Κυριακή, 19 Μαρτίου 2017

Ανεργία - αθλιότητα και υπονόμευση εργασιακών σχέσεων

Στόχος η απασχόληση δικαιούχων ΕΕΕ
Αντωνία Λαμπράκη Φιλελεύθερος 19-3-2017

Η άμβλυνση του προβλήματος της παρατεταμένης ανεργίας παραμένει μεγάλη πρόκληση για την κυπριακή οικονομία και, παρά τη μικρή υποχώρηση, παραμένει στο υψηλό 14,1% με 61.000 άνεργους.
Βέβαια η Κυβέρνηση προσδοκεί ότι η νέα απογείωση του τουρισμού, σε συνδυασμό με την αμυδρή αναστροφή της εικόνας στις κατασκευές και στην αγορά ακινήτων, θα επιφέρει ευεργετικές επιπτώσεις.
Συνεχής και επισταμένη είναι η προσπάθεια του υπουργείου Εργασίας στο στόχο για μείωση της ανεργίας σε μονοψήφιο ποσοστό. Η προσοχή είναι στοχευμένη, στρέφεται στη νεανική ανεργία που σκάλωσε γύρω στο υψηλό 30% (κάτω των 25 ετών) και στην ενεργοποίηση δικαιούχων του ΕΕΕ.
Με ένα νέο σχέδιο και προϋπολογισμό ύψους €6,7 εκατ. το υπουργείο Εργασίας φιλοδοξεί να εντάξει στην αγορά εργασίας 800 νέους ηλικίας 25-30 ετών.
Η φιλοσοφία που σχεδίου πανομοιότυπη με των προηγούμενων σχεδίων, ο εργοδότης λαμβάνει χορηγία για δέκα μήνες με την υποχρέωση να εργοδοτήσει τον εργαζόμενο για ακόμη δύο επιπλέον, χωρίς οικονομική στήριξη. Αυτό που ξεχωρίζει είναι το υψηλό ποσοστό, 70%, που θα επωφελείται ο εργοδότης για το μισθολογικό κόστος, με ανώτατο όριο τις €8.400. Βασική προϋπόθεση, για να συμμετάσχει ένας νέος, να είναι εγγεγραμμένος άνεργος.
Το εν λόγω σχέδιο αναμένεται σύντομα να καταθέσει η υπουργός Εργασίας Ζέτα Αιμιλιανίδου ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου προς έγκριση και ακολούθως θα προχωρήσει η προκήρυξή του. Το σχέδιο θα συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για την Απασχόληση των Νέων και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Η δεύτερη ομάδα ανέργων στην οποία στοχευμένα εστιάζει το υπουργείο Εργασίας είναι οι δικαιούχοι του ΕΕΕ. Οι ικανοί για εργασία πρέπει να ενεργοποιηθούν, αντί να στηρίζονται από την επιδοματική πολιτική, τόνισε κατ’ επανάληψη η υπουργός Εργασίας. Βέβαια η αρμόδια υπουργός δεν τρέφει ψευδαισθήσεις, γνωρίζει ότι οι δικαιούχοι είναι μια ομάδα πολιτών που αντιμετωπίζει ιδιαίτερες δυσκολίες και «εθίστηκε» στην πολύχρονη εξάρτηση της κοινωνικής πρόνοιας και απαιτείται μεγάλη προσπάθεια να βγει κάποιος από το «κουτί». 
Για αυτή την ομάδα το υπουργείο Εργασίας προκήρυξε ένα ακόμη σχέδιο. Πρόκειται για το σχέδιο τοποθέτησης 2.000 δικαιούχων για απόκτηση εργασιακής πείρας στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, περιλαμβανομένων των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των ΜΚΟ. Η υπουργός Εργασίας μέχρι τις 5 Απριλίου θα αναμένει τα αιτήματα των φορέων αναφορικά με τις δυνατότητές τους να παράσχουν κατάρτιση.
Η επιλογή των δικαιούχων θα γίνεται από το υπουργείο Εργασίας στη βάση κριτηρίων και των προσόντων των ανέργων. Οι δικαιούχοι θα απασχολούνται για 25 ώρες εβδομαδιαίως και η τοποθέτησή τους σε απασχόληση δεν συνεπάγεται τερματισμό του ΕΕΕ, αντίθετα θα λαμβάνουν επιπλέον 90 ευρώ μηνιαίως. 
Επίσης, για εργασία στην ξενοδοχειακή-επισιτιστική βιομηχανία αναμένεται να τοποθετηθούν από τον επόμενο μήνα οι πρώτοι δικαιούχοι ΕΕΕ οι οποίοι τυγχάνουν ταχείας κατάρτισης. Τα τελευταία στοιχεία ανέφεραν ότι περίπου 540 αιτήσεις υποβλήθηκαν για κατάρτιση που υλοποιείται με κρατική δαπάνη.

Προς όφελός τους η απασχόληση
Στελέχη του υπουργείου Εργασίας δήλωναν ότι ανάμεσα στους δικαιούχους υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη πως αν εργοδοτηθούν θα τερματιστεί η παροχή του ΕΕΕ, εξηγώντας ότι αυτό δεν ισχύει, αλλά αντίθετα η διαφορά που θα προκύπτει μεταξύ μισθού-παροχής θα τους καταβάλλεται και επιπλέον διατηρούν ωφελήματα όπως επιδότηση ενοικίου, φροντίδα παιδιών (νηπιαγωγεία) κ.λπ. Υπολογίζεται ότι 30.000 νοικοκυριά με περίπου 50.000-55.000 άτομα είναι δικαιούχοι του ΕΕΕ, εκ των οποίων η πλειονότητα είναι άτομα με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις. 
Επιπτώσεις στην ψυχική ευεξία
Αποδεδειγμένα επιστημονικές μελέτες δηλώνουν ότι η ανεργία αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα για την ψυχική και την σωματική ευεξία του ατόμου επισύροντας βλαπτικές επιπτώσεις, αναφέρει η Ελένη Σταύρου Κωστέα, αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Η κ. Κωστέα διαχωρίζει τις επιπτώσεις σε τρία επίπεδα – οικονομία, κοινωνία και προσωπικό.
Στην παρέμβασή της επικεντρώθηκε στις επιπτώσεις σε προσωπικό επίπεδο εξηγώντας ότι «ο άνεργος βιώνει ακύρωση των προσδοκιών του, περνά την ονομαζόμενη ανακλητική κατάθλιψη, δηλαδή το άτομο βιώνει την απώλεια της εργασίας που δεν ήταν μόνο το μέσο βιοπορισμού, αλλά και αυτοεκτίμησης και πραγμάτωσης», προσθέτοντας ότι «η ανεργία επιφέρει μείωση της αγοραστικής αξίας του νοικοκυριού, παρατηρείται αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών και άλλων υποχρεώσεων και γενικά η παρατεταμένη ανεργία προκαλεί δυσλειτουργία στο άτομο, στην οικογένεια και στα παιδιά, τα οποία συχνά διαβιούν σε στερητικές συνθήκες».
Πολυμορφική επισφάλεια στην αγορά απασχόλησης
«Η παρατεταμένη ανεργία είναι μέρος της μεγαλύτερης εικόνας που περιλαμβάνει όχι μόνο δραστική μείωση μισθών και ωφελημάτων, αλλά και αύξηση της εργασιακής ανασφάλειας» εκτιμά ο Γρηγόρης Ιωάννου, κοινωνιολόγος εργασίας, εξηγώντας ότι «επιφέρει αποσταθεροποίηση στην αγορά εργασίας με ενίσχυση άλλων ευέλικτων μορφών εργασίας, προσωρινής, μερικής, περιστασιακής-ορισμένου χρόνου, αυτοαπασχολούμενης με μίσθωση υπηρεσιών, ανασφάλισης κ.λπ. που καθιστούν τις συνθήκες εργασίας εξαιρετικά επισφαλείς».
Κατά τον κ. Ιωάννου, οι ποιοτικές θέσεις εργασίας σταδιακά μειώνονται, αυτό παρατηρείται και στην κυπριακή οικονομία, ενώ οι ανάγκες της οικονομίας ενδεχομένως να αυξάνονται, δηλώνει επισημαίνοντας πως «εργαζόμενοι εργάζονται μερικές Κυριακές τον μήνα, άλλοι διδάσκουν μερικές ώρες εβδομαδιαίως και κατά κανόνα δεν επωφελούνται δικαιωμάτων, ανεργιακού, ίσως ούτε ασφάλισης». 
Αναφερόμενος στην υλοποίηση σχεδίων επιδοτούμενης απασχόλησης, συμφωνεί ότι εν μέρει αυτά επέδρασαν θετικά «όμως η παρατεταμένη εφαρμογή τους εμπεριέχει κινδύνους, καθώς σταδιακά θεωρείται αποδεκτό από τον εργαζόμενο ότι οι μισθοί μπορεί να είναι €500 ή κάτι περισσότερο, η εργασία μπορεί να είναι περιστασιακή και το άτομο να νιώθει τυχερό γιατί δεν είναι ένας αριθμός στην ουρά της ανεργίας, με αποτέλεσμα να επέρχεται ένα είδος κανονικότητας της νέας κατάστασης».
Η εξέλιξη αυτή, επισημαίνει ο επιστήμονας, απορρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις και δημιουργεί πίεση επί των εργαζομένων με μεγαλύτερη υπηρεσία, οι οποίοι ίσως να είναι κατοχυρωμένοι με καλύτερους όρους εργοδότησης από τους νεοεισερχόμενους και όλο αυτό το πλέγμα συνεπάγεται σοβαρούς κινδύνους στις εργασιακές σχέσεις».
Άποψη συντάκτη
Η νέα κανονικότητα 
Η αντίληψη της νέας κανονικότητας στο εργασιακό πεδίο ενισχύεται στην κοινωνία. Η εργοδοσία, κρατική και ιδιωτική, τεχνηέντως καλλιεργεί ότι θα πρέπει να θεωρείται αποδεκτή η εργασία δύο Σαββατοκύριακων τον μήνα ή η περιστασιακή, με όρους που συχνά αγγίζουν το όριο του εξευτελισμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Υπό το βάρος της εργασιακής επισφάλειας, ο κοσμάκης θεωρεί εαυτόν τυχερό γιατί έχει κάποιου είδους, κάποιας μορφής και διάρκειας απασχόληση. 
Απαιτείται πολιτική βούληση, ισχυρή παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος και των εργοδοτικών οργανώσεων προς αναστροφή της αποσταθεροποιητικής πορείας των εργασιακών σχέσεων. Δεν νοείται να γίνεται λόγος για οικονομία έτοιμη προς απογείωση και η ποιοτική εργασία να αποδομείται. 

ΕΕΕ στην αγορά εργασίας, ΣΕΚ και ΠτΔ για Κυπριακό, ΑΤΑ, ΓεΣΥ και κούρεμα Ταμείων Προνοίας

Με στόχο την ενεργοποίηση και την κοινωνική επανένταξη των δικαιούχων ΕΕΕ
Το Υπ. Εργασίας υλοποιεί σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης ή κατάρτισης

Λευκωσία: Το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων έχει προκηρύξει και υλοποιεί έξι σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης ή κατάρτισης, με στόχο την ενεργοποίηση και την κοινωνική επανένταξη των δικαιούχων Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (ΕΕΕ), που είναι ικανοί προς εργασία.

Στόχος του Υπουργείου και κεντρική πολιτική της Κυβέρνησης είναι η ενεργοποίηση των ικανών προς εργασία δικαιούχων ΕΕΕ και η στήριξή τους για ένταξη στην αγορά εργασίας.

Η προσπάθεια του Υπουργείου για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι συνεχής και τα σχέδια που έχουν προκηρυχθεί και υλοποιούνται από το Υπουργείο εστιάζονται σε τρεις κατηγορίες, δηλαδή κίνητρα σε εργοδότες και συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα για εργοδότηση ανέργων δικαιούχων ΕΕΕ, κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση δικαιούχων του ΕΕΕ σε συγκεκριμένους κλάδους και επαγγέλματα για ένταξη και επανένταξη στην αγορά εργασίας, και κατάρτιση και απόκτηση δεξιοτήτων προς διευκόλυνση της επανένταξης ή της ένταξης στην αγορά εργασίας μέσω τοποθέτησης σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Με βάση τη Νομοθεσία που διέπει την παροχή ΕΕΕ, οποιοσδήποτε ικανός προς εργασία δικαιούχος κληθεί είτε σε εργασία είτε σε κατάρτιση και αναιτιολόγητα δεν ανταποκριθεί, παύει να είναι δικαιούχος του ΕΕΕ.

Το Υπουργείο Εργασίας σημειώνει ότι κεντρικός στόχος της κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζει είναι η προσπάθεια για επανένταξη όλων των ικανών προς εργασία δικαιούχων ΕΕΕ, στην αγορά εργασίας και εφαρμόζοντας την πολιτική ότι επιδοτείται η εργασία και όχι η ανεργία.

Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ

ΠτΔ και ΣΕΚ συζήτησαν το Κυπριακό, ΑΤΑ, ΓεΣΥ και το κούρεμα ταμείων προνοίας

Το Κυπριακό, θέματα ΑΤΑ, το ΓεΣΥ και την αποκατάσταση των κουρεμένων ταμείων προνοίας συζήτησε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΣΕΚ σε πρωινή συνάντηση στα γραφεία της ΣΕΚ.
Ο Πρόεδρος εξέφρασε ιδιαίτερη ικανοποίηση για τη συνάντηση και έκανε λόγο για δημιουργικό διάλογο.
Ειδικότερα για το θέμα των κουρεμένων ταμείων προνοίας, είπε πως είναι από τον Σεπτέμβρη λήφθηκε η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και ευρίσκεται σε εξέλιξη ο τρόπος υλοποίησης έτσι ώστε το 75% των ταμείων προνοίας να καλυφθεί.
Για το θέμα της ΑΤΑ, είπε ότι βρίσκεται ένας υπό εξέλιξη διάλογος με θετική προοπτική κατάληξης. «Δεν είναι βέβαιο ποια μορφή θα πάρει. Υπάρχει μια συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας και των εργαζομένων, συνεπώς δεν είμαι αυτή την ώρα σε θέση να δηλώσω ποιο θα είναι το αποτέλεσμα αυτού του διαλόγου. Φαίνεται ότι οδηγούμαστε στη σωστή πορεία για τις ορθότερες αποφάσεις» είπε.
Σε ό,τι αφορά το ΓεΣΥ, ο Πρόεδρος είπε ότι αντιμετωπίζει το θέμα με αποφασιστικότητα, προσπαθώντας να επιλύσει τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, είτε το ιατρικό, είτε το νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και τις άλλες εκκρεμότητες, όπως είναι οι συνεισφορές, οι συμπληρωμές κοκ, έτσι ώστε, μετά την επίλυση των συγκεκριμένων προβλημάτων, να γίνει μια σύγκληση των πολιτικών αρχηγών για να ανασκοπήσουν την πρόοδο όσον αφορά τις ομόφωνες αποφάσεις που ελήφθησαν πέρσι τον Ιούλιο και εν συνεχεία τον Σεπτέμβριο, προκειμένου το συντομότερο δυνατό να ψηφιστούν τα δύο νομοσχέδια.
Οποιαδήποτε άλλα προβλήματα, είπε, θεωρούνται ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με βάση τις οικονομικές δυνατότητες του κράτους, δεν υπάρχει καμία επιφύλαξη, ιδιαίτερα με το χρόνο που παρέχεται τώρα σαν αποτέλεσμα της αναστολής των διαπραγματεύσεων στο Κυπριακό.
Ο Πρόεδρος απαντώντας ερώτηση είπε ότι η δημοσιονομική πειθαρχία τηρείται με αυστηρότητα, προσθέτοντας πως «μέσα από αυτή τη δημοσιονομική αυστηρότητα είμαστε σε θέση να ικανοποιούμαι εύλογα αιτήματα προκειμένου να επιτύχουμε ευρύτερους στόχους, όπως είναι παραδείγματος χάριν, η ρύθμιση του μισθολογικού, η διαφύλαξη της παρουσίας ικανών γιατρών στα νοσοκομεία, η υλοποίηση του Γενικού Σχεδίου Υγείας που θα είναι προς όφελος του κυπριακού λαού, των ασθενών κλπ».
Ο ΓΓ της ΣΕΚ Ανδρέας Μάτσας είπε από πλευράς του πως σε γενικές γραμμές υπάρχει μια ταύτιση απόψεων σε όλα τα ζητήματα που συζητήθηκαν και ότι το επόμενο διάστημα θα είναι καταλυτικό σε σχέση με τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που αφορούν και τα εργασιακά και την κοινωνική πολιτική.
Ειδικότερα, ο κ. Μάτσας εξέφρασε την ελπίδα ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει κατάληξη στο θέμα της ρύθμισης της ΑΤΑ, που θα αφήνει ικανοποιημένες και τις δύο πλευρές, εργοδότες και εργαζόμενους, διατηρώντας τη βασική έννοια της ΑΤΑ και την ίδια στιγμή αποτρέποντας περαιτέρω μισθολογικές μειώσεις.
Για το ΓεΣΥ, είπε ότι έλαβαν διαβεβαιώσεις ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε πολιτική ανατροπή σε ό,τι αφορά την όλη εξελικτική πορεία του ΓεΣΥ.
«Έχουμε ζητήσει από τον Πρόεδρο τη δική του συνεισφορά, έτσι ώστε το θέμα που βρίσκεται σε εκκρεμότητα για καθορισμό των συνεισφορών να παρουσιάζει διακριτική διαφορά σε ό,τι αφορά τις συνεισφορές των εργαζομένων και των εργοδοτών στη βάση και των προνοιών της νομοθεσίας του 2001» είπε.
Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση των κουρεμένων ταμείων προνοίας, είπε ότι λήφθηκαν διαβεβαιώσεις από τον Πρόεδρο ότι το θέμα θα προσεγγιστεί στη βάση και των πολιτικών αποφάσεων για αποκατάσταση του 75% της αξίας των κουρεμένων ταμείων προνοίας άμεσα με την εμπλοκή και των κοινωνικών εταίρων, στα πλαίσια του διαλόγου που βρίσκεται σε εκκρεμότητα ενώπιον του Υπουργείου Οικονομικών.
Εξέφρασε τέλος την ελπίδα ότι στο Κυπριακό τα πράγματα θα εξελιχθούν με θετικό τρόπο.
Πηγή: ΚΥΠΕ

Εκατοντάδες εκατ. ευρώ σε ανεργιακά και πλεονασμούς
Αντωνία Λαμπράκη Φιλελεύθερος 19-3-2017
Ιλιγγιώδες είναι το οικονομικό κόστος προς αντιμετώπιση της εγχώριας ανεργίας που παραμένει στο υψηλό 14,1% με 61.000 άνεργους. Κονδύλι που αγγίζει τα €120 εκατ. άντλησε η Κύπρος από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο για την υλοποίηση συνολικά 23 σχεδίων, απώτερος στόχος των οποίων είναι η βελτίωση της απασχολησιμότητας άνεργων ατόμων διαφόρων ηλικιών.
 
Ειδικότερα, κατά την τετραετία 2013-2016, το Υπουργείο Εργασίας υλοποίησε συνολικά 12 σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης, κατάρτισης ή συνδυασμού κατάρτισης με εργοδότηση έναντι του προϋπολογισμού ύψους €98,9 εκατ. Ο αριθμός των ανέργων που συμμετείχε σε αυτά τα  προγράμματα ήταν 19.839 άτομα. 
 
Επιπλέον, στο στάδιο της υλοποίησης είναι κατά την περίοδο 2016-2017, άλλα 11 σχέδια επιδοτούμενης απασχόλησης ή και κατάρτισης έναντι συνολικού προϋπολογισμού ύψους €19,1 εκατ.
 
Η δαπάνη υπολογίζεται ακόμη μεγαλύτερη, κατά το υπουργείο Εργασίας, καθώς σε αυτή δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δαπανηθούν για σκοπούς κατάρτισης των ανέργων. Στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι η τοποθέτηση σε εργασία ή να τύχουν κατάρτισης 6.035 άνεργοι μέσω των 11 σχεδίων.
 
Όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των σχεδίων, δηλαδή πόσοι άνεργοι παραμένουν στην αγορά εργασίας, στην πρώτη που τοποθετήθηκαν ή σε άλλη που επέλεξαν μόνοι τους, είναι μια πτυχή που δύσκολα μπορεί να ελεγχθεί από το υπουργείο Εργασίας αν δεν αποτελέσει αντικείμενο ειδικής έρευνας.
 
Το κόστος κατάρτισης και επιδότησης της εργασίας αποτελεί τη μία πτυχή της ανεργίας. Εξίσου κοστοβόρες είναι και οι άλλες παράμετροί της, που έρχονται προς υποστήριξη του άνεργου. Πιο συγκεκριμένα, μεγάλη πίεση δέχθηκε ο λογαριασμός ανεργίας πέρσι, με τη δαπάνη καταβολής του επιδόματος να ανέρχεται στα €97,6 εκατ. (προκαταρκτικά στοιχεία Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων).
 
Επίσης υψηλή πίεση δέχθηκε και το ταμείο πλεονάζοντος προσωπικού, που κατέβαλε αποζημιώσεις πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Το 2015 πλήρωσε σε απολυθέντες το ποσό των €57,6 εκατ., ενώ το 2016 το ποσό σημείωσε δραστική μείωση 25,8% υποχωρώντας στα €42,7 εκατ. καθώς οι μαζικές απολύσεις είχαν περιοριστεί.
 
Πέρσι το ταμείο πλεονάζοντος προσωπικού είχε εγκρίνει για πληρωμή 4.558 αιτήσεις έναντι 5.411 το 2015. Το μεγαλύτερο ποσό αποζημίωσης κατά το 2016 ήταν τα €9,7 εκατ. που καταβλήθηκαν σε απολυθέντες του τομέα μεταφοράς και αποθήκευσης σε σύγκριση με €12,3 εκατ. το 2015. Από κοντά ακολουθούσε το χονδρικό και λιανικό εμπόριο με σύνολο αποζημίωσης €8,6 εκατ. σε σύγκριση με €8,2 εκατ. το 2015. Στην τρίτη θέση ήταν ο τομέας των κατασκευών με το ταμείο να πληρώνει αποζημιώσεις ύψους €6,7 εκατ. το 2016 σε σύγκριση με €8,3 εκατ. το 2015.
 
Αναφορικά με το μέσο ποσό αποζημίωσης ανά αιτητή, η υψηλότερη αποζημίωση ήταν το ποσό των €19.041 σε πρώην εργαζόμενους σε δραστηριότητες ετερόδικων οργανισμών και φορέων. Από κοντά με €17.705 έλαβαν οι απολυμένοι από τον τομέα της δημόσιας διοίκησης και της υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης.
 
Με βάση τη νομοθεσία των κοινωνικών ασφαλίσεων, πληρωμή από το ταμείο πλεονασμού δικαιούνται εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν συνεχή απασχόληση στον ίδιο εργοδότη για 104 εβδομάδες. 

Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2017

Μεμονωμένη κατοικία και εργοδότηση στην ΕΕ

ΕΤΕΚ: Λανθασμένη η ενίσχυση πολιτικής για τη μεμονωμένη κατοικία
Επαναφέρει πακέτο εισηγήσεων το Επιμελητήριο
Inbusiness.com
Το δικαίωμα για κατ’ εξαίρεση ανέγερση κατοικιών εκτός ορίων ανάπτυξης χωριών και πόλεων, εισήχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 με την πολιτική για τη μεμονωμένη κατοικία και με προβεβλημένο στόχο να βοηθηθούν οι ασθενέστερες οικονομικά τάξεις να αποκτήσουν στέγη και να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της αστυφιλίας, αναφέρει το ΕΤΕΚ, εξηγώντας ότι «η εμπειρία έχει καταδείξει πως η πολιτική για τη μεμονωμένη κατοικία μόνο στο ελάχιστο εξυπηρέτησε τον καθορισμένο της στόχο». 
Τα όποια οφέλη εξασφαλίσθηκαν, σύμφωνα με το ΕΤΕΚ, ωχριούν μπροστά στις αρνητικές επιπτώσεις που επέφερε για την κοινωνία:
> Διάσπαρτη, ανεξέλεγκτη και απρογραμμάτιστη οικοδομική ανάπτυξη.
> Κατασπατάληση παραγωγικής αγροτικής γης και αλόγιστη χρήση φυσικών πόρων που υπονομεύουν τη δυνατότητα ορθολογικής χρήσης της γης στη βάση μελλοντικών αναγκών και προτεραιοτήτων.
> Οικονομική επιβάρυνση της κοινωνίας, σημείο ιδιαίτερα κρίσιμο στην περίοδο που διανύουμε, με την υποχρέωση επέκτασης ή και συντήρησης υποδομών (υδατοπρομήθεια, ηλεκτρισμός, τηλεπικοινωνίες, αποχετευτικά) και την υπονόμευση της δυνατότητας δημιουργίας βιώσιμων υποστηρικτικών υπηρεσιών (π.χ. μέσα μαζικής μεταφοράς).
> Αύξηση της εξάρτησης στη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου
> Αυτοαναίρεση των πολιτικών που αφορούν τον ορθολογικό πολεοδομικό σχεδιασμό και υπονόμευση των στόχων των Σχεδίων Ανάπτυξης, που οδηγούν στην επιβάρυνση της χώρας με ασύλληπτο περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό κόστος.

Το ΕΤΕΚ υπογραμμίζει την ανάγκη οι αποφάσεις που λαμβάνονται να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένες και θεωρεί ότι «η πολιτική της μεμονωμένης κατοικίας έχει αποτύχει παταγωδώς, αφού η αξιοποίησή της δεν κατέστη εφικτό να βοηθήσει και να περιοριστεί στις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις του πληθυσμού».
Αντί αυτού, επισημαίνει το ΕΤΕΚ, το μέτρο αξιοποιήθηκε κατά κόρον με αναπτύξεις σε μεγάλα τεμάχια στην περιφέρεια των πόλεων και των χωριών με όλες τις αρνητικές συνέπειες που προαναφέρονται.

Το Επιμελητήριο, σε ανάλογη δημόσια συζήτηση για το θέμα το 2012, είχε ταχθεί ανεπιφύλακτα υπέρ του εξορθολογισμού της πολιτικής, σημειώνοντας πως θα πρέπει να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στο νέο πλαίσιο που θα διαμορφωθεί. Πέντε χρόνια μετά, αναφέρει το ΕΤΕΚ, «δυστυχώς δεν φαίνεται να έχουν ακόμη αναγνωριστεί από όλους τα αδιέξοδα από τη συνέχιση της πολιτικής αυτής», λέγοντας ότι «αντ’ αυτού δυστυχώς προβάλλονται επιχειρήματα και απόψεις που στόχο έχουν να χαϊδέψουν τα αυτιά των πολιτών», ενώ την ίδια ώρα κάθε άλλο παρά υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον.

«Ακόμα και αν παραμεριστεί το γεγονός πως η πολιτική της μεμονωμένης κατοικίας δεν έχει υπηρετήσει ως μέτρο που δίνει πρόσβαση στο μέσο νοικοκυριό στην απόκτηση ιδιόκτητης κατοικίας και καταπολεμά την αστυφιλία, η εφαρμογή του καταστρατηγεί την αρχή της αναλογικότητας που θα πρέπει να χαρακτηρίζει τέτοιες αποφάσεις και επιβαρύνει δραματικά τις επόμενες γενεές», αναφέρει το Επιμελητήριο.

Αντί του μέτρου αυτού, το ΕΤΕΚ έχει καταθέσει κατά καιρούς πακέτο εισηγήσεων το οποίο και επαναφέρει. Ενδεικτικά αναφέρονται οι προτάσεις του Επιμελητηρίου για κίνητρα ενεργοποίησης της αδρανούσας γης εντός ζωνών ανάπτυξης, εγγραφή δρόμων, σχεδιασμό οδικών δικτύων κλπ με στόχο τον απεγκλωβισμό των περίκλειστων τεμαχίων, περαιτέρω αξιοποίηση της ενεργού οικιστικής πολιτικής, αστικό αναδασμό, επέκταση του μέτρου επιβολής μειωμένου ΦΠΑ για ανακαινίσεις σε όλη την ύπαιθρο, ενδυνάμωση της κρατικής στεγαστικής πολιτικής με πολεοδομικά έργα στις καρδιές των υφιστάμενων οικισμών σε χωριά και με στοχευμένα σχέδια και κίνητρα για αναζωογόνηση της υπαίθρου, καθώς και οικονομικά κίνητρα για την ενεργοποίηση του πληθυσμού και την τόνωση της απασχόλησης.

Με βάση τα πιο πάνω, ο εξορθολογισμός της πολιτικής που επιχειρήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών, μετά από εκτενή και ευρεία διαβούλευση, κρίνεται ως ορθός και δικαιολογημένος, σύμφωνα με το ΕΤΕΚ. «Ως τέτοιος αποτελεί ένα, πρώτο μεν, απαραίτητο δε, βήμα προς την αποκατάσταση της πολεοδομικής πολιτικής», καταλήγει το Επιμελητήριο.

Πρόγραμμα ReActivate 35+ για άνεργους άνω των 35 ετών

Ευκαιρίες εργοδότησης στην Ευρώπη



Λευκωσία: Με στόχο την ενημέρωση της φοιτητικής κοινότητας για τις δυνατότητες απασχόλησης στα θεσμικά όργανα της Ένωσης, η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο διοργανώνει στα πανεπιστήμια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερίδες στις οποίες οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε προσομοίωση του πρώτου κύκλου δοκιμασιών στις οποίες υποβάλλονται οι περισσότεροι υποψήφιοι για μόνιμη ή έκτακτη απασχόληση.

Χαμηλή ήταν η ανταπόκριση των φοιτητών στην πρόσκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ακόμη χαμηλότερο το ενδιαφέρον για τις εξετάσεις. Υπολογίζεται ότι περίπου 30-40 φοιτητές, περιλαμβανομένων και κοινοτικών, συμμετείχαν ανά ημερίδα.
 
Σε ένα συναφές επίπεδο, με στόχο την προώθηση της κινητικότητας των Ευρωπαίων για εξεύρεση εργασίας, η Ένωση ανακοίνωσε πρόσφατα το πρόγραμμα ReActivate 35+. Το πρόγραμμα απευθύνεται προς δύο ομάδες στόχους, στους άνεργους άνω των 35 ετών για σκοπούς εξεύρεσης εργασίας, κατάρτισης ή πρακτικής εξάσκησης σε εργοδότη σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ από αυτό που κατοικούν. Ο δεύτερος στόχος είναι οι εργοδότες οι οποίοι έχουν υποχρέωση να προσφέρουν συμβάσεις εργασίας για τουλάχιστον έξι μήνες, ή κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση για τουλάχιστον τρεις μήνες. Η χρηματοδότηση για τις εταιρείες χορηγείται μόνο σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις (μέχρι 250 άτομα προσωπικό). 

Το πρόγραμμα παρέχει μέτρα υποστήριξης προς τους ενδιαφερόμενους όπως χρηματοδότηση για εκμάθηση γλώσσας και άλλες μορφές εκπαίδευσης (μέχρι και €2.000), έξοδα ταξιδίου για μετάβαση στις συνεντεύξεις εργασίας, έξοδα μετεγκατάστασης μέχρι τον πρώτο μισθό (μέχρι €1.400).
 
Στην Κύπρο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποταθούν στην Υπηρεσία EURES (υπάγεται στο υπουργείο Εργασίας). Μπορούν να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα του Δικτύου EURES (www.eures.europa.eu) θέσεις εργασίας που τους ενδιαφέρουν και να αποστείλουν το βιογραφικό τους μέσω του EURES. Για περισσότερες πληροφορίες στο WWW.EURES.GOV.CY.
 
Πάντως, καθημερινά είναι τα τηλεφωνήματα και τα ηλεκτρονικά μηνύματα που δέχεται η Υπηρεσία EURES από Κύπριους, κυρίως άνεργους νέους, οι οποίοι ζητούν να πληροφορηθούν για την αγορά εργασίας σε άλλες χώρες της ΕΕ, πλην όμως, δεν υπάρχουν ασφαλή στοιχεία ως προς τον αριθμό αυτών που αποφασίζουν να μεταναστεύσουν.
 
Γράφει: Αντωνία Λαμπράκη




Δευτέρα, 6 Μαρτίου 2017

Τις λιγότερες γυναίκες σε διευθυντικές θέσεις έχει η Κύπρος

Δεδομένα της Eurostat για τις γυναίκες στις επιχειρήσεις
INBUSINESS.COM
Σχεδόν 7,3 εκατομμύρια άτομα κατέχουν διευθυντικές θέσεις σε επιχειρήσεις με 10 ή περισσότερους εργαζόμενους που βρίσκονται  Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ):  4,7 εκατομμύρια άνδρες (65% ) και 2.600.000 γυναίκες (35%), σύμφωνα με την Eurostat.
Με άλλα λόγια, αν και αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των μισθωτών στην ΕΕ, οι γυναίκες εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται μεταξύ των διευθυντικών στελεχών. Επιπλέον, οι γυναίκες σε διευθυντικές θέσεις στην ΕΕ κερδίζουν 23,4% λιγότερο κατά μέσο όρο από τους άνδρες, γεγονός που σημαίνει ότι στην πράξη κερδίζουν κατά μέσο όρο 77 σεντ για κάθε ευρώ που παίρνει ένας άνδρας διευθυντής ανά ώρα. Αυτός ο μέσος όρος βέβαια κρύβει σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά τις  θέσεις και τις αμοιβές στην ΕΕ.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των γυναικών μεταξύ διευθυντικών θέσεων καταγράφεται στη Λετονία, το μόνο κράτος μέλος όπου οι γυναίκες αποτελούν την πλειοψηφία (53%) σε αυτό το επάγγελμα. Ακολουθεί η Βουλγαρία και η Πολωνία (και οι δύο με 44%), η Ιρλανδία (43%), η Εσθονία (42%), η Λιθουανία, η Ουγγαρία και η Ρουμανία (όλες με 41%), καθώς και η Γαλλία και η Σουηδία (40%).
Στο αντίθετο άκρο της κλίμακας, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το ένα τέταρτο των διευθυντών στη Γερμανία, η Ιταλία και την Κύπρος (όλες με 22%), το Βέλγιο και την Αυστρία (και οι δύο με 23%), καθώς και το Λουξεμβούργο (24%). Σε επίπεδο ΕΕ, περίπου το ένα τρίτο (35%) των διευθυντικών στελεχών είναι γυναίκες.
Οι διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών σε διευθυντικές θέσεις αφορούν και τους μισθούς.
Σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ, οι άνδρες  κερδίζουν περισσότερα από τις γυναίκες , αν και σε διαφορετικές αναλογίες. Το χάσμα αμοιβών μεταξύ των φύλων σε διευθυντικές θέσεις είναι μικρότερο στη Ρουμανία (5,0%), μπροστά από τη Σλοβενία (12,4%), το Βέλγιο (13,6%) και τη Βουλγαρία (15,0%).
Σε αντίθεση, μια γυναίκα διευθυντής κερδίζει περίπου το ένα τρίτο λιγότερο από τους άνδρες ομολόγους της στην Ουγγαρία (33,7%), την Ιταλία (33,5%), καθώς και την Τσεχική Δημοκρατία (29,7%), και περίπου το ένα τέταρτο λιγότερο στη Σλοβακία (28,3%), την Πολωνία (27,7%), την Αυστρία (26,9%), τη Γερμανία (26,8%), την Πορτογαλία (25,9%), την Εσθονία (25,6%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (25,1%).
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων, όπως ορίζεται από τα σημερινά στοιχεία που ανακοινώνει η Eurostat, συνδέεται με μια σειρά νομικών, κοινωνικών και οικονομικών παραγόντων "που υπερβαίνουν κατά πολύ το ενιαίο θέμα της ίσης αμοιβής για ίση εργασία", όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ


Σάββατο, 4 Μαρτίου 2017

αύξηση φτώχειας, ανεργία, μη καταβολή μισθών, προαγωγές στο δημόσιο

Επιστημονική έκθεση του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας της Κολωνίας
Δραματική αύξηση του ποσοστού φτώχειας σε Ελλάδα και Κύπρο δείχνει έρευνα

Αθήνα: Κατά 40% από το 2008 ως το 2015 αυξήθηκε το ποσοστό της φτώχειας στην Ελλάδα, σύμφωνα με επιστημονική έκθεση του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας της Κολωνίας (IW).

Κατά την μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, οι επιστήμονες δεν περιορίστηκαν μόνο στη μελέτη και ανάλυση των εισοδημάτων αλλά, όπως είπαν, έλαβαν υπόψη και άλλες παραμέτρους όπως πχ οι στερήσεις υλικών αγαθών, το χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης, η υποαπασχόληση και οι περιορισμοί στην υγειονομική περίθαλψη.

Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται σε έναν νέο «πολυδιάστατο δείκτη φτώχειας», τον οποίο εκπόνησε το ως άνω Ινστιτούτο για τα έτη 2008-2015, από τον οποίο προκύπτει ότι «ο μεγάλος χαμένος είναι η Ελλάδα, με μια αύξηση της φτώχειας κατά 40%, ακολουθούμενης από την Ιρλανδία (28% αύξηση) και την Κύπρο 28,2%», όπως δηλώνει ο Κρίστοφ Σρέντερ, συντάκτης της έκθεσης, στο πρακτορείο Reuters. Αυτό, κατά τον ερευνητή,  οφείλεται στη χρόνια ύφεση και την μεγάλη ανεργία, αλλά «φυσικά και στην πολιτική λιτότητας και τους όρους των δανειστών».

Στην Ιταλία καταγράφεται μια αύξηση της φτώχειας κατά 11% και στην Ισπανία 18%.

Πηγή: philenews/ ΚΥΠΕ
Οι Συντεχνίες καλούν την ZEMCO να πληρώσει αναδρομικά τους υπαλλήλους της για τα έργα στην Πάφο
Οι Συντεχνίες Οικοδόμων ΠΕΟ και ΣΕΚ Πάφου καλούν την εταιρεία ZEMCO να πληρώσει αναδρομικά τους υπαλλήλους όπως αναφέρεται στο συμβόλαιο που υπόγραψε με τον Δήμο Πάφου που αφορά μίνιμουμ μισθοδοσίας, ταμεία προνοίας, ένσημα αργιών και φιλοδωρήματος και ταμείο ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Σε σημερινή κοινή ανακοίνωση, αναφορικά με το θέμα σε ό,τι αφορά τις θέσεις Δήμου Πάφου και εταιρείας ZEMCO για τα έργα στην Πάφο, ΠΕΟ και ΣΕΚ αναφέρουν ότι “με την έναρξη των εργασιών στην Πάφο από τον Νοέμβρη του 2015 οι συντεχνίες έστειλαν επιστολές σε όλες τις εταιρείες και κοινοποίηση στο Δήμο Πάφου για τις υποχρεώσεις της κάθε εταιρείας σε ό,τι αφορά τα εργατικά για τους υπαλλήλους τους αλλά και τους υπαλλήλους των υπεργολάβων τους με βάση των όρων του συμβολαίου”.
Οι συντεχνίες αναφέρουν ότι “στην συνέχεια για όποιες εταιρείες παραβίαζαν τους όρους εργασίας καταγγέλλαμε αυτές τις παραβιάσεις στον εργοδότη Δήμο Πάφου και αντίγραφα στους μελετητές των έργων, στους επιβλέποντες μηχανικούς αλλά και στο Γενικό Ελεγκτή και προσθέτει πως τέτοιες επιστολές έστειλαν και κατάγγειλαν την εταιρεία ZEMCO κατά διαστήματα”.
Σύμφωνα με τις Συντεχνίες, "το πρόβλημα συνεχίζει μέχρι σήμερα", ενώ ο Δήμος Πάφου ενημέρωσε τις δύο συντεχνίες ότι γίνεται κράτηση λεφτών για τα ωφελήματα των υπαλλήλων.

Οι περισσότεροι που θα προαχθούν αναμένεται ότι θα αφυπηρετήσουν πρόωρα
Περιμένουν σειρά για προαγωγή 1.575 υπάλληλοι
Λευκωσία: Ούτε δέκα, ούτε είκοσι αλλά περίπου 1.575 δημόσιοι υπάλληλοι θα επωφεληθούν από την απελευθέρωση των προαγωγών οι οποίες είχαν παγώσει από το 2012 μέχρι το τέλος του 2016. Μάλιστα πολλοί από τους προαχθέντες θα ακολουθήσουν την πεπατημένη.

Αφού «τσεπώσουν» την προαγωγή θα αφυπηρετήσουν λαμβάνοντας αυξημένα συνταξιοδοτικά ωφελήματα. Για την κυβέρνηση, πάντως, οι αφυπηρετήσεις θα συμβάλουν στη μείωση του συνολικού κόστους που θα προκύψει, το οποίο αναμένεται να φτάσει τα €3,8 εκατ. Από την ανάλυση των στοιχείων του Τμήματος Δημόσιας Υπηρεσίας και Προσωπικού (ΤΔΔΠ), διαφαίνεται πως από την πλήρωση των υφιστάμενων κενών θέσεων προαγωγής στη Δημόσια Υπηρεσία όπως αυτές παρουσιάζονταν την 1η του χρόνου, θα προκύψει πρόσθετο ετήσιο κόστος €2,7 εκατ. Επίσης από την πλήρωση των θέσεων προαγωγής που θα κενωθούν, αναμένεται ότι θα προκύψει ετήσιο κόστος ύψους €1,1εκατ. Πάντως, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΤΔΔΠ, δεν αναμένεται να επιβαρυνθεί άμεσα με το συνολικό κόστος ο κρατικός προϋπολογισμός, καθώς δεν αναμένονται να διενεργηθούν ταυτόχρονα όλες οι προαγωγές από την Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας (ΕΔΥ). Μάλιστα, εκτιμάται πως το κόστος των προαγωγών θα είναι πολύ μικρότερο λόγω κυρίως των κανονικών και πρόωρων αφυπηρετήσεων.

Το 2012 πριν μπουν στον πάγο οι προαγωγές, η ΕΔΥ προχώρησε σε 1.172 προαγωγές και ταυτόχρονα υπήρχαν 1.289 κενές θέσεις προαγωγής. Σήμερα υπάρχουν 16.752 κενές θέσεις προαγωγής εκ των οποίων οι 1.575 αναμένεται να πληρωθούν. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του αρμόδιου τμήματος, αριθμός του προσωπικού που θα προαχθεί, θα αφυπηρετήσει και οι κενές θέσεις που θα προκύψουν στη βάση δεν θα πληρωθούν. Το 2012, πριν την εφαρμογή του μέτρου του παγώματος, αφυπηρέτησαν 980 δημόσιοι υπάλληλοι εκ των οποίων οι 734 ήταν πρόωρες αφυπηρετήσεις, ενώ πέρσι αφυπηρέτησαν 196  από τις οποίες οι 107 ήταν πρόωρες. Ως γνωστό, το ξεπάγωμα προαγωγών στον δημόσιο τομέα, ήταν προϊόν της συμφωνίας πλαίσιο μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και της ΠΑΣΥΔΥ, κατά την οποία συμφωνήθηκε και η μη παραχώρηση προσαυξήσεων το 2017 και το 2018.

Στη Βουλή εκκρεμεί σχετικό νομοσχέδιο το οποίο εκτός από την απελευθέρωση των προαγωγών, προβλέπει τη συνέχιση του μορατόριουμ στις προσλήψεις πρώτου διορισμού στο δημόσιο. Το κράτος από 2013 μέχρι  2016, λόγω του παγώματος των προσλήψεων, κατάφερε να εξοικονομήσει €198 εκατ., από το κρατικό μισθολόγιο, το οποίο αντιστοιχεί σε 1,2% του ΑΕΠ. Το ΤΔΔΠ εκτιμά πως δεν αναμένεται να προκύψουν οποιαδήποτε λειτουργικά προβλήματα στη δημόσια διοίκηση από τη μη πλήρωση, καθώς στις κενές θέσεις υπηρετεί έκτακτο προσωπικό. Συνολικά στο Δημόσιο υπηρετούν 6.125 έκτακτοι, από τους οποίους οι 4.189 είναι αορίστου χρόνου.

Για έκτακτες ανάγκες, η κυβέρνηση θα εφαρμόζει την ίδια πρακτική που ισχύει σήμερα, δηλαδή θα προχωρά στο ξεπάγωμα θέσεων με την έγκριση της Βουλής. Να σημειωθεί πως παρά την απαγόρευση στις προσλήψεις, εκτελεστική και νομοθετική εξουσία από το 2013 και εντεύθεν, προχώρησαν στο ξεπάγωμα συνολικά 4.966 θέσεων, από τις οποίες οι 2.610 αφορούσαν την εκπαίδευση. Μετά το 2012 όπου εφαρμόστηκαν τα μέτρα οικονομικής περισυλλογής, ο αριθμός των εργαζόμενων στο δημόσιο έχει μειωθεί κατά 4.132 πρόσωπα, με τον συνολικό τους αριθμό σήμερα να ανέρχεται στις 48.135.   

Γράφει: Ελευθερία Παϊζάνου

Μείωση κατά 3.635 πρόσωπα στον αριθμό ανέργων

Μειώθηκε κατά 7,9% ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων στο τέλος Φεβρουαρίου, σε ετήσια βάση

Μείωση 3.635 προσώπων ή 7,9% σημειώθηκε στο τέλος Φεβρουαρίου του 2017 στον αριθμό των εγγεγραμμένων ανέργων, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2016, σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία.
Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που τηρούνται στα Επαρχιακά Γραφεία Εργασίας, ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων στο τέλος Φεβρουαρίου 2017, μειώθηκε στα 42.326 πρόσωπα, σε σύγκριση με 45.961 τον περσινό Φεβρουάριο. Αυτό είναι το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας τριετίας για μήνα Φεβρουάριο (από τον Φεβρουάριο του 2013).
Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία, η μείωση αποδίδεται κυρίως στους τομείς των κατασκευών (μείωση 1.251 ανέργων), της δημόσιας διοίκησης (μείωση 951), της μεταποίησης (μείωση 581), του εμπορίου (μείωση 545), των μεταφορών (μείωση 337), της εκπαίδευσης (μείωση 159) και στους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας (μείωση 112).

Σε χαμηλό τεσσεράμισι ετών οι εγγεγραμμένοι άνεργοι
Εξάλλου, με βάση τα στοιχεία διορθωμένα για εποχικές διακυμάνσεις, τα οποία δείχνουν την τάση της ανεργίας, ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων το Φεβρουάριο 2017 μειώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τεσσεράμισι ετών, από τον Σεπτέμβριο του 2012.
Ειδικότερα, ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων μειώθηκε στα 37.220 πρόσωπα σε σύγκριση με 37.701 τον προηγούμενο μήνα.