημείωσε επίσης ότι οι υπάλληλοι της Αρχής Λιμένων έχουν ήδη ζητήσει συνάντηση με τον Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας και συζήτηση του όλου θέματος στη Βουλή των Αντιπροσώπων

πηγή: SigmaLive/KYΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου